2008-12-22, 12:09
Medlem
Hmm, jag kanske borde ta kort på dom för att visa hur stor skillnaden blir.
Citera
2008-12-22, 12:46
Medlem
Pallevantes avatar
Tvätta dom inte om dom inte är smutsiga. Jag hade använde ett par flitigt i kanske tre månader och siktade på att inte behöva tvätta dom förrän efter åtminstone ett halvår. Tyvärr fick jag babykräks på dom och vart tvungen att tvätta. Inga direkta slitningar framträdde.
Dina chanser att få en schysst slitning försvinner inte bara för att du tvättar dom, så gör det om du vill och känner att du behöver.
Jag tvättar i regel jeans väldigt sällan eftersom dom lätt blir dassiga om man tvättar för mycket. När jag tvättar vänder jag jeansen ut och in och tvättar dom ensamma i 30 grader utan tvättmedel. Kanske en aning analt, men det fungerar fint.
Citera
2008-12-22, 12:51
Medlem
Tror folk verkligen att man går runt med samma par i 6 månader? Antagligen så har man mer än 1 par jeans och varierar. Jag har ett par handcrafted vaxade boss som är inne på sin 4e månad utan tvätt, luktar dom? nej. Har antagligen haft dom 1-2ggr per vecka som max, det betyder att jag har haft dom på mig i kanske 30-35 dagar. . Det är inget. .
Citera
2008-12-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sean_
Tror folk verkligen att man går runt med samma par i 6 månader? Antagligen så har man mer än 1 par jeans och varierar. Jag har ett par handcrafted vaxade boss som är inne på sin 4e månad utan tvätt, luktar dom? nej. Har antagligen haft dom 1-2ggr per vecka som max, det betyder att jag har haft dom på mig i kanske 30-35 dagar. . Det är inget. .

Fast, grejen är ju att man ska använda dom frekvent så att man får fram slitningarna.

Har ett par moc(eller om det var mic?) raw från Acne som jag använde i 8 månader innan tvätt och fick fram helt okej slitningar på. Dock är dom nästan söndertvättade nu efter ca 5-6 tvättar.
Citera
2008-12-22, 13:57
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag tvättar i regel jeans väldigt sällan eftersom dom lätt blir dassiga om man tvättar för mycket. När jag tvättar vänder jag jeansen ut och in och tvättar dom ensamma i 30 grader utan tvättmedel. Kanske en aning analt, men det fungerar fint.

Skulle tipsa dig att inte tvätta dem i vatten utan kema. Vatten brukar ha en tendens att göra att passformen ändras i ett jeanstyg.

En polare brukar handtvätta jeansen med såpa och vatten. Vet dock inte hur det fungerar...
Citera
2008-12-22, 14:16
Medlem
Labolinas Linas avatar
Jag brukar bära mina kallingar i ett halvår för att få det perfekta bromsspåret, borde jag bära kallingarna längre innan jag tvättar dom?
Citera
2008-12-22, 14:35
Medlem
Man ska inte tvätta jeans för tidigt och att vänta med tvätten ett par månader är ju väl normalt annars krymps de i längden (bomull), själv har jag tio jeans så det blir max en jeans i veckan så att vänta sju månader blir det sammanlagt 1*4*7=28 gångs användning
Citera
2008-12-22, 14:58
Medlem
Danydamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Jag brukar bära mina kallingar i ett halvår för att få det perfekta bromsspåret, borde jag bära kallingarna längre innan jag tvättar dom?

haha klockrent!

OT jag brukar inte tvätta jeansen på 3-4 månader... de blir ju inte särskilt smutsiga ifall man inte spiller massa bärs o skit på dem!
Citera
2008-12-22, 17:00
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
Skulle tipsa dig att inte tvätta dem i vatten utan kema. Vatten brukar ha en tendens att göra att passformen ändras i ett jeanstyg.

En polare brukar handtvätta jeansen med såpa och vatten. Vet dock inte hur det fungerar...
Nej det går helt bort. Kemtvätt orkar jag inte med, så mycket bryr jag mig inte. Til syvende og sist är det bara ett par byxor.
Citera
2008-12-22, 20:54
Bannlyst
tvätta läder?

jag har två jackor ja behöver tvätta, tänkt lämna in dom på kemtvätt men har inte orkat, nu ligger dom längst in i mitt förråd och bara skräpar.

antingen kastar jag dom eller så tvättar jag dom själv.

nån som har nån koll på vad man kan behöva tänka på?

diskmedel? tvättmedel?

sköljmedel??
Citera
2008-12-22, 21:06
Medlem
Fittsparks avatar
Lädertvål.
Citera
2008-12-22, 21:16
Bannlyst
meeh ååh.... nåt man har hemma fan
Citera