Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Problemet här är väll att i nuläget är över 1000 pers involverade i de olika upploppen, och de är fan inte alla kränkta. Att man blir förbannad må vara hänt, men sen då? Det här har passerat all rimlighet, och redan från början, vad tror de att de ska få för resultat?
Sen kan jag ju känna att de bilder jag sett, och de texter som hört till dem, mest är det vanliga svartsjuke-tjatet ingen jävel bryr sig om. Definitivt inget att blåsa upp till nationella kravaller. Möjligen en bitch-fight på skolgården.
B!
Det är så det fungerar inom grupper. Människan blir som ett djur då och hänger bara på. Jag fattar också att alla dessa 1000 är inte kränkta. Nu fanns det väl inte mer än 500 eller så - inte kollat exakt. Men klart inte ens alla dessa 500 kände sig kränkta, men kanske 10% av dessa kände någon som var kränkt och ansåg att det här var helt fel och ville göra något åt det, sen hänger övriga massan på. Jag vet själv att jag skrikit saker från läktaren när jag var yngre som jag inte skulle göra ifall jag stod där ensam.
Svenskar brukar vara bra på att bli förbannade och knyta näven i fickan. Sen händer inget och nästa påle åker in i röven. Bara i Frankrike är det väldigt annorlunda! Se bara på när bönderna där blir förbannade!
Ja, SM i bitch-fight hade varit något

Från A till Ö är allt detta helt befängt, men jag har samtidigt förståelse för allt.