• 1
  • 2
2012-12-19, 01:51
Medlem
skrimpy1s avatar
Jag är tjej, 170 lång, har som mest vägt 52 kg hela mitt liv tills denna sommaren då jag gick upp till 58 (massa bruk av alkohol och skit) och väger säkert 60 kg med kläder på vilket ge mig RÅ ångest!

Tänkte då fråga, om jag bara äter när det lagas på mat vilket är på kvällen och tar då endast 1 portion och sedan dricker 2 l vatten om dagen, är ute och går cirka 30 minuter om dagen då jag lagt ner träning för det är så jävla tråkigt, kommer jag att kunna gå ner 10 kg på 3 veckor då? Finns det ett snabbare sätt?
Citera
2012-12-19, 01:54
Medlem
yedis avatar
Ligg på underskott i kaloriintaget jämfört med vad du förbränner. Sen så sitter du på en trampcykel i en bastu och svettas ut några liter

Inte så långvarig lösning men dra ner på alkohol och socker. Ät bra och rör dig mycket så blir det kanon!
Citera
2012-12-19, 02:00
Medlem
Kaloriunderskott är givetvis det bästa alternativet. Följt av att sluta vara så mediaskadad och noja över din vikt.

Tredje alternativet är mitt favoritsvar på denna patetiska fråga som dyker upp titt som tätt: Heroin. You can't argue with results.
Citera
2012-12-19, 02:01
Medlem
Käka salad, ut och spring.. varje dag
Citera
2012-12-19, 02:04
Bannlyst
Jag gick ner 10kg per månad i 3 månader förra året. Det var dock med 1½ timme träning varje dag på gym, och i stort sett ingen mat överhuvudtaget, enda jag åt var ett par äggvitor och ca 50-100g kött och lite grönsaker. Dock så fuskade jag med efedrin, så jag kände inte av hungern under hela dagen, kom sen fram mot kvällen dock, men det var lätt att hålla sig eftersom jag hade efedrinet. Men hur som helst, mycket möjligt utan också.
Citera
2012-12-19, 02:07
Medlem
Skallpans avatar
Jag gick ner under förra deffen 11kg de första 2 veckorna (dock minst 90% vatten).
Citera
2012-12-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Jag gick ner 10kg per månad i 3 månader förra året. Det var dock med 1½ timme träning varje dag på gym, och i stort sett ingen mat överhuvudtaget, enda jag åt var ett par äggvitor och ca 50-100g kött och lite grönsaker. Dock så fuskade jag med efedrin, så jag kände inte av hungern under hela dagen, kom sen fram mot kvällen dock, men det var lätt att hålla sig eftersom jag hade efedrinet. Men hur som helst, mycket möjligt utan också.

är inte efedrin vätskedrivande?
Citera
2012-12-19, 02:16
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabaturbo
är inte efedrin vätskedrivande?

Efedrin ökar ämnesomsättningen i kroppen.
Det ger säkert en vattendrivande effekt, men vatten tappar du fort om du äter mindre salt och ligger på diet/deff.
Kan inte säga med säkerhet om det är vattendrivande, har inte läst mycket om det då jag själv inte använder preparatet, men finns mycket info om det på dopingforumet.
Citera
2012-12-19, 02:32
Medlem
skrimpy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallpan
Jag gick ner under förra deffen 11kg de första 2 veckorna (dock minst 90% vatten).
Men om man dricker jätte mycket vatten som jag ska då >
Citera
2012-12-19, 02:50
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1
Men om man dricker jätte mycket vatten som jag ska då >

Det hänger på om din kropp lätt binder vätska, anledning för att jag tappade så mycket vatten varför att jag brukat anabola steroider.
Så några 10kg vatten kommer du inte att tappa.

2 liter vatten om dagen är verkligen inget att oroa sig för, det rekommenderade är 3 liter om dagen.

Alla tappar vatten när man ska dieta, men individuelt om hur mycket det är.
Äter du jättesaltad mat så binder du mer vatten, äter du bara lättsaltad mat så mindre.

Har du ätit mycket fet mat och skit senaste så kan du nog tappa kanske 4kg i vattenmassa, inte helt otänkbart, men det märker du när du börjar dieta när du tappar snabba kilon första veckan, det är det som är vattenmassan.

Sen att tappa 10kg fett på 3 veckor är inget du ska hoppas på, för det är nog ganska så svårt att göra det.
Sköter du kosten rätt så kan du räkna med ca 0,5kg/veckan och det är bra.

Svälter du dig så kommer du bara att lägga på dig mer fett för det minsta lilla du äter, så låt bli det.
Håll dig borta från alkohol, skräpmat, snabba kolhydrater, framför allt socker, salta inte din mat så mycket, ät regelbundet och motionera regelbundet och ligg på kaloriunderskott så ska du att du tappar snabbt.

Finns inga enkla och snabba utvägar, tyvärr.

Sen tycker jag du ska motionera mer än 30 minuter om dagen, och gärna jogga/springa istället för att gå. Jag skulle rekommendera 1 timme om dagen och sen på det en morgonprommenad på tom mage på ca 30min.
Sen skulle jag inte äta allt för sent heller, utan hålla regelbundna måltider 3 gånger om dagen (frukost, lunch och middag), de är dom viktigaste målen du ska ha.
Äter du rätt och regelbundet, så hjälper det dig att förbränna fett snabbare också.
Dela upp hela dagsbehovet över de 3 måltider om dagen och ligg på kaloriunderskott, inte svält.
Jag garanterar dig att du kommer rasa i vikt, men 10kg på 3 veckor kommer inte att hända oavsett.

Svälter du dig bidrar du bara med skader på kroppen, och sen när du nått din vik du vill nå, så kommer du att gå upp allting väldigt fort igen när du äter det minsta lilla.
Håller du en regelbunden kost, så kommer du MYCKET lättare att stanna kvar i vikten och må betydligt bättre.
När du nått din vikt, så håll bara en balanserad kost, så kommer du att stanna i samma vikt.

Peace of cake!
Senast redigerad av Skallpan 2012-12-19 kl. 03:08.
Citera
2012-12-19, 03:43
Medlem
different_trips avatar
Tjej. 170cm. Vill väga 50kg.
Citera
2012-12-19, 05:38
Medlem
Nej du kommer inte gå ner 10 kg på 3 veckor. 1 kg fett är 7500 kcal. Vi snackar om att du vill gå ner 75000 kcal på 3 veckor. Det är ett underskott på 3571 kcal per dag. För att du ska göra åt sådana mängder energi per dag måste du träna extremt hårt, alltså EXTREMT hårt, och tänk på att om du äter 1000 kcal (vilket är ganska lite, då du bör ligga på 2000 som kvinna, 2500 som man), så är det helt plötsligt 4571 kcal du ska göra åt varje dygn.

Gör om, gör rätt.. Sätt ett mål som är realistiskt istället.

PS: Att vara ute och gå en promenad i medeltempo 30 minuter bränner 165 kcal. En tuff promenad bränner 210 kcal. Ledsen att göra dig besviken. :P
Senast redigerad av Jagska 2012-12-19 kl. 05:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in