2012-12-19, 10:42
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnasieskolor stänger - rädda för nya bråk
Framtidsgymnasiet har stängt av rädsla för nya oroligheter. Sedan tidigare har Plusgymnasiet ställt in undervisningen på inrådan av polisen.

- Det är otäckt för alla inblandade att se hur fruktansvärt fort det kan gå, säger Paula Hammerskog, informationsdirektör för skolornas ägare Academedia.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1168301-gymnasieskolor-stanger-radda-for-nya-brak
Citera
2012-12-19, 10:44
Medlem
SystemOfSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse1980
Vad är det föt etnisk bakgrund på dom flesta när det gäller bilder från upploppet?

Bosnierna verkar(som alltid) vara värst.
Allstå mussar, i guess
Citera
2012-12-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Om du är på plats. Kan du slänga upp en bild på hur det ser ut just nu! Så kan man jämföra lite senare!

Hur är det lättast att slänga upp bild? Ursäkta mig men är amatör
Citera
2012-12-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Hur är det lättast att slänga upp bild? Ursäkta mig men är amatör
www.imgur.com
Citera
2012-12-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Enligt Expr. så händer samma skit i Ulricehamn. Men undrar hur bilder på helt nakna tjejer och tjejer i stringtrosa hamnat på Instagram? Inte fan tar man såna bilder utan att man vet om det.

http://www.expressen.se/gt/aven-i-ulricehamn-hangs-unga-tjejer-ut/

Citat:
- Ansikten var med så det var lätt att se vilka som fanns på bilderna, säger tre tjejer på Stenbocksskolan som inte själva hängdes ut på Instagram. Ryktet om nakenfoton spreds snabbt och ett par av de uthängda flickorna har mått mycket dåligt.

Stämmer bra Camogli! Riktigt jävla hänsynslöst och respektlöst att lägga ut bilder där man ser ansiktet på flickorna. Garanterat horor, men still Jävligt fegt å göra sånt. Usch

OnT: Någon som kunde komma upp med livestream om händelserna på framtidsgymnasiet? Hört att det börjar livas upp där nu
Citera
Medlem
Citat:
Polis finns på järntorget 5-10 st även ungdomar var börjat droppa in. Inga storamängder dock
Är du där i skrivande stund? Ser fram emot en uppdatering. Som jag skrev igår, jag tror inte det kommer samlas lika mycket folk idag som igår - men jag kan ha fel och det skall bli intressant hursomhelst.

Hoppas även på lite bild- eller videomaterial från dig, d.v.s. om du har möjligheten att dokumentera händelsen.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Många förklaringsmodeller som cirkulerar. En grupp, främst mediafolk, skyller på sociala medier och nätanonymitet. Inte så konstigt då sociala medier är ett stort hot mot deras tidigare (nästan) informationsmonopol. Många här beskyller invandrare för att vara orsaken och det finns absolut en poäng där. Även svenskar skulle kunna förtala andra svenskar, men effekterna hade sett annorlunda ut. En tredje grupp menar skolornas värdegrunder måste ses över.

Det låga taket i det offentliga samtalet, det faktum att svenskar trängs undan av invandrare och den kllyfta som finns mellan oss som använder internet flitigt och de som bara behärskar användandet av några få sidor. Allt detta leder till ett splittrat samhälle där identitet och trygghet saknas. Snart måste någon kliva fram och unifier oss. En ny landsfader som vågar gå i bräschen och leda de famlande ut ur mörket.
Senast redigerad av Guitarsmoke 2012-12-19 kl. 10:51.
Citera
2012-12-19, 10:48
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Polis finns på järntorget 5-10 st även ungdomar var börjat droppa in. Inga storamängder dock

Tror över huvud taget att det inte kommer bli fler kravaller för att det kommer bli för svårt för dom att organisera sig i en stor skala igen. Igår så hade dom en enskild person som de var arga på - nu är det för utspritt.
Citera
2012-12-19, 10:50
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Många förklaringsmodeller som cirkulerar. En grupp, främst mediafolk, skyller på sociala medier och nätanonymitet. Inte så konstigt då sociala medier är ett stort hot mot deras tidigare (nästan) informationsmonopol. Många här beskyller invandrare för att vara orsaken och det finns absolut en poäng där. Även svenskar skulle kunna förtala andra svenskar, men effekterna hade sett annorlunda ut. En tredje grupp menar skolornas värdegrunder måste ses över.

Man skulle ju också kunna se det som all of the above. Eller nån sorts allmän känsla av frustration som tar sig uttryck i förstörelselusta. Rebel without a cause, liksom. Orsakerna är naturligtvis mer komplexa än nåt sorts försök till enkel förklaring kan ge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja att gå runt och vinka hjälper ju inte. Han skulle haft med sig en tolk!

Hur ser situationen ut för GM just nu?

Tycker det verkar vara mer en Monologpolis då han mestadels verkar prata för sig själv, ingen verkar lyssna direkt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Med risk för upprepning:

De som (bland annat, finns säkert fler så försök och LETA!) ligger bakom uppviglingarna i natt heter
1) Linnea Felicia Ida Lundh och Gina Ahlin Palacios. Båda har gjort sig i laglig mening skyldiga till uppvigling, osäker på grad av grovhet.

Felicia är en adopterad neger och Gina är en chilenare. Så ni inte förväxlar deras facebooks med andra med dessa namn.

Felicias facebook: http://www.facebook.com/felicialinneaidalundh

Ginas facebook: http://www.facebook.com/mathildasbebbe?fref=ts

Dessvärre går det varken att kommentera på bilder eller skriva till Felicia. Det går det dock att göra till Gina.

Till DIG som har skrivit detta om MIN dotter!!!
Hur väl känner du henne egentligen???
JAG kan informera dig om att hon är INTE adopterad, jag har fött henne här i Sverige och JAG är svensk!!!
Håll dig till sanningen!!!
Det är pga sådana som dig som sånt händer som hände igår, tänk på det!
Oskyldiga blir drabbade pga okunniga personer som sprider skit för att själva må bra en liten stund!
Citera
2012-12-19, 10:51
Medlem
Förvånar mig lite att ingen "kändis" som ungarna ser upp till (typ rappare) kan säga åt dem att det dem håller på med är fel. Eller förebilderna kanske deltar i stenkastningen mot polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in