• 4
  • 5
2012-12-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1
Jag är tjej, 170 lång, har som mest vägt 52 kg hela mitt liv tills denna sommaren då jag gick upp till 58 (massa bruk av alkohol och skit) och väger säkert 60 kg med kläder på vilket ge mig RÅ ångest!

Tänkte då fråga, om jag bara äter när det lagas på mat vilket är på kvällen och tar då endast 1 portion och sedan dricker 2 l vatten om dagen, är ute och går cirka 30 minuter om dagen då jag lagt ner träning för det är så jävla tråkigt, kommer jag att kunna gå ner 10 kg på 3 veckor då? Finns det ett snabbare sätt?

Ifall du minskar på hur mycket du äter till en låg nivå, säg 1000 kalorier, så drar du efter ett tag ner på din basmetabolism. När det händer så kan man inte gå ner trots det låga energiintaget. Försök istället att höja den, genom kortare intervallträning och liknande. Likadant om du förlorar muskler så kommer de inte längre att förbruka fett. Du kommer att ha ett bra resultat om du lyssnar på din kropp.
Citera
2012-12-20, 23:25
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Varför kan inte folk bara lära sig att räkna kalorierna? Det är hur simpelt som helst!
What comes in most come out!
Citera
2012-12-20, 23:53
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Du kan fasta, alltså bara dricka te, juice och buljong. Gå till en hälsokostbutik och köp ett enveckaspaket. Det innehåller allt du behöver samt instruktioner. Sen köper du samma grejor som i paketet fast på andra ställen, det blir billigare.

Då behöver du inte träna heller, du kommer att ha lågt blodsocker men du kommer också att känna dig frisk, pigg och lätt efter några dagar. Man går ner ca 3-4 kilo i veckan när man fastar.

Sen går man upp det mesta igen, eller mer, om man äter som man gjorde innan fastan. Men fasta är ett bra sätt att lägga om kosten, om man gör det seriöst.
Senast redigerad av Wheretheslimelive 2012-12-20 kl. 23:56.
Citera
2012-12-21, 00:13
Medlem
extrms avatar
Varför 10 kg på 3 veckor? Du kanske kommer att gå ner dem där 10 kg men det kommer sluta med att du kommer att gå upp alla 10 kg igen. Ät rätt och träna så kommer resultaten därefter.
Citera
2012-12-21, 03:28
Medlem
skrimpy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Varför kan inte folk bara lära sig att räkna kalorierna? Det är hur simpelt som helst!
What comes in most come out!
Jag kan, tro mig
Citera
2012-12-21, 03:32
Medlem
skrimpy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Du kan fasta, alltså bara dricka te, juice och buljong. Gå till en hälsokostbutik och köp ett enveckaspaket. Det innehåller allt du behöver samt instruktioner. Sen köper du samma grejor som i paketet fast på andra ställen, det blir billigare.

Då behöver du inte träna heller, du kommer att ha lågt blodsocker men du kommer också att känna dig frisk, pigg och lätt efter några dagar. Man går ner ca 3-4 kilo i veckan när man fastar.

Sen går man upp det mesta igen, eller mer, om man äter som man gjorde innan fastan. Men fasta är ett bra sätt att lägga om kosten, om man gör det seriöst.
Tackar så mycket! Detta ska jag prova
Citera
2012-12-22, 10:47
Medlem
BF3G-Rs avatar
Du kan ju alltid gå på vaket. Då kommer du garanterat gå ner dina 10 på tre veckor utan problem. Dock är det kanske inte det mest hälsosamma alternativet men definitivt bland de roligare
Citera
2012-12-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Du kan ju alltid gå på vaket. Då kommer du garanterat gå ner dina 10 på tre veckor utan problem. Dock är det kanske inte det mest hälsosamma alternativet men definitivt bland de roligare

Inget alternativ där man går ner 10kg på 3 veckor är hälsosamt, iallafall inte när man redan är ganska smal.

Typiskt ätstörnings tjejer på flashback
Citera
2012-12-22, 18:33
Medlem
du kommer inte lyckas och det kommer sluta med att du är ännu mer depp över din kropp än innan.
jag har slutat bry mig om alla dessa ätstörningsflickor som ska stressbanta, så länge jag inte påverkas, förhoppningsvis lär dem sig någon dag men tills dess säger jag bara - du kommer Inte lyckas, planera bättre.
Citera
2014-10-26, 13:14
Medlem
Creepy24s avatar
60 min promenad varje dag + skippa godis och allt söt så kommer du rasa i vikt.. Har du en tränings-cykel kan du gå ner ännu mer.Har gått ner typ 15 kilo på 1 månad med detta varje dag Lycka till
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in