2012-12-15, 13:44
Medlem
epiks avatar
www.potatisgris.se säljer de diverse objekt som man kan klistra eller spraya på sin skylt som fungerar som skydd mot kamerorna
Citera
2012-12-15, 14:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Det kan ju knappast vara olagligt att inte ha reflex-skylt? Men å andra sidan, politikerna i detta landet är snabba på att lagstifta så fort det passar.
Det finns regler för hur regskyltar ska va placerade och synas likaväl som det finns regler om att regskyltar inte får modifieras.
Citera
2012-12-15, 14:05
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandworm
Typ 90 % i gbg är emot trängselskatt, åtminstone om man inte ens åker in till centrum utan måste åka brevid. Ändå röstas skiten igenom. Demokrati på papper kanske, men knappast irl.

Politikerna gick ju till val med att det minsann inte skulle bli nån trängsel avgift i Göteborg sen när valet var över så körde de över väljarna, detta är bara en förtäckt skatt och bättre sätt att registrera var medborgarna befinner sig.

Sen vet jag inte om det gäller om man bara kör E6an igenom Göteborg mot Norge för då kommer ju snart varenda kommun att ha trängsel avgift på varenda genomfartsled.

Sen att vi ens har trängselavgift i ett så litet land med småstäder om man jämför med de flesta andra länder. Samt ovanpå detta har vägskatt

De försökte ju tom införa trängsel avgift i uppsala det gick inte igenom men det gör det förr eller senare, sen körs ju det inte ett skit mindre eller kollektivt för några avgifter bara för att suga ut och kontrollera befolkningen, detta kommer få en jävla rekyl om några år.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2012-12-15 kl. 14:12.
Citera
2012-12-15, 14:31
Medlem
Displaceds avatar
Såg en video för massa år sedan där man sprayade på något på plåten. Ögat såg ingen skillnad men för kameran blev det helt vitt. Minns inte vad det var de använde dock.
Citera
2012-12-15, 14:41
Medlem
Jag har hört att det finns en viss typ av spray som gör att, antingen så bländar hela skylten och gör så att ingenting blir synbart eller så gör den så att skylten inte reflekterar alls.
Citera
2012-12-15, 15:05
Bannlyst
Nej det funkar inte. IR-lampan kan se skillnad på svart och vit färg utan "reflex" i mörker...

Har du provat att använda en kamera med ir?

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Såg en video för massa år sedan där man sprayade på något på plåten. Ögat såg ingen skillnad men för kameran blev det helt vitt. Minns inte vad det var de använde dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Jag har hört att det finns en viss typ av spray som gör att, antingen så bländar hela skylten och gör så att ingenting blir synbart eller så gör den så att skylten inte reflekterar alls.

Folk har påstått att lackspray ska fungera att spraya över hela skylten. Tror inte det fungerar.
Mythbusters har gjort ett program om att lura fartkameror. Ingenting dom gör mied skylten fungerar.
Citera
2012-12-15, 15:08
Medlem
vrakplundrares avatar
Haha era luffare. Varför har man ens nått så dyrt som bil om man ska hålla på och fula sig med en liten trängselskatt? Stanna innan tullen varje gång och gnid in skylten med hundskit vetja
Citera
2012-12-15, 15:09
Medlem
ugge_das_boots avatar
Behövs ju bara en skruvmejsel Skruvar av skyltarna innan kameran och skruva på efter.
Citera
2012-12-15, 15:11
Medlem
mrmummas avatar
eller så polisanmäler man plåtarna stulna
OCH då har man bevis på att man inte kan vara skyldig,,,det var ju tjuven
Citera
2012-12-15, 15:13
Medlem
mrmummas avatar
det är så illa att mina skyltar är in klickade i hållaren,, mycket orolig är jag,,helst imorrn när tjuven kommer
Citera
2012-12-15, 15:27
Medlem
MillerGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Trängselskatt är en skatt stockholmare drabbas av.

Jo, tjena.
Citera
2012-12-15, 15:46
Medlem
Det var ett jädra pladder i denna tråden. Såhär fungerar kamerorna i Sthlm: http://www.idg.se/2.1085/1.72724
Gissar att det är samma i Göteborg. Det är IR kameror med IR blixt (875 nanometer).

Jag skulle vilja veta om filterna från potatisgris.se fungerar. Kan någon svara på det? Någon som har praktiska erfarenheter?
Senast redigerad av bumzbumz 2012-12-15 kl. 15:48. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in