• 58 797 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 540 671 inlägg
2012-12-19, 03:16
Medlem
slottets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larvenf
Jag har aldrig varit i Göteborg och kommer sannerligen vilja sätta min fot senare än snarare där, dock tycker jag det är jävligt intressant att primitiva kvinnor som lever i förorter och samtidigt tror att dom lever nå lyx liv? Antar att 1050kr inom tonårs världen blev väldigt mycket pengar efter ekonomi bubblan.
Jag sitter bara och håller tummarna att någon myndig idiot åkte dit och nu att groggludret nekar är ju bara förträffligt roligt, läste något om att hon outade en svensk som lekte "blatte", det jag då undrar är hon inte svensk själv? Hon må ju ha ett osvenskt efternamn men tippar på att hon är svensk medborgare, dock tycker jag man borde ha ett mer städat språk med mindre stav fel i den där åldern. För att vara svensk.
Kallar man sitt hemland för Bosnien tror jag inte man ser sig som svensk
Citera
2012-12-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Avsikten med att samla ihop 1000 pers utanför framtidsgymnasiet lär inte vara att de ska lära sig att läsa och skriva ordentligt iallafall...
De kanske ska demonstrera? Men jag har lämnat detta nu då jag inte är enig med övriga här och kommer inte bli
Citera
2012-12-19, 03:19
Medlem
larvenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slottet
Kallar man sitt hemland för Bosnien tror jag inte man ser sig som svensk
Har varken grundat eller stalkat den misstänkta men jag sätter en årslön på att hennes föräldrar som känner sig jävligt svenska sitter hemma och grinar åt det här, dock upp till bevis om det verkligen var den misstänkta som startade kontot, eller finns det fysiska bevis tillgängliga för oss?
Off-topic så kommer den här händelsen och många mer få påverkan på SDs mandat!
Citera
2012-12-19, 03:20
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Polisen borde gå in med tårgas o vattenkanoner mot dessa ouppfostrade småglin om dom skulle få för sig att bete sig ligister ute på gator och torg runt om i Sverige. Vem gav dessa småskitar luft? In med hårdhandskarna så kommer dessa pubertetsungar inte ens våga tänka tanken på att leka rövare.
Citera
2012-12-19, 03:21
Medlem
bl1nks avatar
Jag tycker det skulle räcka med att just mindfucka de bakom sidorna. Säga att man ska starta grupperingar för spöa upp dem. Men egentligen så börjar man spela musik och drar igång en fin fest. De ansvariga för sidorna lär ju skita på sig innan.
Citera
2012-12-19, 03:22
Medlem
kenyarkanas avatar
Ger mig in i diskussionen först nu
Jag har läst nästan hela tråden, sökt en del plus sammanfattningarna, men det blev lite mycket att ta in på en gång så ber om ursäkt i förväg om jag frågar eller upprepar något som redan står i tråden.

Bruden (vet vi att det var en tjej?) som startat tråden verkar vad jag vet inte identifierad, läste om 17-åringen som greps men hon nekar ju.
Är det för övrigt någon som vet vem tjejen i fråga är?
Jag har ett syskon som har polare på Plusgymnasiet, men de har mest snackat om 17-åringen och mitt syskon är rätt mycket yngre (och var hemma från skolan, jävla oflyt för hennes skvallerintresserade storasyskon) så hon vet inte säkert vem bruden är.

Jag hängde utanför Nordstan när skiten var i full gång, trodde (och hoppades lite) att det var ett upplop av någon politisk anledning. Blev chockad när jag fattade vad det handlar om, det är ju helt fuckat.
Fast ja, i och för sig är det inte helt oförståeligt heller.
Att bilda en mob av kids via internet lär ju inte direkt vara skitsvårt när det inte har någon egentligt syfte utom att fightas. Liknande grejer har ju hänt förr, om än inte i lika stor skala vad jag vet.

Tycker det är fett korkat att skylla såna här händelser på invandringen.
Vet någon ens hur många på Plusgymnasiet som har utländsk bakgrund? Enligt syskonet handlar det om en majoritet, vilket ju gör att det inte är speciellt konstigt att en av de inblandade har en annan etnicitet. Om det ens stämmer att det var många invandrare inblandade i bråket.
Skulle etnicitet påverka en persons benägenhet till att själv använda våld eller agera medlöpare åt andra, eller vadå?
Kom igen, tänk lite längre än så.
Citera
Medlem
qqess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Jag personligen tycker att WM kan gå in tillsammans med undergrupper och ställa lite saker i ordning i "deras" stad.

Exakt! Göra så som firmorna gjorde i London förra året då de försvarade vissa delar
Citera
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Okey, men då kan vi väl vara eniga om att det är fel att hänga ut småflickorna bara för att de har sex.

Det är väl inte ens säkert att de hade sex?

Araber har lite livlig fantasi när det gäller sådant. Och som jag fattade det var det andra som la upp bilder i gruppen zigenaren startade. Eller?
Citera
2012-12-19, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana
Ger mig in i diskussionen först nu
Jag har läst nästan hela tråden, sökt en del plus sammanfattningarna, men det blev lite mycket att ta in på en gång så ber om ursäkt i förväg om jag frågar eller upprepar något som redan står i tråden.

Bruden (vet vi att det var en tjej?) som startat tråden verkar vad jag vet inte identifierad, läste om 17-åringen som greps men hon nekar ju.
Är det för övrigt någon som vet vem tjejen i fråga är?
Jag har ett syskon som har polare på Plusgymnasiet, men de har mest snackat om 17-åringen och mitt syskon är rätt mycket yngre (och var hemma från skolan, jävla oflyt för hennes skvallerintresserade storasyskon) så hon vet inte säkert vem bruden är.

Jag hängde utanför Nordstan när skiten var i full gång, trodde (och hoppades lite) att det var ett upplop av någon politisk anledning. Blev chockad när jag fattade vad det handlar om, det är ju helt fuckat.
Fast ja, i och för sig är det inte helt oförståeligt heller.
Att bilda en mob av kids via internet lär ju inte direkt vara skitsvårt när det inte har någon egentligt syfte utom att fightas. Liknande grejer har ju hänt förr, om än inte i lika stor skala vad jag vet.

Tycker det är fett korkat att skylla såna här händelser på invandringen.
Vet någon ens hur många på Plusgymnasiet som har utländsk bakgrund? Enligt syskonet handlar det om en majoritet, vilket ju gör att det inte är speciellt konstigt att en av de inblandade har en annan etnicitet. Om det ens stämmer att det var många invandrare inblandade i bråket.
Skulle etnicitet påverka en persons benägenhet till att själv använda våld eller agera medlöpare åt andra, eller vadå?
Kom igen, tänk lite längre än så.
Jo, tjejen har blivit identifierad massvis med gånger i tråden och i andra trådar.

Plusgymnasiet har väldigt låga intagningspoäng och har dyra skoldatorer och därför söker mer invandrare in dit. Och ja, det var runt 90% som inte var etniskt svenska med i bråket.
Citera
2012-12-19, 03:26
Medlem
slottets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyarkana

Ja
Citera
2012-12-19, 03:28
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Det är väl inte ens säkert att de hade sex?

Araber har lite livlig fantasi när det gäller sådant. Och som jag fattade det var det andra som la upp bilder i gruppen zigenaren startade. Eller?

Nej, förmodligen så stämmer inte uppgifterna heller. Då blir det fel ändå. För då är det förtal.

Om man t.ex säger till sitt försvar att man hängde ut dem, att man trodde att uppgifterna stämde.
Då är det fel att hänga ut tjejerna också, varför straffa ett barn som man tycker är en slampa? Då borde man anmäla istället. Det är fel hur man än vänder på det. Det är detta hela min diskussion har handlat om.
Citera
2012-12-19, 03:29
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Jag personligen tycker att WM kan gå in tillsammans med undergrupper och ställa lite saker i ordning i "deras" stad.

WM? Jo det låter logiskt faktiskt. Förklara för mig vem WM är igen? Är det World Maffia som Ganglands med Raffa i farten?
Citera