2013-04-28, 21:28
Medlem
Zanizailas avatar
Jag förstår inte riktigt det här - var och varannan tråd i den här kategorin handlar om "snälla killar" och hur hemskt det är att vara en sådan. Jag antar att "snäll" i det här sammanhanget är synonymt med "har ingen pondus" eller "utstrålar ingen självsäkerhet".

Visst dras de flesta (ink. mig) till de som har utstrålning och självförtroende, men jag tar en tyst, inåtvänd men SNÄLL kille över en överdrivet självsäker, skitstövel och "chick magnet" vilken dag som helst.

Tycker snällhet är ett jätteviktigt karaktärsdrag, liksom humor.
2013-04-28, 21:32
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
Jag förstår inte riktigt det här - var och varannan tråd i den här kategorin handlar om "snälla killar" och hur hemskt det är att vara en sådan. Jag antar att "snäll" i det här sammanhanget är synonymt med "har ingen pondus" eller "utstrålar ingen självsäkerhet".

Visst dras de flesta (ink. mig) till de som har utstrålning och självförtroende, men jag tar en tyst, inåtvänd men SNÄLL kille över en överdrivet självsäker, skitstövel och "chick magnet" vilken dag som helst.

Tycker snällhet är ett jätteviktigt karaktärsdrag, liksom humor.
Grejen är ju att dessa snälla killar inte fattar varför dom blir dissade, det är ju inte för att dom inte är bad boys, det är för att de saknar pondus men framförallt utseendet. Blir du dissad med kommentaren "vill bara vara vänner" så betyder det "du är inte attraktiv nog".
2013-05-01, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Grejen är ju att dessa snälla killar inte fattar varför dom blir dissade, det är ju inte för att dom inte är bad boys, det är för att de saknar pondus men framförallt utseendet. Blir du dissad med kommentaren "vill bara vara vänner" så betyder det "du är inte attraktiv nog".

Utseendet spelar nog en stor roll i det hela men som alla vet är det mer än så som är avgörande för tjejer. En snäll personlighet är en ful personlighet och därför blir snälla killar dissade och hatade.
2013-05-01, 07:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poors
Utseendet spelar nog en stor roll i det hela men som alla vet är det mer än så som är avgörande för tjejer. En snäll personlighet är en ful personlighet och därför blir snälla killar dissade och hatade.

Blev inget sex igår?
2013-05-01, 15:08
Medlem
Salames avatar
Tyvärr har feminismen dragit allt om bakfoten där kvinnor ska bli som män, men missar poängen att vi kan göra massa saker som inte män kan. Men våra roller har dragits ner och ses som förtryck, det är ju bara sjukt tråkigt att vara hemmafru etc, det uppvisas gång på gång med t ex alla hemmafruar på TV.. Så när kvinnor marscherar fram och män kuvar sig, blir dessa män plötsligt pojkar och därmed inte attraktiva då de inte uppfyller någon känsla inom oss att de skulle kunna skydda eller dylikt. Därmed blir de sedda som dåliga framtida partners som inte kan säkerställa någon trygghet, framtid etc för familjen och därmed kan vi inte respektera dem.

Man vill helt enkelt ha en stark man vid sin sida som kan leda utåt, för dessa 'gammeldags' relationer är väldigt jämställda om man kollar noggrannare. Det blir helt enkelt en obalans om kvinnan är i en starkare position än mannen.
2013-05-24, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Ingen är berättigad till någonting, det handlar om att göra sig attraktiv och har man tur så betalar det sig.

Fan, nu när jag läste dedär så kännde jag bara; "Det är ju dedär det sitter i. Att jag ingen attraheras av mig''. Kommer alldrig att göra till mig för att få fitta men är väl det som behövs om kan någonsin ska få knulla.Fy fan.
2013-05-24, 07:54
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Tror du missuppfattar inlägget lite gran. Självklart ska du inte ligga med någon mot din vilja haha.

Men tror du inte det finns någon sanning i det, att kvinnor rationaliserar det hela, man vill ha en god man för det är så män ska vara. Men när det inte funkar med ens biologi och man blir helt torr av killen, så istället för att erkänna för sig själv och omvärlden så rationaliserar man det hela till att kille inte är snäll, att hatet kommer ifrån att snälla killar är lite av en mindfuck för tjejer som gör dom obekväma.

Lättast vore ju bara att vara helt ärlig.

Jag hatar inte snälla killar. Min pojkvän, som jag är galet förälskad i, är jättesnäll. Däremot så tycker jag att det är oattraktivt med mesiga killar. Att det är avtändande betyder dock inte att jag hatar dem eller är otrevlig mot dem.

Dock så kan jag absolut känna igen fenomenet "mesig, halvtöntig kille" som säkert ser på sig själv som "snäll", som raggar på mig genom att enbart prata om sig själv och sina intressen, högst otåligt och med illa maskerat ointresse ställer artiga frågor till mig för att så snart han känner att han varit "snäll" tillräckligt länge försöker grovhångla upp mig eller tafsa på mig och sen blir de skitsura och nästan förbannade när jag inte är sugen
Och så går de därifrån - mumlandes något om att det är hopplöst för alla tjejer gillar bara svin och det hjälper inte hur snäll man än är...
2013-05-24, 11:00
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Det snackas ju jävligt ofta om det är med snälla-killar, friendzone etc etc. Alla brukar vara eniga om att dom snälla killarna egentligen är ena falska patetiska svin, som tror att dom genom att vara fina, snälla, hjälpsamma och stöttande tex är berättigade till sex.

Men är det verkligen så att dom anser sig berättigade och förtjänta? En person som anser sig berättigad skulle ju aldrig hålla på och försöka få någons gillande under lång tid, dom skulle ju bli förbannade av bara tanken eftersom dom är "berättigade".
Människor är vidriga varelser, där har du svaret på alla dina frågor som rör människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Hela det patetiska kommer av att anse sig berättigad när världen egentligen inte har någon skyldighet att tilllfredställa en själv, och kommer aldrig ha heller.
Folk som tycker att världen är skyldiga dom en massa saker ställer krav på andra, och att få krav på sig eller bli tvingad tycker ingen om.
Underbar inställning, världen är inte skyldig mig något, så jag är inte skyldig världen något. Det är därför som föräldrar som får sina barn bortrövade inte har någon rätt att gnälla. Vad sa du flicka lilla? Blev du gruppvåldtagen? Omkom dina föräldrar i en tragisk olycka när du var liten och dina fosterföräldrar tvingade dig att plocka potatis med bara tårna? Jaha, och? Världen är inte skyldig er något, så sluta lipa.

Jag känner mig fri och pånyttfödd.

Tack.
2013-05-24, 11:50
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaikstu
Människor är vidriga varelser, där har du svaret på alla dina frågor som rör människor.

Underbar inställning, världen är inte skyldig mig något, så jag är inte skyldig världen något. Det är därför som föräldrar som får sina barn bortrövade inte har någon rätt att gnälla. Vad sa du flicka lilla? Blev du gruppvåldtagen? Omkom dina föräldrar i en tragisk olycka när du var liten och dina fosterföräldrar tvingade dig att plocka potatis med bara tårna? Jaha, och? Världen är inte skyldig er något, så sluta lipa.

Jag känner mig fri och pånyttfödd.

Tack.

Jävla skitsnack. Du har som människa rätt att inte bli misshandlad, kränkt eller utsatt för andra brott och du är skyldig att efterleva de lagar vi har i vårt samhälle. Men därifrån, och från dina exempel, så är det låååångt ifrån att anse sig ha "rätt" att få ligga eller att få en pojkvän eller flickvän. Det ingår inte i rättigheterna. Om du inte fattar skillnaden så är du för dum för att få yttra dig.
2013-05-24, 12:01
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Vet inte hur många trådar som postats men här handlar det mer om kvinnans psyke. Alltså jag skiter i vem som knullar vem, vad som händer i huvudet på dessa kvinnor är dock jävligt intressant.
Vet inte varför jag bemödar mig att svara så här ett halvår senare, kanske för att svaret fanns i det inlägg du repliade på. Men jag highlightar the key information från samma inlägg för extra tydlighet:

Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Kvinnor hatar inte snälla män, dom hatar oattraktiva män.

Jag kan tom sträcka mig så långt att säga att det inte heller alltid handlar om hat, utan snarare om förakt, äckel, och totalt ointresse.

En människa som hatar, lägger ner tid på att hata. Precis som egoistfeministerna som syns i dom här trådarna. Dom hatar oattraktiva män tillräckligt mycket för att lägga tiden att bevaka FB och posta så fort en tråd eller inlägg dyker upp.

En människa som bara föraktar någon, gör bara vad den kan för att slippa objektet den föraktar. Hence hur oattraktiva män osynliggörs i alla miljöer där könskontakt normalt initieras.

Men för att ge TS och några andra i tråden viss upprättelse, så visst är en oattraktiv och snäll man mer oattraktiv än en oattraktiv och ickesnäll man.
2013-05-24, 13:13
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jävla skitsnack. Du har som människa rätt att inte bli misshandlad, kränkt eller utsatt för andra brott och du är skyldig att efterleva de lagar vi har i vårt samhälle. Men därifrån, och från dina exempel, så är det låååångt ifrån att anse sig ha "rätt" att få ligga eller att få en pojkvän eller flickvän. Det ingår inte i rättigheterna. Om du inte fattar skillnaden så är du för dum för att få yttra dig.
Vad snackar du ens om, ditt inavlade apluder, din efterblivna orangutang? Jag sa att det inte finns några rättigheter, det är bara något som människor i sin enfald hittat på. Vill du ha en partner så får du fixa det själv, vad är det som du inte förstår, din översminkade fjäderhöna?
2013-10-03, 20:33
Bannlyst
Jag undrar också varifrån hatet mot snälla killar kommer ifrån. En snäll kille har ju inte gjort något ont mot någon men ses ändå på med starkt förakt. Varför är det så egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in