2012-12-03, 13:41
Bannlyst
Jag kör en hel del bil i jobbet. Mellan klockan 10.00 och 12.00 sänds PP3 i SR.

Ibland är radikalfeministen och radikalfettot kakan hermansson gäst i programmet.

Nu till det märkliga: i varannan mening proklamerar idioten att hen är feminist. Och i var tredje att hen är en "driven" person.

Ok. Inga nyheter att medarbetare på SR är stöpta i den kommunistiska hen-skolan.

Men varför säger hen att hen är driven? Ett fetto. En oerhört tjock människa säger att hen är driven. Well, ut och spring, ät mindre om du nu har sån jävla drivkraft fruntimmer.

Till frågan: får vem som helst anställning på sveriges radio?
Senast redigerad av Vinnyjones 2012-12-03 kl. 14:17.
Citera
2012-12-03, 13:51
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Brukar du även kalla män vars åsikter du inte gillar för fetton?

Det är kanske bara provocerande för dig att en ung talangfull feministisk kvinna med åsikter som avviker från dina egna får ha en egen show på SVT och eget radioprogram?

Jag tycker att hennes program är bra, särskilt när man som jag gillar r&b och hiphop. Däremot tycker jag att hon är lite väl medvetet divig ibland, som allt prat om att hon går på konstfack utan att det var befogat att nämna.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2012-12-03 kl. 13:54.
Citera
2012-12-03, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Brukar du även kalla män vars åsikter du inte gillar för fetton?

Det är kanske bara provocerande för dig att en ung talangfull feministisk kvinna med åsikter som avviker från dina egna får ha en egen show på SVT och eget radioprogram?

Jag tycker att hennes program är bra, särskilt när man som jag gillar r&b och hiphop.

det som provocerar är ju att hon helt saknar kapacitet. hen glider på tycksyndommigjagärkvinnaräkmackan alternativt tycksyndommigjagärfeträkmackan.

men det som stör mest är att hon påstår sig vara driftig. så där fet kan man omöjligt bli om man är driftig. lathet brukar det kallas vanligtvis
Citera
2012-12-03, 13:57
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
det som provocerar är ju att hon helt saknar kapacitet. hen glider på tycksyndommigjagärkvinnaräkmackan alternativt tycksyndommigjagärfeträkmackan.

men det som stör mest är att hon påstår sig vara driftig. så där fet kan man omöjligt bli om man är driftig. lathet brukar det kallas vanligtvis

Jag tror i och för sig att det finns fler människor som lyckas bli smala (om nu det skulle vara det viktigaste här i världen för en kvinna) än som lyckas komma in på konstfack och få en egen show i SR och i SVT, så både talangfull och driven är hon allt.
Citera
2012-12-03, 14:00
Bannlyst
Citat:
Jag tror i och för sig att det finns fler människor som lyckas bli smala (om nu det skulle vara det viktigaste här i världen för en kvinna) än som lyckas komma in på konstfack och få en egen show i SR och i SVT, så både talangfull och driven är hon allt.
haha är det nu en bedrift att komma in på konstfack?? tillåt mig småle

fettot har yttrat att hen är feminist och vips så har hon en egen tv-show. sorgliga sorgliga sverige. det måste finnas nån roligare, smartare, snyggare kvinna mer lämpad för den tjänsten i sverige..annars är vi riktigt illa ute..
Citera
2012-12-03, 14:03
Medlem
Roundcubes avatar
Citat:

Hon vill bara inte röra sig så mkt alltså ?

Jävligt störig person att lyssna på, om man inte faller för tvätteriet då..

Vi kan väl pynta till en rullstol till henne, och så kan hon ha en förttryckt liten mes till man som puttar runt hennes lekamen hela dagarna?
Citera
2012-12-03, 14:11
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
haha är det nu en bedrift att komma in på konstfack?? tillåt mig småle

fettot har yttrat att hen är feminist och vips så har hon en egen tv-show. sorgliga sorgliga sverige. det måste finnas nån roligare, smartare, snyggare kvinna mer lämpad för den tjänsten i sverige..annars är vi riktigt illa ute..

Ja, det är inte bara intagningspoäng utan även prov som du definitivt inte skulle kvala in på (hur fet/smal du än är).

Om alla som är feminister får egen show så skulle vi ha miljoner program på SR och SVT, ditt fån. Har du bott i en grotta de senaste årtiondena?
Citera
2012-12-03, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ja, det är inte bara intagningspoäng utan även prov som du definitivt inte skulle kvala in på (hur fet/smal du än är).

Om alla som är feminister får egen show så skulle vi ha miljoner program på SR och SVT, ditt fån. Har du bott i en grotta de senaste årtiondena?
FI fick 0,2 % av väljarnas röster vid senaste valet. var har du bott senaste årtioenda? Under en sten?

OT; läser på svåraste programmet att komma in på så oroa dig inte.
Citera
2012-12-03, 14:34
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
FI fick 0,2 % av väljarnas röster vid senaste valet. var har du bott senaste årtioenda? Under en sten?

OT; läser på svåraste programmet att komma in på så oroa dig inte.

Menar du på allvar att den som är feminist måste rösta på FI?

ALLA partier i Sveriges riksdag (utom sd förstås) är feministiska (läs partiprogrammen).

Om något opinionsinstitut undersökt saken är jag övertygad om att en klar majoritet av svenskarna svarat att de är feminister, och om man ställer frågor bara om man håller med om påståenden som stämmer överrens med feminismens grundidéer så skulle säkerligen minst 90 procent svara ja.

Möjligen kan din okunskap ursäktas med att du inte förstått skillnaden mellan mainstream-feminism och vad som av många kallas radikalfeminism.

Förresten: jag blir helt till mig av att höra att du läser på det tuffaste programmet som går att komma in på, så jag ska genast sluta att oroa mig, men det säger förstås inte ett skit om dina konstnärliga kvalitéer som är avgörande vid provet för att bli antagen till konstfack.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2012-12-03 kl. 14:42.
Citera
2012-12-03, 16:51
Medlem
Kakan är precis som samtliga feminister i media jag känner till. Dvs, Otroligt naiva och saknar förmågan att nyansera verkligheten. När de dessutom alltid är på fel sida i varje fråga så är det inte konstigt att folk störs sig på dom.
Citera
2012-12-03, 21:55
Bannlyst
Citat:
Menar du på allvar att den som är feminist måste rösta på FI?

ALLA partier i Sveriges riksdag (utom sd förstås) är feministiska (läs partiprogrammen).

Om något opinionsinstitut undersökt saken är jag övertygad om att en klar majoritet av svenskarna svarat att de är feminister, och om man ställer frågor bara om man håller med om påståenden som stämmer överrens med feminismens grundidéer så skulle säkerligen minst 90 procent svara ja.

Möjligen kan din okunskap ursäktas med att du inte förstått skillnaden mellan mainstream-feminism och vad som av många kallas radikalfeminism.

nu är det ju så att vi har en borgerlig regering i det här landet. inget av dessa partier är feministiska. sossarna säger att dom är feminister för att locka väljare alternativt att dom tror att dom måste säga att dom är feminister. du blandar ihop feminism med jämställdhet på ett mycket besynnerligt vis. ja de flesta svenskar tycker jämställdhet är bra. således ingen stor fråga. feminism däremot, det tycker de flesta är trams. därav FI:s 0,2 % vid senaste val.
Citera
2012-12-03, 22:07
Medlem

Nej du måste luta åt vänster, vara lättmanipulerad och ta till dig allt skit du blir matad med som "opinionsbildare", och ha nått psykfel.

http://nojesguiden.se/sites/default/...sson-30526.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in