2012-12-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
Sen när blev orre ett slangord, låter mer som ett dåligt ord för kuken.
Eller snarare ett ord för en viss typ av fågel: http://sv.wikipedia.org/wiki/Orre

...Vilket det fortsätter att vara för mig. Sandnegerordet tar jag inte i min mun.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Dagens ungdomar har det inte lätt. Så fort något löjligt och provocerande skrivs på bloggar, facebook eller twitter etc så blir det kalabalik, uppropp och lynchstämning. Jag förstår inte varför dagens unga har så svagt psyke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Hur kan ni påstå att de här beror på klasstillhörighet? De demonstrerar mot ett djävla instagramkonto (eller ja, snarare använder det som en förevändning för att skapa kalabalik), vad har det att göra med klass?

Eftersom det är underklasserna i samhället som står bakom sociala problem. Som t ex vandalism, bråk, ovilja att följa lag och ordning.

Att underklassen är så notoriskt dåliga på att uppfostra sina ungar är faktiskt ganska häpnadsväckande.
Citera
2012-12-18, 19:27
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Men du har ju absolut ingen aning om allt som skrivits ens är sant? Personer som uttrycker sig så idiotiskt som tipsarna gjorde är knappast pålitliga källor. Jag gissar på att killarna som skickat in till sidan ligger runt väldigt mycket mer, men inte blev de kallade för "hora" för det.

Sorry för OT.

Sa jag att alla flickor i videon och på bilderna är horor? Nej. Jag ser ner minst lika mycket på män som horar runt. Kön och ålder spelar ingen roll, en hora är en hora.

Fascinerande hur folk tar för givet att man är ful, oskuld och allt vad det nu är, bara för att man är emot det perverterade västerländska samhället. Jag antar att argumenten inte räcker till för vissa, utan man måste gå till "personangrepp", om man nu kan kalla gissningar och försök till förolämpningar för det. Och nu syftar jag inte på dig MadeOf.
Citera
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Om det var min syster eller nån i min närhet som felaktigt hängdes ut som "hora" etc
så hade jag inte gått i taket och sprungit ut på gatan, skrika döda dom sen loggat in på facebook och skriva cuttas och levt rövare det hade jag inte gjort nä...

Jag hade satt mig ner och funderat och tänkt ut en bra lösning/hämnd

Din lösning hade förmodligen tagit formen som dialogisk hämnd. Sätta sig ner med en kopp nybryggt och förklara för lillasyster att det är helt OK att experimentera som tolvåring och sedan förklara för Instagram-maffian att lillasyster minsann får knulla runt om hon vill och att en ursäkt vore på sin plats. Då lär dem sig!

Dumheter. Hedern är viktig.
Citera
Medlem
Kokar av ilska när jag ser den där bruden bli nersparkad av en jävla apa, vet någon vem det är?

Förövrigt så ser man hur jävla lätt det blir upplopp o skadegörelse numera, hurfan kan nån fortfarande försvara detta vansinne
Citera
Medlem
Zeratulss avatar
Att sådant får hända i Sverige är helt sjukt. Varför har inte polisen befogenhet till att med gummikulor skingra massan?
Citera
2012-12-18, 19:28
Medlem
Pasta-med-lakritss avatar
Inte mycket till upplopp. En person som säkert förtjänat det får lite stryk och massa ungdomar som springer runt och tittar på mest. Jag förstår inte varför det får så stor uppmärksamhet?

Sen om det bara varit svenska flickor som hängts ut så hade det varit samma typ av tjafs. Eller hade ni bara suttit hemma om någon hängt ut eran dotter exempelvis? Jag är förvånad att föräldrarna till tjejerna verkar hålla sig så lugna.
Citera
2012-12-18, 19:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voyage
Inser att det förmodligen inte spelar någon roll att jag skriver detta, men jag gör det ändå.
Ni som kommenterar händelsen, förstår ni inte att det inte handlar om etnicitet/härkomst utan om klasstillhörighet?

Man kan omöjligt bunta ihop människor efter vilken hudfärg de har och härleda till varför och hur saker sker. Ni hittar svaren i individernas sociala förutsättningar.
Ja det är väldigt synd om dessa missförstådda individer som samhället gång på gång kränker. Man man nästan säga att det är jag som hårt arbetande skattebetalare som orsakat detta.
Citera
2012-12-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTT93
Säger bara en sak till er som drar alla invandrare över en linje, vad fan tänker ni med ska jag också börja dra alla svenska över en linje eller?
Alla svenskar är fega, alla är rasister, alla super sig fulla när lönen kommer, alla är otrogna, alla svenskar bråkar så fort det är match.
Vad fan sysslar ni med era smygnassister? fattar ni inte att det finns vanliga invandrare också som jobbar och lever ett normalt liv? Era vansinniga råttor som suger av SD!!!!!!!

Va fan snackar du om? Vi har just sett den verkliga naturen av babianerna från Mellanöstern och balkan. Skönt att resultaten av mångkulturen börjar visa sig i storskalig skala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
Att sådant får hända i Sverige är helt sjukt. Varför har inte polisen befogenhet till att med gummikulor skingra massan?
Polisen skingrar massan med bilar istället. Det hade varit mycket mer effektivt att i ett tidigt stadium av pöbelns formande skjutit gummikulor och skjutit med vattenkanoner.
Citera
Medlem
anton mordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Dialogpolisen på plats, verkar fungera sådär. Förstår inte varför det ska mjäkas.

Vad fan, jag trodde att dialogpoliser var precis som vanliga poliser, bara att de bär en fräsigare refläxväst. I videon syns hur dialogpolisen inte gör något för att ingripa medan en annan polis, utan dialogväst på sig, rusar fram och brottas med folkmassan.

Har dialogpoliser inga befogenheter att ingripa fysiskt eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in