2012-12-19, 14:02
Medlem
consultezs avatar
Jag är på plats om 5 min. Men det kanske är dött nu?
Citera
2012-12-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Nej. Hon är 17 år och zigenare från Bosnien. Ingen gillar dom, förutom deras egna. Zigenare har ingen stor "makt" i Göteborg. Verkar dock mer o mer som MB är oskyldig. Därför jag uppmanar flashbackfolket att försöka lista ut vem dom 5 killarna (?) är. Så klanen kan gå på dom skyldiga istället.

Nej dom har kanske inte så mycke att säga till om här, men dom får väl hämta upp lite släkt från Skåne då, om kurdbögarna tar dit varenda person dom känner + nitton randoms dom träffa på vagnen så får hennes släkt svara lite vadfan. Hon är iaf inte avskriven av polisen, om det varit en vanlig bosnisk tjej hade jag kunnat tro snacket mer, men är hon zigenare ger jag inte så mycket för hennes försvarstal. Finns det nåt mer som skulle visa att hon var oskyldig?
Citera
2012-12-19, 14:03
Medlem
Markdaisys avatar
Om de drar mot Vasagatan är jag redo att fylla en hink med iskallt vatten och dra ned från våningen.

Någon som vet vart massan rör sig nu? Har polisen skingrat dem?
Citera
2012-12-19, 14:04
Medlem
Kom till andralång vid 10.30-tiden och har suttit på ett kafé här under hela tiden men inte märkt av särskilt mycket action förutom en stor samling poliser och folk, ett 20tal småtjejer som sprang förbi fönstret och sedan tillbaka, kan inte ha varit mer än 12,13 år gamla. Hörde några små knallar, nu verkar det lugnt igen..

Sen blir jag lite förvånad över att detta blir till en sån stor grej. Tjejer blir kränkta dagligen av både killar och tjejer i media och samhället. Dom hängs ut på internet, i tidningar, filmer, musik. Tjejer har i alltid varit objekt för andras makt och sexualitet. Denna Instagramgrej ingår liksom i dagens samhälle som en del att vara född till tjej, och det är helt förjävligt sjukt och sorglig men sant. Tjejer får lära sig som små att brytas ner på diverse olika sätt genom lära sig vara passiva, svaga, söta osv.) killar får lära sig som små att bygga upp att bli starka, aktiva, driftiga osv. totala motsatserna alltså.
Detta kommer nog inte som någon nyhet men jag vill bara skriva av mig och peka på att detta som hänt i gbg nu är inte direkt förvånande och det är heller inte en fråga om vilket land man kommer ifrån.
Det är 2012 och allt är precis som vanligt.

Ha det gött!
Citera
2012-12-19, 14:04
Medlem
Citat:
Mao: Kommer Polisen inleda förundersökning mot dom som har uppviglat till upploppen via div sociala medier? Som uppviglare i ett våldsamt upplopp så är det stränga straff. kan ex polisen åtala en person för detta om uppviglingen sker via "nätet"
Evalis Björk: Ja - i går sa polisen att de skulle inleda en förundersökning om våldsamt upplopp.

Detta är bra!
Citera
2012-12-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saosin
Fan den där Merima kommer ju få in rätt bra med pengar alltså. Har jag inte helt fel får Nattstadbloggarna 50 öre per sidvisning, hon har cirka 70-80000 visningar vilket ger henne cirka 40 000 kr. Inte helt fel att bli falskt anklagad ändå.

Som sagts tidigare, 1,2 öre, och 1 052 731 visningar om jag tolkar statistiken rätt..Dock dryga 12k på en vecka är ju inte helt fel..
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Nej dom har kanske inte så mycke att säga till om här, men dom får väl hämta upp lite släkt från Skåne då, om kurdbögarna tar dit varenda person dom känner + nitton randoms dom träffa på vagnen så får hennes släkt svara lite vadfan. Hon är iaf inte avskriven av polisen, om det varit en vanlig bosnisk tjej hade jag kunnat tro snacket mer, men är hon zigenare ger jag inte så mycket för hennes försvarstal. Finns det nåt mer som skulle visa att hon var oskyldig?

I Göteborg funkar det inte riktigt så. Vissa invandrargrupper har mer makt än andra helt enkelt. Vad det gäller det andra så kan jag bara säga "time will tell". Vi vet egentligen ingenting nu, men en sak är säker: det lär komma fram! För många vill veta namnet på dom som ligger bakom detta. Tusen gånger mer än vad vi på Flashback vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snwk
5 minuter!

Grymt jobbat, är ni fler som drar runt nu ?, Och vad sa du precis när streamen dog? nått i stil med "Är ni bara här..."
Citera
2012-12-19, 14:07
Medlem
saosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
1,2 öre per sidvisning

Hade väl helt fel då, men som studerande 17-åring är cirka 10 000 kr bra ändå.
Citera
2012-12-19, 14:07
Medlem
[Strange Days]s avatar
Direktlänk till Aftonbladets liverapporteringschatt:

http://www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/altcast_code=eb9e26fb49/height=750/width=800
Citera
2012-12-19, 14:08
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Haha GP beskriver det hela som ett "tumult". Måste verkligen väga sina ord på en guldvåg när det gäller invandrare..

Inte konstigt att trådarna på FB blivit så pass populära, bara idioter eller folk som inte hängt med i utveckligen som förlitar sig på media numera.

Så jävla löjligt. Det troliga är väl att man aldrig mer kommer att använda ordet "upplopp" i något sammanhang, eftersom man på redaktionen kommit fram till att det kan upplevas som värdeladdat och kränkande. Tillslut kommer vi inte ha kvar några ord alls. Utom "hen", vill säga.
Citera
2012-12-19, 14:09
Medlem
vetickes avatar
http://bambuser.com/v/3236694
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in