Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Jag har svårt att se varför världen är så svartvit i självutnämnda snälla killars ögon. Antingen är man s.k snäll kille eller ett svin. Kan man inte vara snäll och våga ta för sig? Jag kanske känner unika killar men jag känner flera som är jättebra killar som inte har några större problem att få ligga om de vill.
Sen är det kul att alla som inte får ligga självklart är s.k snälla killar. Hur många av dem är genuint snälla? Det är skillnad på att vara en mes och att vara genuint snäll.
Begreppet snäll kille används till höger och vänster på Flashback, det börjar bli urvattnat.
Jag är dock ingen snäll kille som du säkert sett av mina inlägg:P Intressant ämne dock.
Världen är ganska svartvit, är inte detta mes snack också lite av det jag pratar om? Du känner att du behöver rationalisera bort tanken på att dom är snälla, istället blir dom mesiga, som är det värsta du vet. Frågan är ju om man vet om någon är genuint snäll eller mes, det jag fascineras av är den mentala-pisksnärts reaktion moderna kvinnor får. Man måste rationalisera direkt, mes, svag, elak egentligen etc.. alla alternativ förutom att killen faktiskt är snäll
Jag tar egentligen ingens sida, jag tycker båda sidor har poänger men just detta tycker jag är konstigt. Jag är säker på att det sker något både medvetet och omedvetet i kvinnor här, pga dagens värderingar.