2012-12-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Istället för att kalla TS för dum så kan ni försöka svara på hennes fråga utan att dra in kalorier och kolhydradter yadiyada. För tro det eller ej, finns faktiskt folk som inte pallar räkna ut exakt hur mycket dom stoppar i sig och hur mycket dom kommer förbränna via olika aktiviteter. (som er som tränar ständigt och är petnoga med vad ni stoppar i er..)

TS. Tror du kan gå ner en del i vikt på att äta endast en middag om dagen och dricka vätska. Men 10kg på 3 veckor är nog att ta i. Försök med denna metod ett tag framöver så ser du nog resultat tillslut.

Men varför?

Är det inte ganska logiskt att dra in kalorier när det är vad allt handlar om? Lite som om TS hade frågat "hur mycket kostar det att köra min bil?" utan att dra in bränsleförbrukningen. Det är ett nödvändigt ont om hon vill ha koll på hur mycket hon ska gå ner i vikt.

Och TS hade ett tydligt mål. 10 kg på 3 veckor. Försök du förklara hur hon ska nå det då utan att räkna kcal etc?
Citera
2012-12-19, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Är det inte ganska logiskt att dra in kalorier när det är vad allt handlar om? Lite som om TS hade frågat "hur mycket kostar det att köra min bil?" utan att dra in bränsleförbrukningen. Det är ett nödvändigt ont om hon vill ha koll på hur mycket hon ska gå ner i vikt.

Och TS hade ett tydligt mål. 10 kg på 3 veckor. Försök du förklara hur hon ska nå det då utan att räkna kcal etc?

Jovisst, men med kalorier och kolhydrater så måste man även ta reda på vad varje matbit ger och tar..
Med varje matbit så kommer en viss distans man bör gå för att förbruka den mängden man vill uppnå...
Onödig fakta som inte många är införstådda i. Rena Grekiskan för den som inte bryr sig. Störigt att lära sig för den som inte pallar.
Det är som att förklara Japanska på Japanska för en som vill lära sig Japanska

Hon vill veta om hon kan gå ner 10kilo på 3 veckor, inte mängden kalorier hon bör äta och förbruka.

Citat:
Tänkte då fråga, om jag bara äter när det lagas på mat vilket är på kvällen och tar då endast 1 portion och sedan dricker 2 l vatten om dagen, är ute och går cirka 30 minuter om dagen då jag lagt ner träning för det är så jävla tråkigt, kommer jag att kunna gå ner 10 kg på 3 veckor då? Finns det ett snabbare sätt?

Eftersom det är en kvinna som skriver/frågar så kan man ta bort ungefär 90% utav orden ur den där texten och behålla

"Om jag äter middag och dricker 2 liter vatten om dagen, kan jag gå ner 10 kg på 3 veckor? Finns det ett snabbare sätt?"

That's all she wants to know.
Senast redigerad av therefore 2012-12-19 kl. 18:04.
Citera
2012-12-19, 17:59
Medlem
Citat:
Jovisst, men med kalorier och kolhydrater så måste man även ta reda på vad varje matbit ger och tar..
Med varje matbit så kommer en viss distans man bör gå för att förbruka den mängden man vill uppnå...
Onödig fakta som inte många är införstådda i. Rena Grekiskan för den som inte bryr sig. Störigt att lära sig för den som inte pallar.
Det är som att förklara Japanska på Japanska för en som vill lära sig Japanska

Hon vill veta om hon kan gå ner 10kilo på 3 veckor, inte mängden kalorier hon bör äta och förbruka.

Japp, det är precis vad hon vill. Men att säga till någon "Nej det går inte", och sedan avsluta meningen där är inte riktigt schyst tycker jag. Tycker att man likaväl kan förklara varför det är orealistiskt, och ge lite exempel så att TS får en uppfattning vart hon ska lägga ribban.

Säger man till TS ex att pasta och ris inehåller ca 360 kcal per 100 gram kanske hon kommer ihåg det när hon står där och lagar mat, och wips så håller hon koll på en väldigt basic sak man ofta äter.

Men visst, att kalla henne dum etc håller jag med om är onödigt.
Citera
2012-12-19, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
1. Tycker att man likaväl kan förklara varför det är orealistiskt, och ge lite exempel så att TS får en uppfattning vart hon ska lägga ribban.

2. Säger man till TS ex att pasta och ris inehåller ca 360 kcal per 100 gram kanske hon kommer ihåg det när hon står där och lagar mat, och wips så håller hon koll på en väldigt basic sak man ofta äter

1. Bra tänkt, men slöseri med tid för din del om du ska sitta och rabbla upp saker som ändå inte kommer göra något självklarare för TS.

2. Kan hända visst, men tvivlar på detta själv. Plus hur mycket tror du att hon äter när det väl är middag om hon försöker att äta endast en gång om dagen? Knappast en mängd man behöver hålla stenkoll på.
Citera
2012-12-19, 20:28
Medlem
skrimpy1s avatar
Tack alla för era svar och tips

Men jag bryr mig verkligen inte om min hälsa eller om det blir farligt jag vill gå ner så snabbt som möjligt och 1 måltid om dagen får jag väl trycka i mig bara för att jag inte vill dö.
Citera
2012-12-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1

Men jag bryr mig verkligen inte om min hälsa eller om det blir farligt jag vill gå ner så snabbt som möjligt och 1 måltid om dagen får jag väl trycka i mig bara för att jag inte vill dö.

Köp Effedrin
Citera
2012-12-19, 20:39
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Istället för att kalla TS för dum så kan ni försöka svara på hennes fråga utan att dra in kalorier och kolhydradter yadiyada. För tro det eller ej, finns faktiskt folk som inte pallar räkna ut exakt hur mycket dom stoppar i sig och hur mycket dom kommer förbränna via olika aktiviteter. (som er som tränar ständigt och är petnoga med vad ni stoppar i er..)

TS. Tror du kan gå ner en del i vikt på att äta endast en middag om dagen och dricka vätska. Men 10kg på 3 veckor är nog att ta i. Försök med denna metod ett tag framöver så ser du nog resultat tillslut.

Men varför?

Detta var nog det mest efterblivna jag någonsin hört!
Hur i helvete kan du rekommendera TS att hon ska svälta sig!?
Har du någon som helst jävla aning om vilka skader du ger kroppen på det sättet?
Och svälter du sig så kommer hon gå upp allting i raketfart för det minsta lilla hon äter.

Jag har en tjejkompis som håller på att göra precis som du rekommenderar, och hon har ständiga kramper, hjärtklappningar, bröstsmärtor, mår psykiskt dåligt, RIKTIGT psykiskt dåligt!

Man ska ta hand om kroppen, och bortförklara med att man är för lat att räkna ut sitt intag för att må så bra man kan och gå ner så effektivt som möjligt och behålla måttet är rent jävla löjligt!
Det tar mig 1 minut att räkna, 1 ynka minut! Och det tog mig lika snabbt att lära mig det första början!

Håll dig borta från denna tråden, du är ju livsfarlig!
Citera
2012-12-19, 20:44
Medlem
Skallpans avatar
Citat:

Du äter för lite och du dricker för lite, det ända du kommer att göra är att skada din kropp och ditt psyke och lägga på dig rubbet av det du äter.
Citera
2012-12-19, 20:48
Medlem
Citat:

Efterbliven eller?
Citera
2012-12-19, 21:27
Medlem
Finns inget direkt hälsosamt sätt att gå ner så mycket på så kort tid, men det beror helt på vad man har för kroppsform och vilken förbränning man har. Ectomorph, endomorph mesomorph: http://www.muscleandstrength.com/sit.../bodytypes.jpg

Enkla saker du kan börja med att göra är att exempelvis inte äta för salt mat, då det lägger på sig vätska vilket i sin tur gör att du lägger på dig mer vikt, men tänk ändå på att dricka mycket vatten. Håll dig till 1 mål mat om dagen, eller ät kalorifria grejer. Finns nudlar och liknande, light produkter osv. Försök få i dig enbart protein om du ska äta annat, antingen att man käkar proteinpulver och aminosyror. Så ät alltså inga kolhydrater!

Sen läste jag inte så långt så jag vet inte om du tränar eller ej, men försök träna 3ggr veckan om du är oerfaren, kör mycket cardio och käka aminosyror efteråt (EAA).
Citera
2012-12-19, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan
Håll dig borta från denna tråden, du är ju livsfarlig!

haha

Gav TS det svar hon ville ha...

Skrev faktiskt "kan tänka mig att detta är farligt som fan för din hälsa och det skulle vara rena tortyren för en annan. Valde att sudda ut det och nöja mig med ett "men varför?".

Men spelar ändå ingen roll. Hon har redan bestämt sig..
Senast redigerad av therefore 2012-12-19 kl. 21:36.
Citera
2012-12-19, 21:36
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
haha

Gav TS det svar hon ville ha...

Skrev faktiskt och valde att sudda ut.. "kan tänka mig att detta är farligt som fan för din hälsa och det skulle vara rena tortyren för en annan. Valde att sudda ut det och nöja mig med ett "men varför?".

Men spelar ändå ingen roll. Hon har redan bestämt sig..

Det var väl rätt dumt att sudda ut det då?
Antagligen är TS ganska omedveten om alla riskter hon utsätter sig själv för ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in