Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-15, 01:27
  #1
Medlem
Hej, blir mitt första inlägg här på fb!
Jag har gått omkring nu ett tag och funderat på om det kan vara så att min flickvän är otrogen mot mig.

När vi först träffades så sa hon att hon ville ha det så att man inte ska ha hemligheter ifrån varandra. Jag gick givetvis med på detta och med det menade hon att man får om det är så titta igenom varandras mobiltelefoner hur som helst. Så igår så skulle jag då göra det då jag inte sett henne på en vecka och då så blev hon helt konstig och skulle ta den ifrån mig och bad mig sluta kolla på hennes meddelanden, så tog hon telefonen och kollade snabbt vilka konversationer som fanns kvar eller något, sen fick jag lov att fortsätta titta, sen när ja gjorde det och bläddrade ner så ville hon ha den igen och sa att jag inte fick titta mera.. vilket givetvis får mig att fundera på om hon döljer någonting. Efter händelsen så blev hon frånvarande och jag konfronterade henne ifall hon hade något att dölja och det hade hon inte sa hon och att hon inte visste varför hon gjort som hon gjort och att det var utav "obehag"

Jag vet inte vad jag ska göra och jag vill inte överreagera och göra något dumt som att till exempel börja anklaga henne utan vill vara samlad och fundera över det först.
Det känns dock inget vidare nu och jag har väldigt svårt att lita på folk för att jag har åkt på nitar förr, mitt ex ljög hela tiden och "sex chattade" eller vad man kallar det med en kille på min skola som jag gick på, gick dock ur skolan nu 2012 och det tog slut direkt mellan mig och den tjejen, men det satte sig fast som en förbannelse att jag inte kan lita till fullo på någon.

Så nu är min fråga, kan det vara så att hon är otrogen eller håller på att bli?
Vi har haft det väldigt jobbigt ett tag med mycket bråk hit o dit osv, men nu har det varit jättebra en vecka och hon har verkligen inte brusat upp för något och nästan varit översnäll osv...

Bör tilläggas att jag är 19 år och min flickvän 17 och vi har bara varit tillsammans i 4 månader men har starka känslor för varandra vad jag vet i alla fall.

Tacksam för seriösa svar då detta äter upp mig inifrån haha
Citera
2012-12-15, 01:29
  #2
Medlem
hon e 17 år va tror du
Citera
2012-12-15, 01:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polackjavel
hon e 17 år va tror du
ingen aning, hon är inte som andra 17 åringar, festar och knullar runt. Hon är nykterist osv, dock haft det svårt i tidigare förhållanden.
Citera
2012-12-15, 01:31
  #4
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gancarz
Hej, blir mitt första inlägg här på fb!
Jag har gått omkring nu ett tag och funderat på om det kan vara så att min flickvän är otrogen mot mig.

När vi först träffades så sa hon att hon ville ha det så att man inte ska ha hemligheter ifrån varandra. Jag gick givetvis med på detta och med det menade hon att man får om det är så titta igenom varandras mobiltelefoner hur som helst. Så igår så skulle jag då göra det då jag inte sett henne på en vecka och då så blev hon helt konstig och skulle ta den ifrån mig och bad mig sluta kolla på hennes meddelanden, så tog hon telefonen och kollade snabbt vilka konversationer som fanns kvar eller något, sen fick jag lov att fortsätta titta, sen när ja gjorde det och bläddrade ner så ville hon ha den igen och sa att jag inte fick titta mera.. vilket givetvis får mig att fundera på om hon döljer någonting. Efter händelsen så blev hon frånvarande och jag konfronterade henne ifall hon hade något att dölja och det hade hon inte sa hon och att hon inte visste varför hon gjort som hon gjort och att det var utav "obehag"

Jag vet inte vad jag ska göra och jag vill inte överreagera och göra något dumt som att till exempel börja anklaga henne utan vill vara samlad och fundera över det först.
Det känns dock inget vidare nu och jag har väldigt svårt att lita på folk för att jag har åkt på nitar förr, mitt ex ljög hela tiden och "sex chattade" eller vad man kallar det med en kille på min skola som jag gick på, gick dock ur skolan nu 2012 och det tog slut direkt mellan mig och den tjejen, men det satte sig fast som en förbannelse att jag inte kan lita till fullo på någon.

Så nu är min fråga, kan det vara så att hon är otrogen eller håller på att bli?
Vi har haft det väldigt jobbigt ett tag med mycket bråk hit o dit osv, men nu har det varit jättebra en vecka och hon har verkligen inte brusat upp för något och nästan varit översnäll osv...

Bör tilläggas att jag är 19 år och min flickvän 17 och vi har bara varit tillsammans i 4 månader men har starka känslor för varandra vad jag vet i alla fall.

Tacksam för seriösa svar då detta äter upp mig inifrån haha

Svårt att svara på om hon är otrogen eller inte... men tänkte bara lägga in att även jag känner obehag när andra kollar igenom min mobil(även min flickvän) fast jag inte har något att dölja
Citera
2012-12-15, 01:32
  #5
Medlem
jannesvansloss avatar
Svårt för oss att säga. Men visst finns det en risk.

Försök att kolla hennes mobil i smyg, när hon t.ex. är på toa etc.
Citera
2012-12-15, 01:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gancarz
Hej, blir mitt första inlägg här på fb!
Jag har gått omkring nu ett tag och funderat på om det kan vara så att min flickvän är otrogen mot mig.

När vi först träffades så sa hon att hon ville ha det så att man inte ska ha hemligheter ifrån varandra. Jag gick givetvis med på detta och med det menade hon att man får om det är så titta igenom varandras mobiltelefoner hur som helst. Så igår så skulle jag då göra det då jag inte sett henne på en vecka och då så blev hon helt konstig och skulle ta den ifrån mig och bad mig sluta kolla på hennes meddelanden, så tog hon telefonen och kollade snabbt vilka konversationer som fanns kvar eller något, sen fick jag lov att fortsätta titta, sen när ja gjorde det och bläddrade ner så ville hon ha den igen och sa att jag inte fick titta mera.. vilket givetvis får mig att fundera på om hon döljer någonting. Efter händelsen så blev hon frånvarande och jag konfronterade henne ifall hon hade något att dölja och det hade hon inte sa hon och att hon inte visste varför hon gjort som hon gjort och att det var utav "obehag"

Jag vet inte vad jag ska göra och jag vill inte överreagera och göra något dumt som att till exempel börja anklaga henne utan vill vara samlad och fundera över det först.
Det känns dock inget vidare nu och jag har väldigt svårt att lita på folk för att jag har åkt på nitar förr, mitt ex ljög hela tiden och "sex chattade" eller vad man kallar det med en kille på min skola som jag gick på, gick dock ur skolan nu 2012 och det tog slut direkt mellan mig och den tjejen, men det satte sig fast som en förbannelse att jag inte kan lita till fullo på någon.

Så nu är min fråga, kan det vara så att hon är otrogen eller håller på att bli?
Vi har haft det väldigt jobbigt ett tag med mycket bråk hit o dit osv, men nu har det varit jättebra en vecka och hon har verkligen inte brusat upp för något och nästan varit översnäll osv...

Bör tilläggas att jag är 19 år och min flickvän 17 och vi har bara varit tillsammans i 4 månader men har starka känslor för varandra vad jag vet i alla fall.

Tacksam för seriösa svar då detta äter upp mig inifrån haha

Va fan? Det är ju snart jul. Hon kanske diskuterar med någon om vilken underbar julklapp hon ska/har köpt åt dej för att gottgöra för att ni har bråkat massa.
Eller så tror du att hon ligger runt.. välj själv.
Citera
2012-12-15, 01:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabia
Svårt att svara på om hon är otrogen eller inte... men tänkte bara lägga in att även jag känner obehag när andra kollar igenom min mobil(även min flickvän) fast jag inte har något att dölja
Okej, det är klart att man kan känna obehag, men hon har aldrig reagerat så förut , därför jag reagerar.
Citera
2012-12-15, 01:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwito
Va fan? Det är ju snart jul. Hon kanske diskuterar med någon om vilken underbar julklapp hon ska/har köpt åt dej för att gottgöra för att ni har bråkat massa.
Eller så tror du att hon ligger runt.. välj själv.
Nae, låter inte som hon.. Hon hade i stället i efterhand när hon märkte att jag blev lite förvirrad/frustrerad/orolig eller vad jag nu blev så hade hon sagt att det är för att jag inte ska få läsa vad hon köpt åt mig i julklapp :/ men visst fan kan du ha rätt endå, kvinnor är omöjliga att läsa
Citera
2012-12-15, 01:36
  #9
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gancarz
ingen aning, hon är inte som andra 17 åringar, festar och knullar runt. Hon är nykterist osv, dock haft det svårt i tidigare förhållanden.
Hehe jo, det är ganska standard att alla tjejer som har haft "svårt i tidigare förhållanden" är riktiga helgon.

Ni båda behöver mogna till lite, i ett normalt förhållande så behöver man inte införa idiotiska regler att man kan kolla varandras mobiltelefoner, mejl, facebook osv.

Uppenbarligen har hon något att dölja då hon själv föreslog det.
Att hon föreslog denna idioti från första början var för att du skulle tänka "wow vilken underbar flickvän man kan lita på i vått och torrt, hon är beredd att visa sin mobil när som helst för att bevisa att hon är ett helgon".
Det var aldrig meningen att du skulle åberopa rätten att kolla mobilen.

Ungefär som när man säger "jag är skyldig dig en tjänst" om någon har gjort någonting åt en- inte en jävel gör något tillbaka om man inte blir tvingad till det.

Mitt tips är att ni mognar till, och slutar kolla upp varandra.
Kan ni inte lita på varandra utan att leka poliser så föreslår jag att ni gör slut, och att du letar efter en mer mogen flickvän.
Då kanske du skärper till dig lite du också.
Citera
2012-12-15, 01:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabia
Svårt att svara på om hon är otrogen eller inte... men tänkte bara lägga in att även jag känner obehag när andra kollar igenom min mobil(även min flickvän) fast jag inte har något att dölja

Håller med, har inte ett piss att dölja på min telefon men ogillar ändå när pojkvännen sitter med den.. Vet inte varför.
Citera
2012-12-15, 01:37
  #11
Medlem
Hon kanske hade planerat en spännande julklapp eller nyårsfirande?

Vet att jag hamnade i den sitsen när tjejen satt med telefon och spelade, plötsligt kom jag på att jag hade några meddelanden som skulle förstöra hela överraskningen och hon verkade minst sagt förvånad när jag tog ifrån henne mobilen för att sedan lämna tillbaka den någon minut senare utan en vettig förklaring
Citera
2012-12-15, 01:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Hehe jo, det är ganska standard att alla tjejer som har haft "svårt i tidigare förhållanden" är riktiga helgon.

Ni båda behöver mogna till lite, i ett normalt förhållande så behöver man inte införa idiotiska regler att man kan kolla varandras mobiltelefoner, mejl, facebook osv.

Uppenbarligen har hon något att dölja då hon själv föreslog det.
Att hon föreslog denna idioti från första början var för att du skulle tänka "wow vilken underbar flickvän man kan lita på i vått och torrt, hon är beredd att visa sin mobil när som helst för att bevisa att hon är ett helgon".
Det var aldrig meningen att du skulle åberopa rätten att kolla mobilen.

Ungefär som när man säger "jag är skyldig dig en tjänst" om någon har gjort någonting åt en- inte en jävel gör något tillbaka om man inte blir tvingad till det.

Mitt tips är att ni mognar till, och slutar kolla upp varandra.
Kan ni inte lita på varandra utan att leka poliser så föreslår jag att ni gör slut, och att du letar efter en mer mogen flickvän.
Då kanske du skärper till dig lite du också.

Jävligt bra svar faktiskt, dock så anser jag att vi är hyffsat så mogna, jag har bara svårt att ha tillit för någon, och nej hon är inget helgon. hon har ljugit för mig förr om att till exempel vem hennes "kk" var innan hon träffade mig osv. Annars så har vi utvecklats som fan och det blir bara bättre och bättre, men just detta fick mig att fundera lite. hon vill vara hemma mycket mera nu förtiden och är inte alls lika kärleksfull som hon varit osv. Helsnurrigt känns det faktiskt..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback