2012-12-19, 06:06
Medlem
fittas avatar
Åh du är dum TS...

Det enda som gäller är KCAL in/ut.

Räkna på det du äter och lägg dig på 500 kalorier per dag, det är det basala behovet för en kvinna förutsatt att du INTE tränar. Då ligger du på cirkus 2000 i underskott och kilona kommer rasa.

Det klarar man av ett par veckor... kanske mer om du aktiverar dig väldigt lite.

Det går inte och sitta och säga att du ska äta "lite mat bara på kvällen när det lagas" och sen tro att någon ska veta hur mycket du kommer gå ned i vikt av det haha

Du måste räkna.
Citera
2012-12-19, 07:39
Medlem
Minxys avatar
Alltså, jag brukar inte gnälla om vilken vikt folk vill ligga på, för jag anser att det är varje människas ensak.
Men 170 cm och vill väga 50 kg? Det är väldigt lite - du kommer ju ligga på undervikt.
Eftersom du inte heller vill träna så kommer du förmodligen bara se vek ut.
Vad sägs om att äta normalt med mat och istället träna dig till en hälsosam kropp?
Citera
2012-12-19, 08:01
Medlem
Kör 3st naturdiet per dag samt gå en 30-60min på morgonen så kommer du att droppa några kilo. Då ligger du på 500-600 kcal, men glöm inte att äta kosttillskott så du inte blir förstoppad.

OT
Körde liknande diet och gick ner 30kg på 1,5 månader och det var inte enbart för att jag låg på övervikt utan det var för att jag "chockade" kroppen med lite annerlunda rutiner och därmed kom in i ketonfasen.
Citera
2012-12-19, 09:05
Medlem
Skabbtantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrimpy1
Jag är tjej, 170 lång, har som mest vägt 52 kg hela mitt liv tills denna sommaren då jag gick upp till 58 (massa bruk av alkohol och skit) och väger säkert 60 kg med kläder på vilket ge mig RÅ ångest!

Tänkte då fråga, om jag bara äter när det lagas på mat vilket är på kvällen och tar då endast 1 portion och sedan dricker 2 l vatten om dagen, är ute och går cirka 30 minuter om dagen då jag lagt ner träning för det är så jävla tråkigt, kommer jag att kunna gå ner 10 kg på 3 veckor då? Finns det ett snabbare sätt?

"Väger säkert 60 kg med kläder på".. men lilla gumman. Så kan du väl fan inte resonera. Hur mycket väger du på morgonen? Är det 58 kg då också?
Hur pass stor skillnad ser du på din kropp om du jämför 52-kilosdu och 58-kilosdu? 6 kilo... det är ju nästan en jävligt typisk pendlarvikt

Svält dig inte bara för att du har gått upp en vikt som en några månader gammal bebis väger.. varför måste du gå ner som fan på 3 veckor? Snart är det jul också. Lycka till
Citera
2012-12-19, 10:26
Medlem
Batman182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Nej du kommer inte gå ner 10 kg på 3 veckor. 1 kg fett är 7500 kcal. Vi snackar om att du vill gå ner 75000 kcal på 3 veckor. Det är ett underskott på 3571 kcal per dag. För att du ska göra åt sådana mängder energi per dag måste du träna extremt hårt, alltså EXTREMT hårt, och tänk på att om du äter 1000 kcal (vilket är ganska lite, då du bör ligga på 2000 som kvinna, 2500 som man), så är det helt plötsligt 4571 kcal du ska göra åt varje dygn.

Gör om, gör rätt.. Sätt ett mål som är realistiskt istället.

PS: Att vara ute och gå en promenad i medeltempo 30 minuter bränner 165 kcal. En tuff promenad bränner 210 kcal. Ledsen att göra dig besviken. :P

Ett kilo fett är väl ändå 9000 kcal?
1g protein : 4 kcal
1g kollisar : 4 kcal
1g fett : 9 kcal
1g alkohol : 7 kcal
eller? Seriös fråga.

OnT:
Som alla andra säger, 50kg på 170cm ? 17 i BMI(kass måttstock men ändå).
Skelett-looken är inte sjukt attraktiv.
Själv väger jag 200kg när jag har en skivstång på 100kg på axlarna och är 2.5m lång på styltor.
Citera
2012-12-19, 10:48
Medlem
Förstår inte varför alla ska köra extremt viktminskning, varför inte bara börja tidigare....
Citera
2012-12-19, 13:00
Medlem
DET enda som verkligen fungerar är att helt sluta ätaq kolhydrater,

KOLHYDRATER kan du klara dig utan i flera månader.

ligger du på under 20 gram om dagen så går du ner dina 10 kilo på ett par tre veckor.

alla andra sätt kommer du gå upp igen direkt när du börjar äta igen
Citera
2012-12-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilknugen

ligger du på under 20 gram om dagen så går du ner dina 10 kilo på ett par tre veckor.

Hon behöver inte sluta äta kolhydrater helt för att gå ner i vikt. Det är hur mycket kalorier man äter som bestämmer hur mycket man går ner
Senast redigerad av Nejtack123 2012-12-19 kl. 13:29.
Citera
2012-12-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilknugen

Fan va alla ska va besatta av att sluta äta Kolhydrater.
DET ÄR INGET FEL PÅ KOLHYDRATER
Citera
2012-12-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Ett kilo fett är väl ändå 9000 kcal?
1g protein : 4 kcal
1g kollisar : 4 kcal
1g fett : 9 kcal
1g alkohol : 7 kcal
eller? Seriös fråga.

OnT:
Som alla andra säger, 50kg på 170cm ? 17 i BMI(kass måttstock men ändå).
Skelett-looken är inte sjukt attraktiv.
Själv väger jag 200kg när jag har en skivstång på 100kg på axlarna och är 2.5m lång på styltor.

Njae, jag tror du har rätt också. 9000 KCAL per kilo fett är om du tar bort vattnet, väv, celler etc ur fettet. Men nu har ju fettet celler vatten väv m.m, så med den vikten i fettet räknar man med ca 7500 kcal per kilo fett.

Vet inte vilket som är mest rätt att säga egentligen? Men ska man räkna med 9000 kcal antar jag att man får vara tydlig med att det är rent fett man talar om.
Citera
2012-12-19, 16:09
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Jag gick ner 15 kilo på 1-2 månader, dock var det omedvetet. Var väldigt deppig och åt bara en gång per dag, åt inget godis dock drack jag sjuka mängder red bull och cola. Tränade absolut ingenting.

Om du orkar vara hungrig så är det väl ett sätt, dock inte så nyttigt kanske..
Citera
2012-12-19, 17:23
Bannlyst
Istället för att kalla TS för dum så kan ni försöka svara på hennes fråga utan att dra in kalorier och kolhydradter yadiyada. För tro det eller ej, finns faktiskt folk som inte pallar räkna ut exakt hur mycket dom stoppar i sig och hur mycket dom kommer förbränna via olika aktiviteter. (som er som tränar ständigt och är petnoga med vad ni stoppar i er..)

TS. Tror du kan gå ner en del i vikt på att äta endast en middag om dagen och dricka vätska. Men 10kg på 3 veckor är nog att ta i. Försök med denna metod ett tag framöver så ser du nog resultat tillslut.

Men varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in