2012-12-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
Gör dem de igen eller menar du det som TT rapporterade för 30 min sen?
Om de bränner flaggan igen så är det jävligt illa, men så är nog inte fallet.

Så här skriver polisen på sin hemsida: "På platsen finns dialogpoliser och områdespoliser som pratar och minglar med ungdomarna". Minglar??? Det är väl ändå inget cocktailparty? Fram med batongen!
Citera
2012-12-19, 15:12
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Är det bara jag som undrar var fan föräldrarna håller hus? Ingen förälder kan väl ha missat att det springer massa ungar och härjar i stan, det första jag hade gjort var att försäkra mig om att min egen unge inte var där.

Varför efterlyser inte medierna föräldrar?
Det är väl redan ganska uppenbart att föräldrarna inte bryr sig. Hade det varit mina barn så hade det redan efter gårdagen blivit totalt utegångsförbud. Det är föräldrars uppgift att veta var sina barn är.
Citera
2012-12-19, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fingaal
Citerar expressen "TT rapporterar också att fotografer blivit konfronterade och vid 14-tiden ska en mindre grupp försökt tända eld på en svensk flagga."

Säger mycket om vilka som ligger bakom detta.

Dags att folk börjar fatta att det är inte ok att vare sig slå sönder oskyldigas egendom och att bränna den Svenska flaggan visar bara vad dom anser om oss Svenskar som både ger dom en fristad (Skolgång, Sjukvård, Arbete, Bostad och mat på bordet) från deras egna länder där det är oroligheter (Strider, Hungersnöd, barnarbete, ingen skola och ingen mat på bordet) m.m.
Så är det ett sätt att visa tacksamhet så är det ett märkligt sätt att visa det på.

Lägg ner och gå hem till era föräldrar och låt ordningsmakten ta tag i det hela på rätt sätt via dom anmälningar som kommit in istället för att behöva ödsla tid på er ute på stan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hur fan tänkte du nu? Har de tillstånd för demonstration menar du?

Nej, nej... Detta är ingen demonstration! Detta är bara ett knippe ouppfostrade ungdomar!
Citera
Medlem
denisehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Är det bara jag som undrar var fan föräldrarna håller hus? Ingen förälder kan väl ha missat att det springer massa ungar och härjar i stan, det första jag hade gjort var att försäkra mig om att min egen unge inte var där.

Varför efterlyser inte medierna föräldrar?

Jag har flera bekanta som går på Plusgymnasiet och flera av deras föräldrar har kommit hit med sin familj men det uppstår problem då dom ofta inte lär språket, utan dom får kommunicera via sina barn.

Detta gäller givetvis inte alla men det är mycket av detta som föräldrarna inte vet eller vill ta tag i.
Sedan så skyddar många föräldrar sina barn även om det finns på film att deras ungar gjort något dumt så vill dom inte inse sanningen. ''Nej det är inte min son det där, det vet jag det skulle han aldrig göra..''
Citera
Medlem
ringmuskelns avatar
Så här går det om vi inte tar näthatet på allvar. Internet är en ondskans skapelse som är grunden till alla dagens i-landsproblem. Internet är farligt, lika farligt som direktdemokrati. Staten har inte en absolut makt över medborgarna längre, det kanske var bättre på medeltiden.

Bläjm it on the internetz!
Citera
Medlem
DoktorBlutegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980
Hört rykten om att några försökt tända eld på Svenska flaggan. Stämmer det? Och vad skulle det isåfall ha med ursprungsärendet att göra???

Det handlar om att ge uttryck för svenskfientlighet och hat emot svenska samhället och svenskar. Instagram-grejen var bara en ursäkt för att få bete sig som ett svin.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Realisten skriver ett inlägg om invandrare som bränner svenska flaggan utan någon som helst källa eller bevis. Låter troligt.
TT har rapporterat om flaggbränningen.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkkAkk
Aftonbladet skrev om det tidigare.

Läste att det kom från TT, ursprungligen. Tror man behöver någon form av konto där för att komma åt den ursprungliga rapporten, dock.
Citera
Medlem
Tegelstens avatar
Sofia Roström Andersson:
Martin: Ja, jag skrev om det tidigare. Det var, enligt TT, en mindre grupp människor som försökte med detta utan att lyckas.
15:11

Kommentar från Martin
Stämmer det att man försökt tända eld på en svensk flagga?
Citera
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Tror inte hennes efternamn stavas så på riktigt. Kan vara Stravovic eller liknande.

Hon går inte på Plusgymnasiet iaf, har gått igenom alla klasslistor där nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Realisten skriver ett inlägg om invandrare som bränner svenska flaggan utan någon som helst källa eller bevis. Låter troligt.
Det var TT som skrev det i första hand vidare utvecklat av Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in