2012-12-20, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi.
Visst, är det tragiskt! Oskyldiga tjejer och killar som hängs ut. Fan, man finner inga ord. Visst, kan man bli upprörd etc etc men att vända upp och ner på en stad känns ju lite som att gå över gränsen...
Nu är min uppfattning att det inte var så farligt som media vill göra gällande men skit samma på den punkten. Men jag har full förståelse för den aggression som skapas när man känner sig kränkt eller står nära till de som blir kränkta. Själv tycker jag svenskar är för "fega" och har för stor tilltro till rättsväsendet och de liksom bara anmäler vad som skett. De kommer också bara klaga till JO när de inte längre får ut sin lön eller än värre saker sker.

Ibland måste man visa vad man står upp för men samtidigt skapar det inget bättre samhälle oftast. Dock har i stort sett alla samhällen förbättrats avsevärt när det väl sker stora saker såsom revolution och liknande. Men det är en svår fråga ifall detta på sikt kommer leda till ett bättre samhälle eller om detta enbart blir en enskild händelse som ingen kommer ihåg - mer än möjligen de drabbade!
Citera
2012-12-20, 02:33
Medlem
slottets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Nu är min uppfattning att det inte var så farligt som media vill göra gällande men skit samma på den punkten. Men jag har full förståelse för den aggression som skapas när man känner sig kränkt eller står nära till de som blir kränkta. Själv tycker jag svenskar är för "fega" och har för stor tilltro till rättsväsendet och de liksom bara anmäler vad som skett. De kommer också bara klaga till JO när de inte längre får ut sin lön eller än värre saker sker.

Ibland måste man visa vad man står upp för men samtidigt skapar det inget bättre samhälle oftast. Dock har i stort sett alla samhällen förbättrats avsevärt när det väl sker stora saker såsom revolution och liknande. Men det är en svår fråga ifall detta på sikt kommer leda till ett bättre samhälle eller om detta enbart blir en enskild händelse som ingen kommer ihåg - mer än möjligen de drabbade!
Det som hände idag handlar väldigt lite om de utsatta flickorna, inbilla dig inget annat
Citera
2012-12-20, 02:36
Medlem
Citat:
Men jag har full förståelse för den aggression som skapas när man känner sig kränkt eller står nära till de som blir kränkta.
Problemet här är väll att i nuläget är över 1000 pers involverade i de olika upploppen, och de är fan inte alla kränkta. Att man blir förbannad må vara hänt, men sen då? Det här har passerat all rimlighet, och redan från början, vad tror de att de ska få för resultat?

Sen kan jag ju känna att de bilder jag sett, och de texter som hört till dem, mest är det vanliga svartsjuke-tjatet ingen jävel bryr sig om. Definitivt inget att blåsa upp till nationella kravaller. Möjligen en bitch-fight på skolgården.
B!
Citera
2012-12-20, 02:36
Medlem
Den här tråden håller verkligen på att urarta. Tur att folk skriver ner sammanfattningar.

Dagens stolpskott måste ju varit morsan som var här inne och skrev. Hon verkar inte förstå att om man som förälder inte kan uppfostra sina barn så måste samhället hjälpa till. Hur som helst är hon välkommen som medlem i flashback. Men en vettig människa skulle ju absolut inte skapa ett konto på nätet och hota med polisanmälningar osv. Ett tips kan vara att lösa problemen hemma vid middagsbordet så de inte behöver gå såhär långt. Tjejen är ju rökt för all framtid, googlar man snabbt på namnet får man all information information som man behöver här .

Polisen borde ta i med hårdhandskarna nu, fram med gummikulorna och vattenkanonerna
Citera
2012-12-20, 02:37
Medlem
Citat:

Det stärker även communityn mellan människor. Det har visats att ofta i historian så har en hel nation samlats mot en gemensam fiende. Detta som hänt i GBG är harmlöst och detta ända som hänt är väl några dödshot och någon misshandel. Inga fönster har krossats, ingen har dött och inga bilar har blivit uppbrända. Det är bara uttråkade ungdomar som söker spänning basically.

Om alla gick ut och demonstrerade mot snus grejen som EU håller på med så skulle den slås ned direkt.
Citera
2012-12-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slottet
Det som hände idag handlar väldigt lite om de utsatta flickorna, inbilla dig inget annat
Så du tror på fullt allvar att om dessa bilderna och sakerna inte hade spridits och personerna på bilderna hängts ut så hade dagens "upplopp" likväl hänt? Snacka om att sitta på bänken och käka chips istället för att springa efter bollen.

Se det lite som efterskalv när det skett en jordbävning. Vi vet alla varför en jordbävning sker...
Citera
2012-12-20, 02:39
Medlem
Citat:
Rika brudar är minst lika "slampiga". Men varför bry sig? Alla människor får väl vara hur de vill? Märkligt att det ens kan bli upplopp för sånt :S

Handlar om att en person lägger upp nått Face och sedan så trycker många JA jag kommer och sedan berättar de för sina polare som berättar för sina polare. Sedan har du 500 människor varav ingen vet egentlien varför de är där förutom '' FUCKA UUUUR, kommer bli kravaller imorgon jag svär''

Skulle lätt dragits med om jag var där, alla älskar sånt när man är i den. När man inte är i den så är det inte lika kul
Citera
2012-12-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artii
Det stärker även communityn mellan människor. Det har visats att ofta i historian så har en hel nation samlats mot en gemensam fiende. Detta som hänt i GBG är harmlöst och detta ända som hänt är väl några dödshot och någon misshandel. Inga fönster har krossats, ingen har dött och inga bilar har blivit uppbrända. Det är bara uttråkade ungdomar som söker spänning basically.

Om alla gick ut och demonstrerade mot snus grejen som EU håller på med så skulle den slås ned direkt.

Självklart drabbas oskyldiga av detta. Vilka tror du får betala för polisinsatser och skadegörelsen som har uppstått? För ja, det har skett skadegörelse. Till exempel har helt oskyldiga personers bilar fått sig rejäla törnar, även om de inte är sot. Tror du det är gratis för skolorna att stänga ned oplanerat och krishantera? Det här kostar skolorna oerhört mycket tid, och tid är pengar.

Så vilka har drabbats av att "ungdomarna söker spänning basically"? Svar: skattebetalare och ägare till vandaliserade objekt.
Citera
2012-12-20, 02:41
Medlem
Citat:
Så du tror på fullt allvar att om dessa bilderna och sakerna inte hade spridits och personerna på bilderna hängts ut så hade dagens "upplopp" likväl hänt? Snacka om att sitta på bänken och käka chips istället för att springa efter bollen.

Se det lite som efterskalv när det skett en jordbävning. Vi vet alla varför en jordbävning sker...

Kunde lika väl hänt då en polis hade brutalt misshandlar en invandrare och alla blir sura över det. Eller att det delas ut gratis bananer och ena säger till den andra och alla säger til sina vänner. Alla känner alla liksom
Citera
2012-12-20, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Problemet här är väll att i nuläget är över 1000 pers involverade i de olika upploppen, och de är fan inte alla kränkta. Att man blir förbannad må vara hänt, men sen då? Det här har passerat all rimlighet, och redan från början, vad tror de att de ska få för resultat?

Sen kan jag ju känna att de bilder jag sett, och de texter som hört till dem, mest är det vanliga svartsjuke-tjatet ingen jävel bryr sig om. Definitivt inget att blåsa upp till nationella kravaller. Möjligen en bitch-fight på skolgården.
B!
Det är så det fungerar inom grupper. Människan blir som ett djur då och hänger bara på. Jag fattar också att alla dessa 1000 är inte kränkta. Nu fanns det väl inte mer än 500 eller så - inte kollat exakt. Men klart inte ens alla dessa 500 kände sig kränkta, men kanske 10% av dessa kände någon som var kränkt och ansåg att det här var helt fel och ville göra något åt det, sen hänger övriga massan på. Jag vet själv att jag skrikit saker från läktaren när jag var yngre som jag inte skulle göra ifall jag stod där ensam.

Svenskar brukar vara bra på att bli förbannade och knyta näven i fickan. Sen händer inget och nästa påle åker in i röven. Bara i Frankrike är det väldigt annorlunda! Se bara på när bönderna där blir förbannade!

Ja, SM i bitch-fight hade varit något Från A till Ö är allt detta helt befängt, men jag har samtidigt förståelse för allt.
Citera
2012-12-20, 02:44
Medlem
slottets avatar
Citat:

Jag tror att de här skvallret gav dem en ursäkt och att de inte plötsligt blev moralister hela bunten.
Hade inte det här hänt nu skulle de skett tillslut ändå, så din liknelse med jordbävning är nog inte så fel ändå. Trycket som bildas i friktioner mellan kontinentalplattor utlöses för eller senare i en jordbävning.
Citera
2012-12-20, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artii
Kunde lika väl hänt då en polis hade brutalt misshandlar en invandrare och alla blir sura över det. Eller att det delas ut gratis bananer och ena säger till den andra och alla säger til sina vänner. Alla känner alla liksom
Klart det kan hända utav andra anledningar men nu är det enbart efterskalv av all spridning och uthängning gällande instagramkontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in