2012-12-18, 23:28
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Det finns väl alltid en hotbild? T.ex som jag skrev tidigare idag folk hängde ut gärningsmännen i Kortedala innan allt var klart? Samma sak med mordet i Uppsala nyss, de mistänkta kvinnorna och deras döttrar blev uthängda direkt. Hur vet ni att det inte finns en hotbild där också??
Det är ju detta jag menar, du jämför och verkar likställa eventuella ungdomars uthängningar med pedofiler och mördare..
Citera
2012-12-18, 23:29
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johult
Ser ut som en svensk skrivit den texten va?

Ser det ut som en svensk har skrivit den texten, va?

FYP - lol fail
Senast redigerad av Jessicaffs 2012-12-18 kl. 23:34.
Citera
2012-12-18, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Fast vad ska alla göra vid Framtidsgymnasiet? Vem ska de slå? Eller ska de bara förstöra och betee sig som idioter igen?

Ja vad tror du? Att de skall komma med något annat än apbeteende i morgon?

Föresten, har de som ligger bakom detta inget jobb eller skola att gå till?
Citera
2012-12-18, 23:30
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Undra om det bokstavligt talat rör sig om en man eller om det är en pojke det syftar till. Hoppas på det förstnämnda.
Genom sms har de kommunicerat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Nej.

Säker? Inga batikhäxor inkallade heller?
Citera
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Någon som har bilder på orrazarna
Citera
2012-12-18, 23:31
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag som inte har kunnat följa händelserna under dagen undrar. Varför just Framtidgymnasiet?
Ingen aning, kanske någon tipsare där? Eller så vill de bara skapa kaos
Citera
2012-12-18, 23:31
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Göteborg står inför stora problem om upploppen byter inriktning från att enbart hämnas på personerna som spridit rykten till att göra upplopp enbart för sakens skull.

Det där inlägget tolkar jag mer som att man är stolta över den stora uppmärksamheten än att man vill hämnas på några specifika personer.

Finns en del tydliga paralleller till London-upploppen häromåret, om än på en mindre skala naturligtvis.

-Något händer

-Folk börjar snacka ihop sig på nätet

-Massa utomstående hakar på

-Totalt kaos uppstår utan att ha någon som helst rimlig grund, och utan att merparten deltagande egentligen ens vet eller bryr sig om vad det hela beror på.

Rena okynnesupplopp, och om någon frågar eller kritiserar kan man alltid hänvisa till URSÄKTEN, i det här fallet idiotinläggen om orrar. I London var det någon gangster som blev ihjälskjuten, som om någon brydde sig om det.
Senast redigerad av fluff995 2012-12-18 kl. 23:33.
Citera
2012-12-18, 23:32
Medlem
nVcs avatar
Vet ingenting om händelsen, men kan det inte vara så att 90% av alla dem som hängde på var ganska likgiltiga egentligen och mest ville vara med där det hände grejer, se det osv. Vad tror ni?
Citera
2012-12-18, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Göteborg står inför stora problem om upploppen byter inriktning från att enbart hämnas på personerna som spridit rykten till att göra upplopp enbart för sakens skull.

Det där inlägget tolkar jag mer som att man är stolta över den stora uppmärksamheten än att man vill hämnas på några specifika personer.

Ja den "vändningen" kom väk samtidigt som polisen och media uppmärksammade detta. Nu har dessa MENA-äckel en möjlighet för första och sista gången i sina liv att känna sig "viktiga".
Citera
2012-12-18, 23:33
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingwok
Ni har inte tänkt på att bara för att barn har ett utländskt utseende så betyder det inte att dem är invandrare? Eller hur många generationer ska det gå innan ni slutar kalla barn för blattar och kulturberikare..
Idiot. Skit samma om de har invandrat hit eller om svartingarna är födda här. De hör inte hemma i Sverige i vilket fall som helst.
Citera
2012-12-18, 23:33
Medlem
Kommer detta ske i Stockholm hoppas jag folk inser att det måste förhindras illa kvickt! Gå ut på gatorna och sätt hårt mot hårt eftersom polisen inte verkar klara av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in