2012-12-19, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan
Det var väl rätt dumt att sudda ut det då?
Antagligen är TS ganska omedveten om alla riskter hon utsätter sig själv för ju.

Nä..
Tror du ärligt att hon bryr sig när hon har sådana komplex för hur hon ser ut? Äcklad av sig själv vid 60 kilo "med kläderna på"...
Citera
2012-12-19, 21:53
Medlem
skrimpy1s avatar
Citat:
Du äter för lite och du dricker för lite, det ända du kommer att göra är att skada din kropp och ditt psyke och lägga på dig rubbet av det du äter.
Jag är fullt medveten om riskerna men jag bryr mig faktiskt inte. Har varit ätstörd sen 4 år tillbaka men har gått upp 4 kg istället för ner! Jag är jättearg på mig själv och nu ska det fan hända något, skadligt eller inte.
Citera
2012-12-19, 21:54
Medlem
skrimpy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
haha

Gav TS det svar hon ville ha...

Skrev faktiskt "kan tänka mig att detta är farligt som fan för din hälsa och det skulle vara rena tortyren för en annan. Valde att sudda ut det och nöja mig med ett "men varför?".

Men spelar ändå ingen roll. Hon har redan bestämt sig..
Citera
2012-12-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1
Jag är fullt medveten om riskerna men jag bryr mig faktiskt inte. Har varit ätstörd sen 4 år tillbaka men har gått upp 4 kg istället för ner! Jag är jättearg på mig själv och nu ska det fan hända något, skadligt eller inte.

Skaffa hjälp istället.
Citera
2012-12-19, 22:30
Medlem
Skallpans avatar
Citat:

Din kropp, din vilja, ditt val, men du ska inte klaga när din kropp slutar upp totalförstörd, och du ska inte rekommendera andra att göra samma sak, för sånt kan kosta människor sina liv.

Du har fått råd om effektivare alternativ där du hade mått mycket bättre och haft en betydligt snyggare och attraktivare kropp med.

Lycka till
Senast redigerad av Skallpan 2012-12-19 kl. 22:46.
Citera
2012-12-19, 22:30
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nä..
Tror du ärligt att hon bryr sig när hon har sådana komplex för hur hon ser ut? Äcklad av sig själv vid 60 kilo "med kläderna på"...

Nej, det visade TS redan i sitt första inlägg.
Citera
2012-12-19, 22:36
Bannlyst
Citat:
Nej, det visade TS redan i sitt första inlägg.

Exakt.
Citera
2012-12-20, 00:35
Medlem
TiltRages avatar
Varför så snabbt? Sätt upp långsiktiga mål istället och skaffa dig en sund livstil så håller du dig lätt i form konstant. Jojobantning är bara skit.
Citera
2012-12-20, 05:28
Medlem
Citat:
Jag är tjej, 170 lång, har som mest vägt 52 kg hela mitt liv tills denna sommaren då jag gick upp till 58 (massa bruk av alkohol och skit) och väger säkert 60 kg med kläder på vilket ge mig RÅ ångest!

Tänkte då fråga, om jag bara äter när det lagas på mat vilket är på kvällen och tar då endast 1 portion och sedan dricker 2 l vatten om dagen, är ute och går cirka 30 minuter om dagen då jag lagt ner träning för det är så jävla tråkigt, kommer jag att kunna gå ner 10 kg på 3 veckor då? Finns det ett snabbare sätt?
Du väger inte för mkt för din längd. om du stör dig på din puttmage, så börja med styrketräning, tror 95% att killarna föredrar brudar som inte är smala som pinnar. Att gå 30 min om dagen gör inte så mkt, kanske 150 kalorier förbränning. Försök att sköta kosten istället och undvik fällorna dvs alkoholen,godis,chips,snabbmat,läsk, och mat med mkt fett,socker. Lycka till
Citera
2012-12-20, 13:43
Medlem
Vill du gå ner 10 kilo? Enkelt. Gick ner 20 kilo på 1,5 månader genom följande:

Gick ut och sprang varannan dag. Då snackar jag inte flera mil utan 3 - 5 km. Målet var att jag skulle haft så hög intensitet så jag skulle vara HELT förstörd efter.

När du har sprungit färdigt och känner att du bara vill dö, hitta en stång (I park eller hemma eller på gym) direkt efter och gör så många chins / pullups du kan. 4 gånger.

Sen direkt efter så gör du så många armhävningar du bara kan. först kanske 20, sen 15, sen 10 sen 5 exempelvis. 4 gånger alltså.

Sen efter kör du så många crunches du pallar. Inte situps. Googla crunches om du inte vet vad det är. Du ska göra ca 50 totalt helst fler om du kan innan du byter till sidocrunches. där du kör ca 25 st på vardera sida.

Denna träning gör dig inte bara smal utan du får också fastare core, armar, axlar, ja fastare kropp över huvud taget och eftersom du jobbat med din egen kroppsvikt så behöver du inte vara rädd för att få "för stora" muskler.
Du kommer efter ett tag att se jävligt fitt/smal/snygg ut helt enkelt.

KAN NOTERAS ATT JAG ALLTID TRÄNADE INNAN JAG ÅT FRUKOST. Kan ha bidragit till att jag gick ner så mycket så fort.

Kosten var väl det viktigaste, inte det roligaste / godaste jag ätit men jag höll mig till proteinintag 5 gånger om dagen och knappt några kolhydrater a la LCHP typ.

På morgonen tex 2 ägg med skinka och tomat med lite oregano.
Mellis tonfisk med sallad eventuellt en ceasarsallad med LIITE dressing.
Till lunch tex. kycklingfilé med frysta grönsaker i wokpanna. Eller kanske 2 köttbitar stekta med lite svamp och mycket sallad.
Mellis däremellan en mandarin eller tonfiskburk om du klarar att äta en sån direkt ur burken.
Middag kan du äta liknande som lunchen. Mycket fisk/kött/fågel och sallad lite kolisar.

Inge godis, inge snacks, inge chips, ingen saft, ingen juice (mkt socker i sådant). Är det inte en måltid du själv lagat ät det inte (undantag kesella, keso, tonfisk, cashewnötter).
Värt att notera var även att jag inte drack en droppe alkohol under min träningsperiod. Vilket jag avråder andra från att göra också om de vill deffa / gå ner i vikt.

Allt detta funkade finfint för mig och jag hoppas att det hjälper dig / någon annan som läser detta till att gå ner i vikt.
Citera
2012-12-20, 19:58
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det finns en metod som fungerar, kan dock vara svår att genomföra.

Ät som en höna, skit som en elefant.
Citera
2012-12-20, 22:00
Medlem
Varför tänka så mycket på siffran? Det är väl inte en siffra du ska vara nöjd med, utan hur din kropp ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in