Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Whey! Kloka ord från någon som uppenbarligen är djupt införstådd i ämnet.
Är det kul att bära ett par grådaskiga jeans som man tvättade en vecka efter att man köpte dem? Är det då inte lite mer innovativt att i stället gå in dem och ge dem en naturlig patina som endast uppnås genom slitage?
Sedan när blev det ett brott att se lite snygg?
Dessutom så är vi nog ganska många som gör så, vilket inte direkt kvalificerar oss till Outsiders minimala inriktning. FYI.
Nej jag kan inte påstå att jag är införstådd i ämnet, alls. Men att glida runt i samma brallor i 7 månader för att få det lilla extra? Du ser det såklart inte så eftersom du uppenbarligen tycker det verkar helt normalt, men det känns ganska extremt. Det är såklart inget brott att se snygg ut, heller inget brott att göra väldigt konstiga saker för att uppnå denna snygghet, vilket vissa uppenbarligen sysslar med - väldigt konstiga saker. Det finns ju fåfänga, men att använda ett par otvättade byxor i 7 månader för den "naturliga patinan" känns som att ta det ett steg längre. Men som sagt, du ser det såklart inte så.
Det finns ju säkert dom som glider runt i otvättade dreads i 7 månader med för att uppnå den perfekta naturliga känslan och anser det vara snyggt som fan. Snygghet är ju relativt. Och dom ser ju säkert inget fel med det, precis som du inte gör.
Sen att det skulle lösa sig genom att låta byxor hänga och lufta sig köper jag inte, om jag hänger ut svettiga plagg är dom inte direkt fräscha när jag plockar in dom igen. Det finns folk till allt.
@ goman. Ja, känns skitfräscht och vilken stil att gå runt i gamla otvättade byxor. Men eftersom det leder till ett snyggare par är det helt normalt. Nästan så man skrattar åt vad folk kan rättfärdiga bara slutet känns givande. Klass!
Lycka till med patinan!