2013-05-06, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är ju inte det som är poängen med mitt initiala inlägg. Jag talar om för dig vilka vägar du ska ta för att bestrida din varning. Du svarar inte alls på något jag skriver utan fortsätter med ditt gapande om korruption och skit bland moderatorer på FB. Dessutom ger jag ett exempel där en användare inte blev fälld för 1.06 trots att det var uppe för omröstning. Vad mer vill du ha för svar?
Hade du läst mina inlägg innan så hade du (förhoppningsvis) förstått varför jag skrev om varningen nu.

Har jag sagt något om att bestrida varningen? Jag bevisade ju bara att jag hade rätt i från början, moderatorerna läser inte ens igenom vad de ska rösta om och därför är det viktigt att alla moderatorer förstår Flashbacks regler. TS har rätt i att FB spårat ut när det gäller 1.06 när det kan bli varningar för det jag fick varning för.
Citera
2013-05-06, 14:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2die
Hade du läst mina inlägg innan så hade du (förhoppningsvis) förstått varför jag skrev om varningen nu.

Har jag sagt något om att bestrida varningen? Jag bevisade ju bara att jag hade rätt i från början, moderatorerna läser inte ens igenom vad de ska rösta om och därför är det viktigt att alla moderatorer förstår Flashbacks regler. TS har rätt i att FB spårat ut när det gäller 1.06 när det kan bli varningar för det jag fick varning för.
Vilka inlägg? Här i tråden? I så fall har jag läst.

Du bestrider ju varningen mer eller mindre just i dessa inlägg. Vad hade du rätt i? Det står inte helt klart vad du menar. Självklart förstår majoriteten av moderatorerna reglerna som admin har satt upp, slinker det genom nåt annat så har man omröstningen att falla tillbaka på.
Citera
2013-05-06, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vilka inlägg? Här i tråden? I så fall har jag läst.

Du bestrider ju varningen mer eller mindre just i dessa inlägg. Vad hade du rätt i? Det står inte helt klart vad du menar. Självklart förstår majoriteten av moderatorerna reglerna som admin har satt upp, slinker det genom nåt annat så har man omröstningen att falla tillbaka på.
Vad jag har rätt i? I att moderatorerna tolkar 1.06 åt helvete fel och att omröstningarna bara är ryggdunkningar.

Finns inget i mitt pm som ens är i närheten av 1.06 och med en bekräftad varning efter omröstning så har ju moderatorerna bevisat vad TS skrev i trådstarten och vad jag gissade skulle ske.
Citera
2013-05-06, 14:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Vad jag har rätt i? I att moderatorerna tolkar 1.06 åt helvete fel och att omröstningarna bara är ryggdunkningar.

Finns inget i mitt pm som ens är i närheten av 1.06 och med en bekräftad varning efter omröstning så har ju moderatorerna bevisat vad TS skrev i trådstarten och vad jag gissade skulle ske.
Du läser ju absolut ingenting av det jag skriver. Därmed lämnar jag dig till din lilla mission här.
Citera
2013-05-06, 14:31
Medlem
Citat:

Har du fått en varning för att du skrev i ett pm? Vad skrev du där?
Citera
2013-05-06, 15:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Precis som jag misstänkte så går något till omröstning så sitter moderatorerna där som nickedockor och bryr sig exakt noll om vad de ska ta beslut om.

Ni är pinsamma! Så alla medlemmar, räkna med varning oavsett hur fel än moderatorn gjort, så fort det går till "omröstning". Jag har alltså lyckats få en varning för 1.06 för att i PM (= bara jag och personen fått pm:et som ser) skrivit att personen ifråga säkert sitter på ett annat konto här, utan att ens skrivit något namn eller ens antytt något annat namn. Jag har inte heller hotat på något sätt, ja inte ens nämnt något om att vilja outa personen.

Ändå så fick jag en varning för det. SKRATTRETANDE och visar tydligt hur menlöst kompisdunkandet är hos skämten som gömmer sig bakom titeln moderator.

SKANDAL tammefan! SKÄMMES hela moderatorskollektivet! Suger ni mycket kuk på era träffar? Det verkar som det åtminstone.

Edit: texten som gav varning. Observera att det är i ett pm och inte som inlägg någonstans

Å andra sidan så har du väl redan skrivit tusentals inlägg i den forumdelen under ett annat nick redan, så det kanske är svårt att hitta trådar där du kan skriva med ditt nya nick?

Ja jävlar vilken outning! Admin och moderatorkollektivet måste vara duktiga över sin kuksugning där!

Ur regel 1.06:

Citat:
Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra. Det kan finnas skäl till att en person önskar använda två eller flera konton, och så länge detta inte bryter mot reglerna är det ingenting som någon bör lägga sig i eller kommentera.

Någon kommentar?
Citera
2013-05-06, 16:42
Medlem
najass avatar
Citat:
Precis som jag misstänkte så går något till omröstning så sitter moderatorerna där som nickedockor och bryr sig exakt noll om vad de ska ta beslut om.

Ni är pinsamma! Så alla medlemmar, räkna med varning oavsett hur fel än moderatorn gjort, så fort det går till "omröstning". Jag har alltså lyckats få en varning för 1.06 för att i PM (= bara jag och personen fått pm:et som ser) skrivit att personen ifråga säkert sitter på ett annat konto här, utan att ens skrivit något namn eller ens antytt något annat namn. Jag har inte heller hotat på något sätt, ja inte ens nämnt något om att vilja outa personen.

Ändå så fick jag en varning för det. SKRATTRETANDE och visar tydligt hur menlöst kompisdunkandet är hos skämten som gömmer sig bakom titeln moderator.

SKANDAL tammefan! SKÄMMES hela moderatorskollektivet! Suger ni mycket kuk på era träffar? Det verkar som det åtminstone.

Edit: texten som gav varning. Observera att det är i ett pm och inte som inlägg någonstans

Å andra sidan så har du väl redan skrivit tusentals inlägg i den forumdelen under ett annat nick redan, så det kanske är svårt att hitta trådar där du kan skriva med ditt nya nick?

Ja jävlar vilken outning! Admin och moderatorkollektivet måste vara duktiga över sin kuksugning där!

Det är lite läskigt att du uppenbarligen fortfarande inte begriper. Det bekymmersamma med det är givetvis att vi har reglerna inte bara för att förhindra regelbrott utan för att vi antar (hoppas) att FB:are fattar vari regelbrottet bestod så de inte gör om det igen.

Om du gör ett försök och försöker förstå varför vi har t.ex 1.06, inser du inte då att om någon skriver i ett pm till en annan FB:are en text som går ut på att en persons dubbla konton är känt, så är det ett brott just mot det som regeln är till för att skydda, dvs FB:arnas anonymitet?

Menar du på allvar att du inte förstår detta och att du faktiskt trodde att eftersom det var i ett PM spelar det ingen roll? Eller att det inte var ett brott för att du inte nämnde några explicita konton?

Kom igen nu det kan inte vara möjligt att inte förstå detta väl?
Citera
2013-05-06, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är lite läskigt att du uppenbarligen fortfarande inte begriper. Det bekymmersamma med det är givetvis att vi har reglerna inte bara för att förhindra regelbrott utan för att vi antar (hoppas) att FB:are fattar vari regelbrottet bestod så de inte gör om det igen.

Om du gör ett försök och försöker förstå varför vi har t.ex 1.06, inser du inte då att om någon skriver i ett pm till en annan FB:are en text som går ut på att en persons dubbla konton är känt, så är det ett brott just mot det som regeln är till för att skydda, dvs FB:arnas anonymitet?

Menar du på allvar att du inte förstår detta och att du faktiskt trodde att eftersom det var i ett PM spelar det ingen roll? Eller att det inte var ett brott för att du inte nämnde några explicita konton?

Kom igen nu det kan inte vara möjligt att inte förstå detta väl?
Istället för att bete er som ni alltid gör, att suga av varandra och visa er avsky av oss som inte är moderatorer, så kan du väl visa vad som var 1.06 i mitt inlägg?

Det här är alltså texten jag skrev i pm:et:

Notera som sagt att det är i ett pm och att det står väl, inga antydningar ens om att jag menar någon annan eller ens vet om personen heter något annat på FB. Men du tycker säkert att jag till och med hotar att outa personen med den texten.

Fan vad ni ska skydda varandra! FEGT och knappast utvecklande för forumet.
Citera
2013-05-06, 19:08
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Hur kan du få det här till att du inte sitter och talar om ifall användaren har fler konton?
Citera
2013-05-06, 19:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Istället för att bete er som ni alltid gör, att suga av varandra och visa er avsky av oss som inte är moderatorer, så kan du väl visa vad som var 1.06 i mitt inlägg?

Notera som sagt att det är i ett pm och att det står väl, inga antydningar ens om att jag menar någon annan eller ens vet om personen heter något annat på FB. Men du tycker säkert att jag till och med hotar att outa personen med den texten.

Solklar 1.06:a enligt min personliga uppfattning av reglerna. Du verkar inte ha läst reglerna alls.
Citera
2013-05-06, 19:15
Medlem
najass avatar
Men herrejösses? Har fortfarande inte polletten trillat ner? Vetefan om det går att förklara tydligare än som gjorts, men ok ett försök till.

Citat:

Visst, kan jag det.

Citat:

Jag fetmarkerade de rätt uppenbara regelbrotten, alltså att påpeka att någon annan har ett annat konto och du vet vilket det är. Det senare dock mer underförstått, men tämligen tydligt.

Citat:
Notera som sagt att det är i ett pm

Notera vänligen att det inte har ett jävla skit med saken att göra.

Citat:
...och att det står väl, inga antydningar ens om att jag menar någon annan eller ens vet om personen heter något annat på FB. Men du tycker säkert att jag till och med hotar att outa personen med den texten.

Du menar väl inte att ordet "väl" ska ge frikort till regelbrott. Och det har ju som sagt inte ett smack med saken att göra att du inte vet IRL-namnet eller skriver ut det eller för den delen hotar med att göra det. Har du överhuvudtaget kollat regeltexten? Hur svårt kan det vara? Det är för mig närmast obegripligt att du fortfarande inte fattar.

Citat:

Knappast fegt att helt simpelt följa ett regelverk de flesta klarar att tyda och förstå. Det är inte raketfysik precis. Dessutom rätt utvecklande för forumet att folk ska få vara anonyma. Det verkligt fega är väl snarare att skicka PM till folk och tjafsa om deras andra konton.
Citera
2013-05-06, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Citat:
Jag fetmarkerade de rätt uppenbara regelbrotten, alltså att påpeka att någon annan har ett annat konto och du vet vilket det är. Det senare dock mer underförstått, men tämligen tydligt.

Med tanke på vad du har skrivit här, borde inte även denna mening bryta mot 1.06. då?

Citat:
Du vet om att din trovärdighet inte ökar bara för att du skriver samma sak från fyra olika konton, eller?

Eller har jag missuppfattat dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in