Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Så, den feministiska skribenten konstaterar att kvinnor förtrycks i plogningen, utan att ha några belägg för detta överhuvudtaget. Den "rapport" som framställdes visade dels att det inte fanns någon signifikans för hypotesen, dels var den så uselt statistiskt säkerställd att den hade fått vilken statistiker som helst att sätta kaffet i vrångstrupen.
Hur man kan få effektiviteten i snöröjning till en könsfråga är fullständigt absurt, särskilt utan att sedan behöva visa några sakliga belägg för det. När man dessutom väljer att framhäva detta i nedlåtande termer, får man kanske räkna med en del mindre smickrande respons.
Nu har jag inte tagit mig tiden att bedöma vilket faktamässigt stöd det kan tänkas finnas för artikeln, men jag är inte heller den som litar blint på vad signaturen Mats skriver i kommentarsektionen på en blogg för att det han skriver bekräftar vad jag ville höra. Om det mot förmodan skulle vara så att han skulle vara mer insatt i frågan än artikelns författare, så ser jag i vilket fall inte hur något av det han skriver är en ansats till att rättfärdiga eller förklara den osakliga dynga som Wennberg fått motta.
Jag skulle inte beskriva det som absurt att anlägga ett jämställdhetsperspektiv på den kommunala snöröjningen. Att redovisa den fullständiga faktamässiga bakgrunden för en fråga är inte direkt vanligt för ledarartiklar, utan man brukar fatta sig förhållandevis kort, så jag får nog tvivla på att det är det som upprör. Jag får nog stå fast vid att det är utpekandet av någon som innehavandes ett orättvist privilegium som väcker reaktioner.
Citat:
Ursprungligen postat av Yazoom
Nej, bara vederbörande avstår från att peka ut mannen som Det Skyldiga Könet så är vederbörande inte mansfientlig.
Visst, jag får be om ursäkt för att jag inte var helt tydlig. Det är förmodligen den överlägset vanligaste slutsatsen i de tidningsartiklar man läser om ämnet.