Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 22:25
  #2401
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johult
Fast "hororna" (fint språkbruk du) var ju "babbar". Det var ju det som satte igång upploppet smartskalle.

Kan inte "stenkastarna" ge igen via internet med samma mynt, eller vet dom inte hur man gör?
Citera
2012-12-18, 22:25
  #2402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkjam
Det är ingen direkt slump att det är 110% MENA-invandrare på klippen

kan inte förstå hur man känner sig som svensk när man ser dom här klippen oavsett om man är SD:are eller moderat.
Tror att du behöver plugga lite mer matte. Det var väldigt få etniskt svenska, men visst fanns det några med ändå. Siffran var snarare 90 och inte 110.
Citera
2012-12-18, 22:25
  #2403
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimCarr3y
Haha tveksamt, om man startat upplopp och misshandlar tjejer för en sån sak, glömmer man knappast det om det kommer fram att hon var oskyldig. Tror alltid hon kommer få ett helvete där.

Tror inte hon kommer tillbaka till Göteborg överhuvudtaget.
Citera
2012-12-18, 22:26
  #2404
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Konstigt nog är det bara Sverige som har det här problemet. Vårt grannland Danmark har inte det problemet. Varför är skillnaden så stor?

Vid fotbollsmatcher använder ju polisen ibland ganska mycket våld. Och det behövs tyvärr ibland.

Men i sådana här situationer är det tydligen känsligare, jag vet inte om det är order från polischeferna att ligga lågt i dessa situationer. Men polisen var ju inte helt passiva, de omhändertog 27 personer idag. Om de använde våld vid omhändertagandena vet jag inte.

Du jämför med annan nordisk polis. Dansk polis har ju alltid varit kända för att vara ganska brutala.
__________________
Senast redigerad av E.W. 2012-12-18 kl. 22:28.
Citera
2012-12-18, 22:26
  #2405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenklant
Innan folk matar trollet ytterligare..

..att någon skulle ha begått självmord är rent trolleri!
Jag menar inte att trolla. Som jag sade, det var från en mycket osäker källa jag hörde detta.

Citat:
Senaste nytt från min FB

det har seriöst varit kaos här hemma i göteborg denna dag.. Mina tankar går ut till de 3 ungdomar som faktiskt tog livet utav sig pga denna instagram "gbgorroz".. Såg den igår kväll och trodde ALDRIG den skulle bli såhär stor.. HEMSKT! kärlek till folket!
Gilla · · Dela · några sekunder sedan i området Eriksberg, Västra Götaland ·
Har du ytterliggare information om det här?


Den här tjejen har tillhandahållit mycket information, bland annat omnämner hon de eventuella självmorden här.

https://twitter.com/janinaniemi/stat...54666224177152
Citera
2012-12-18, 22:26
  #2406
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullstolsrunden
Har också svårt att tro att en ensam tjej kan ligga bakom

Men för guds skull, läs s.1 innan ni lägger inlägg!!!
Citera
2012-12-18, 22:26
  #2407
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Någon som har kvar alla bilder på orrazzarna eller vad nu dom kallar det för. Våran framtid är körd säger jag bara, Sverige kommer gå åt helvete.
Men den som har hunnit fota alla orrebilderna, lägg gärna upp dom! Från grund och botten bara tattare som har att göra med det här vilken sida man än står på.
Citera
2012-12-18, 22:27
  #2408
Medlem
area50s avatar
Fjortisar som skriver skit finns det överallt, om detta hade skett på en mer "svensk skola" så hade denne bara fått be om ursäkt & ta bort sidan. Men om det sker på en MENA skola så ska deras så kallade "heder"(som dom aldrig har haft) upprättas med våld och allmänt ap-beteende.
Nä fy fan för denna importerade skit-kultur
Citera
2012-12-18, 22:27
  #2409
Medlem
JimCarr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Självklart, tyvärr. Dock hade det lösts med att tjejer slår tjejer och killar slår killar. Eller, haha?

Kontot gick ju ut på att berätta vilka som var "billiga". Att starta upplopp för det tycker jag bara är sjukt och inkompetent. Annan sak om vi hade snackat om nakenbilder och liknande. Jag tror inte det hade blivit så.
Citera
2012-12-18, 22:27
  #2410
Medlem
Rudan33s avatar
Risken är att det kommer att regna friskt med lakantroll från balkongerna i Göteborg närmsta tiden när föräldrarna (genom tolkar som översatt) fattat vad som står i de svenska tidningarna.
En dotter som beskylls för att vara en ludrande orre är inget värd!

Tur vi har dialogpoliser och dessa lärare som kan föra dialog med eleverna om värdegrunder och respekt för kvinnor. Kan redan höra blatteskratten ända hit när batikhäxorna och genuspojkarna skall förklara för Achmed & rövarbröderna vad solidaritet och allas lika värde är!

Detta fenomen kan mycket väl sprida sig som en löpeld över landet om inte polisen sätter ner foten. MENAfolk alltifrån Malmö till Khatrineholm vidare till Slöddertälje går kaoz ur huse för att försvara släktens heder alltmedans döttrarna håller förtvivlat hårt i balkongräckena!

Frågan är om skaparna av den första orroz-gruppen kan dömas även för framtida upplopp på andra orter eftersom det på sätt och vis var deras grundidé?
Citera
2012-12-18, 22:27
  #2411
Medlem
Kaddens avatar
Nu är det ute i världen på riktigt

http://www.foxnews.com/world/2012/12...by-classmates/

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20774640
Citera
2012-12-18, 22:28
  #2412
Avstängd
Johults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Tror att du behöver plugga lite mer matte. Det var väldigt få etniskt svenska, men visst fanns det några med ändå. Siffran var snarare 90 och inte 110.

1 av 10 var svensk? Vad har du sett för filmer och bilder egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback