Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-16, 06:22
  #1
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Förslaget till nytt partiprogram innehåller helt fri invandring. Den som inte vill ha helt fri invandring uppmanas av programgruppens ordförande att rösta på någon annan.

Centern väljer uppenbarligen att helt satsa på mångkultur, absurdliberalism och PK-trams. Är detta resultatet av en rationell kalkyl? Tror de att det finns en massa röster att vinna där? Kan det tänkas att de tänker att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet?

Jag hoppas det är den sista spiken i partiets kista men vad tror ni andra?

(Jag är från landet och minns centern från det tidiga 80-talet. Före valen samlades bönder och andra för att fyllla kuvert med valreklam. Typiskt sett kristna, konservativa, strävsamma och stabila människor. Raka motsatsen till Federley och Lööf. Den tidens centerparti är nu uppenbarligen helt dött vilket är lite nostalgisorgligt.)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15937853.ab

PS. Detta behöver inte vara en tråd om invandringspolitik utan en om hur riksdagspartiet C positionerar sig och agerar opinionsmässigt.
__________________
Senast redigerad av Motvillig 1.1 2012-12-16 kl. 07:04.
Citera
2012-12-16, 06:33
  #2
Medlem
Sliderss avatar
Centerpartiet vill inte ha några röster, det är nu helt fastlagt.
Citera
2012-12-16, 06:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
(Jag är från landet och minns centern från det tidiga 80-talet. Före valen samlades bönder och andra för att fyllla kuvert med valreklam. Typiskt sett kristna, konservativa, strävsamma och stabila människor. Raka motsatsen till Federly och Lööf. Den tidens centerparti är nu uppenbarligen helt dött vilket är lite nostalgisorgligt.)

Något som man ofta inte tänker på är att centern är ett av europas rikaste partier.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...cle12403183.ab

Vilka är det som har byggt upp den partikassan under årtionden tror ni? Nu har centern helt ändrat inriktnig och har för avsikt att festa upp partikassan innan de kör partiet i sank. Man tyckte att Maud Olofsson var en skitkärring med dåliga värderingar men hon är ju rena drömmen i jämförelse med den nya ledningen.

Fälldin-bönderna vänder sig i graven och de av den gamla stammen som fortfarande är i livet får se sina hårt inarbetade slantar festas upp av stureplansbögar och karriärister.

Jävlar vad bitter man blir när man läser sådant här. Samtidigt undrar man hur det blivit om Eskil Erlandsson blivit partiledare istället? Hade partiet då valt att stå för lite sundare värderingar? Tyvärr har han ju inte något TV-utseende, annars tror jag att han hade varit rätt man för jobbet.
__________________
Senast redigerad av yabbis111 2012-12-16 kl. 06:53.
Citera
2012-12-16, 06:39
  #4
Medlem
haha herr min gud

Anade att centern var självmordsbenägna när de satt Annie weird vid rodret. Men nu är det bekräftat, rip Centern, de åker ur riksdagen 2014.
Citera
2012-12-16, 06:42
  #5
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliders
Centerpartiet vill inte ha några röster, det är nu helt fastlagt.

En av mina vänner röstade på C samtidigt som han bodde i ett invandrartätt område (Östbergabackarna) men han tyckte det hade blivit för mycket "svart" och flyttade till ett mera Svenskt område (Vällingby) samtidigt som han fortsatte att försvara massinvandringen!

Undrar vad han tänker nu?

Citera
2012-12-16, 06:43
  #6
Moderator
Chantres avatar
Citat:
ett väldigt stort behov av arbetskraft i vissa typer av jobb som svenskar inte vill ta, säger Per Ankersjö.

Ska alla jobba som imaner?

Hur har man kommit fram till att invandringen stannar vid just de beräknade 40 miljoner nya invånarna?
__________________
Senast redigerad av Chantre 2012-12-16 kl. 06:45.
Citera
2012-12-16, 06:45
  #7
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det här är ju riktigt intressant och lovande. Ett parti som i dessa tider är för fri invandring och vill femdubbla Sveriges befolkning! Det ska bli fascinerande att höra både deras visioner och praktiska lösningar. Givetvis behövs en sådan här röst i europeisk politik, om inte annat för att bevisa vansinnet i dessa planer.

Många andra partier vågar inte ta ställning lika tydligt, utan är för en oplanerad, kaotisk, hög och inkonsekvent fri/ofri invandring. I slutändan kanske de inte har bättre argument än de centern nu ska försöka hitta på.

Det kommer att bli väldigt roligt att se hur det går.
Citera
2012-12-16, 06:49
  #8
Medlem
Hej då centerpartiet.

Jag förstår inte hur någon kan lägga fram ett sådant förslag utan att börja skratta. Detta är ett skämt av gigantiska proportioner. Det är den sämsta invandringspolitik jag någonsin sätt. Det som stör mig extra mycket är att om man kommit med detta förslag i något annat land skulle deras media kraftigt sågat detta, men nu pga att vi har världens mest politiskt korrekta politiska klimat har vi medier som hyllar detta clownförslag till skyarna.

Vet ni vad. Detta spelar ingen roll då Centerpartiet kommer åka ur riksdagen 2014 och aldrig komma tillbaka.
__________________
Senast redigerad av werdasz 2012-12-16 kl. 07:01.
Citera
2012-12-16, 06:53
  #9
Medlem
Ja det är märkligt men vad jag förstår så fins det fortfarande "gamel Cetermedlemar" då i småkomuner som Ydre, Munkfors, Munkfors.......
Undrar hur dom tänker Centern borde gå tilbaka och bli ett parti för små orter och landsbyds väljare.
När ändrades egentligen omvandlingen av partiet?
Citera
2012-12-16, 06:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
När ändrades egentligen omvandlingen av partiet?

Det känns väl som att omvandlingen tagit rejäl fart under Annie Lööf.
Citera
2012-12-16, 07:03
  #11
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Många andra partier vågar inte ta ställning lika tydligt, utan är för en oplanerad, kaotisk, hög och inkonsekvent fri/ofri invandring.
Det vore onekligen intressant att veta hur de kom fram till att de skulle profilera sig som det mest massinvandringsvänliga partiet. De ledande centerpartisterna är trots allt proffs, deras levebröd är att vara centerpartistiska rikspolitiker och politikens innehåll är helt underordnat målet att finns kvar inom rikspolitiken.

Hur gick detta till? Några möjligheter:

1. De har gjort djuplodande analyser av opnionen väljargrupperna och tror att denna profilfråga faktiskt kommer att tilltala fler än den stöter bort. De tror också att media kommer att ge dem mer uppmärksamhet samt behandla dem extra väl.

2. De som styr är ärligt övertygade nyliberaler/libertarianer och struntar i konsekvenserna. Fri invandring är ideologiskt konsekvent och därmed är det inget att snacka om.

3. Den där programgruppen hade helt enkelt ett par batikagitatorer som körde över resten. "Jaså, du vill inte ha fri invandring, är du månne rasist?"

Jag tror mest på en kombination av 2 och 3.

Jag tror vi har några överlevande centerpartister här på Politik Inrikes, någon som har någon insikt i processen eller forfolkets uppfattningar ute i partiet?
Citera
2012-12-16, 07:12
  #12
Medlem
Håller på att leta mig fram i min egen politiska takt, efter centern skandalen blev jag misstänksam och detta sätter definitivt spiken i kistan att jag inte kommer rösta på centern. Förslaget känns mer som ett skämt? Jag menar i den miljön vi har nu när folk fullkomligt rasar mot integrationspolitiken kommer man med ett förslag som antagligen kommer sänka hela programmet i botten på östersjön? Otroligt korkat och sd vann antagligen en hel del röster idag också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback