Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1
Men om man dricker jätte mycket vatten som jag ska då >

Det hänger på om din kropp lätt binder vätska, anledning för att jag tappade så mycket vatten varför att jag brukat anabola steroider.
Så några 10kg vatten kommer du inte att tappa.
2 liter vatten om dagen är verkligen inget att oroa sig för, det rekommenderade är 3 liter om dagen.
Alla tappar vatten när man ska dieta, men individuelt om hur mycket det är.
Äter du jättesaltad mat så binder du mer vatten, äter du bara lättsaltad mat så mindre.
Har du ätit mycket fet mat och skit senaste så kan du nog tappa kanske 4kg i vattenmassa, inte helt otänkbart, men det märker du när du börjar dieta när du tappar snabba kilon första veckan, det är det som är vattenmassan.
Sen att tappa 10kg fett på 3 veckor är inget du ska hoppas på, för det är nog ganska så svårt att göra det.
Sköter du kosten rätt så kan du räkna med ca 0,5kg/veckan och det är bra.
Svälter du dig så kommer du bara att lägga på dig mer fett för det minsta lilla du äter, så låt bli det.
Håll dig borta från alkohol, skräpmat, snabba kolhydrater, framför allt socker, salta inte din mat så mycket, ät regelbundet och motionera regelbundet och ligg på kaloriunderskott så ska du att du tappar snabbt.
Finns inga enkla och snabba utvägar, tyvärr.
Sen tycker jag du ska motionera mer än 30 minuter om dagen, och gärna jogga/springa istället för att gå. Jag skulle rekommendera 1 timme om dagen och sen på det en morgonprommenad på tom mage på ca 30min.
Sen skulle jag inte äta allt för sent heller, utan hålla regelbundna måltider 3 gånger om dagen (frukost, lunch och middag), de är dom viktigaste målen du ska ha.
Äter du rätt och regelbundet, så hjälper det dig att förbränna fett snabbare också.
Dela upp hela dagsbehovet över de 3 måltider om dagen och ligg på kaloriunderskott, inte svält.
Jag garanterar dig att du kommer rasa i vikt, men 10kg på 3 veckor kommer inte att hända oavsett.
Svälter du dig bidrar du bara med skader på kroppen, och sen när du nått din vik du vill nå, så kommer du att gå upp allting väldigt fort igen när du äter det minsta lilla.
Håller du en regelbunden kost, så kommer du MYCKET lättare att stanna kvar i vikten och må betydligt bättre.
När du nått din vikt, så håll bara en balanserad kost, så kommer du att stanna i samma vikt.
Peace of cake!