2012-12-15, 15:50
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Detta är bättre:
http://www.youtube.com/watch?v=KXiCca5nkhA
Haha bästa förslaget hittills
Citera
2012-12-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det finns regler för hur regskyltar ska va placerade och synas likaväl som det finns regler om att regskyltar inte får modifieras.

Exakt.

Vad heter skönheten på din bildgrajj?
Citera
2012-12-15, 15:53
Medlem
KrullApans avatar
Får nog använda något sorts IR filter, ska man ha färg så är det typ vit elementfärg som gäller. Trots att de är vita för våra ögon är element faktiskt svarta i IR-spektrat vilket är där kamerorna verkar fungera. Antagligen något liknande som finns i sprayer.
Citera
2012-12-15, 16:01
Medlem
Själv har jag köpt dessa http://www.potatisgris.se/produktgrupper/linser.aspx

Vettefan om dom funkar men ska testa dom iallafall!

Sen kan man även tejpa lite på registreringsskylten så att ett D ser ut som ett B tex, detta ger endast 300-400:- i böter om polisen upptäcker det!
Citera
2012-12-15, 16:05
Medlem
Borde det inte fungera att värma upp nummerplåten till lämplig temperatur så att det ser ut som att nummerplåten glöder ifrån kamerans perspektiv eftersom att den använder ir?
Citera
2012-12-15, 16:08
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBT
Sen kan man även tejpa lite på registreringsskylten så att ett D ser ut som ett B tex, detta ger endast 300-400:- i böter om polisen upptäcker det!

Bland de bästa förslaget i tråden jag har läst, har man tur kanske man kan snacka bort sig om det att man tejpa om en bokstav för att man tex blev förföljd, av tex fd flickvän.
Citera
2012-12-15, 16:37
Medlem
teflonpannan69s avatar
Kan man inte bara trycka på lite snö på skylten så här i vinter tid?
Citera
2012-12-15, 16:53
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Kan man inte bara trycka på lite snö på skylten så här i vinter tid?
och på sommaren så fryser vi lite vatten och trycker på eller? du får ju inte täcka reg plåten med snö farbror blå kommer att böta dig när dom får syn på din plåt.

Min tanke va ju fan inte skapa en potatisgrist tråd fan va alla börja med OT snack NU. så alla tycker då att iden med att måla va skit okej då är det nog inte värt o testa heller
Citera
2012-12-15, 17:09
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgangster655
och på sommaren så fryser vi lite vatten och trycker på eller? du får ju inte täcka reg plåten med snö farbror blå kommer att böta dig när dom får syn på din plåt.

Min tanke va ju fan inte skapa en potatisgrist tråd fan va alla börja med OT snack NU. så alla tycker då att iden med att måla va skit okej då är det nog inte värt o testa heller

Man måste ju inte täcka över hela plåten med snö? Sen kan man ju bara skylla på att man blivit inplogad eller att nån skitunge kastat snöbollar.
Citera
2012-12-15, 17:57
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Man måste ju inte täcka över hela plåten med snö? Sen kan man ju bara skylla på att man blivit inplogad eller att nån skitunge kastat snöbollar.
och snöbollarna bara pricka regplåten hmm så den täcker just en siffra eller bokstav lite svårt att dom tror dig. jag menar jag som köpt min bil nyligen då kan jag bara skylla ifrån mig på den gamla ägaren att dom målat skiten, men det går fortfarande inte för det är din skyldighet som ägare att bilen skall vara felfri i trafiken.
Citera
2012-12-15, 18:53
Medlem
Jag har tejpat bokstäverna och siffrorna med 3Ms svarta reflextejp. Ingen aning om det hjälper mot trängselskatt då jag inte kör i STHLM speciellt ofta.. Men det funkar klockrent mot fartkameror då hela skylten reflekterar blixten. Blir fotad ganska ofta (har x antal fartkameror på väg till jobbet) men har aldrig fått hem ett brev..
Citera
2012-12-15, 19:32
Medlem
snowman.80s avatar
1. Spray mot kameror funkar ej enl Mythbusters

2. Det är bättre att köpa en Anti IR Lins om man måste dölja plåten.

3. Jag hade hellre skaffat mig kinesiska plåtar som är svåra att läsa av enligt min tycka ang ämnet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in