2013-05-10, 23:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algol
En site som använder yttrandefrihet på riktigt som slogan borde väl ha den yttrandefriheten att man kan outa olika användare om man vill. Sedan är det upp till var och en om man vill tro på det. Aftonhoran och övriga tidningar verkar ha mer yttrandefrihet än Flashback idag.

*Raderade det som kunde uppfattas som Of-topic*

Ja visst men yttrandefrihet innefattar inte allt vet du även om man inbillar sig det. Det finns inskränkningar.
Nej, det är nog så att 1.06 kommer kvarstå även om du inte anser detta. Utan den regeln så blev det inte mycket sagt förutom PK skitprat och annat ointressant.

Då ska man inte ha regler alls om man ska ha full yttrandefrihet. Och det fungerar ju inte.
Finns ingen full yttrandefrihet utan inskränkningar,. Jag tyckte du ville outa människor det ansåg du vara yttrandefrihet och så ville du ha en moderator som va öppet pedofil.
Det du missat är ju att moderatorerna kan vara vad fan som helst utan att det går ut över deras moderatorskap, så jag fattar inte vad fan du ville egentligen. Du verkar mer bitter än seriös-
Det är inte dåligt vilka önskemål man kommer med. Men vet du jag tror du har missuppfattat ett diskussionsforum med att kolla användares ID för att det inte passar dig vad användare skriver om.
Sen undrar jag varför du svarar på ett inlägg riktat till en annan användare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-10 kl. 23:29.
Citera
2013-05-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja visst men yttrandefrihet innefattar inte allt vet du även om man inbillar sig det. Det finns inskränkningar.
Nej, det är nog så att 1.06 kommer kvarstå även om du inte anser detta. Utan den regeln så blev det inte mycket sagt förutom PK skitprat och annat ointressant.

Då ska man inte ha regler alls om man ska ha full yttrandefrihet. Och det fungerar ju inte.
Finns ingen full yttrandefrihet utan inskränkningar,. Jag tyckte du ville outa människor det ansåg du vara yttrandefrihet och så ville du ha en moderator som va öppet pedofil.
Det är inte dåligt vilka önskemål man kommer med. Men vet du jag tror du har missuppfattat ett diskussionsforum med att kolla användares ID för att det inte passar dig vad användare skriver om.
Jag det finns inskränkningar i Svensk lag bland annat förtal och att man inte får vidarepublicera FUPar och annat, sådant som du ägnar dig åt på daglig basis. Det är inskränkningar jag accepterar.

Men flashback är annorlunda verkar det som, därmed anser jag mig ha rätten att yttra att jag tycker regel 1.06 skall slopas helt eller ändras tillbaka till hur den var förr.

Jag kan inte tänka mig att bara för att regeln togs bort att det skulle bli pk-skitprat. Folk som skulle posta som förr som om inget hänt. Men med den stora skillnaden att jag i egenskap av min yttrandefrihet kan säga vem någon postare är på riktigt. Varför skall bara admin ha den rätten som en sorts diktator som upphäver regler när det passar och lite hip som happ. Det är inte yttrandefrihet det är dikatorfasoner.

Moderatorerna skall representera användarna, jag fick en skrytlista om hur olika de var. Då ställde jag mig frågan var är den pedofila moderatorn? Det skulle aldrig hända.

Jag äger inte det här forumet och det är såklart min fulla rätt att starta något eget om jag inte håller med. Men jag vill tipsa i egenskap av läsare och användare av forumet hur forumet kan bli bättre.
Citera
2013-05-10, 23:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Varför skall bara admin ha den rätten som en sorts diktator som upphäver regler när det passar
För att det är admins forum, svårare än så är det inte, och det är ingenting som kommer att förändras av att folk är missnöjda med det.

Citat:
Men jag vill tipsa i egenskap av läsare och användare av forumet hur forumet kan bli bättre.
Nej, du vill tipsa om hur du tror att forumet kan bli bättre. Jag och många med mig delar inte alls din åsikt i frågan.
Citera
2013-05-10, 23:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag det finns inskränkningar i Svensk lag bland annat förtal och att man inte får vidarepublicera FUPar och annat, sådant som du ägnar dig åt på daglig basis. Det är inskränkningar jag accepterar.

Men flashback är annorlunda verkar det som, därmed anser jag mig ha rätten att yttra att jag tycker regel 1.06 skall slopas helt eller ändras tillbaka till hur den var förr.

Jag kan inte tänka mig att bara för att regeln togs bort att det skulle bli pk-skitprat. Folk som skulle posta som förr som om inget hänt. Men med den stora skillnaden att jag i egenskap av min yttrandefrihet kan säga vem någon postare är på riktigt. Varför skall bara admin ha den rätten som en sorts diktator som upphäver regler när det passar och lite hip som happ. Det är inte yttrandefrihet det är dikatorfasoner.

Moderatorerna skall representera användarna, jag fick en skrytlista om hur olika de var. Då ställde jag mig frågan var är den pedofila moderatorn? Det skulle aldrig hända.

Jag äger inte det här forumet och det är såklart min fulla rätt att starta något eget om jag inte håller med. Men jag vill tipsa i egenskap av läsare och användare av forumet hur forumet kan bli bättre.

1.06 är ingen form av yttrandefrihet är du dum eller? Du har totalt missat logiken med regeln.
Och nej det kommer inte vara så att någon vågar prata om varken sina problem eller ge information om olika saker.
Du har missat alla olika slags människor som befinner sig på detta forumet och dom ska kunna tala utan att vara rädda för att bli avslöjade. Är det svårt?
Det är så enkelt det kan bli. Om du önskar diskutera vem postare på forumet är så gör du det på utsidan det är så det ser ut i dagsläget.,

Det är ingen falsk säkerhet det är en regel forumet har. Att du skulle posta om vem någon är har du inte förstått vitsen med att uttrycka sig anonymt utan konsekvenser för arbete, vänner osv.

Du får nog läsa på lite mer om lagen om publiceringar om FUPar du vet att sakuppgifter ligger över hela internet, så det kan du inte stoppa här eller på andra ställen.

Din skrytlista verkar paranoid. Samma med skitpratet om någon användare som du anklagar moderatorskåren för att ha anmält. Vad är det du vill diskutera egentligen?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-10 kl. 23:41.
Citera
2013-05-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
För att det är admins forum, svårare än så är det inte, och det är ingenting som kommer att förändras av att folk är missnöjda med det.

Nej, du vill tipsa om hur du tror att forumet kan bli bättre. Jag och många med mig delar inte alls din åsikt i frågan.
Vilket jag konstaterade i mitt inlägg om du läste lite noggrannare. Släpp loss lite och var inte så upptight.

Ja, hur jag tror forumet kommer bli bättre och hur jag vill att forumet skall vara i egenskap av läsare och användare. Jag tror dessutom det skulle leda till mindre jobb för moderatorer och forumet skulle bli mycket mer lättskött. Det är en win win. Yttrandefriheten skulle ökas och folk skulle inte förändra sitt skrivsätt ändå.
Citera
2013-05-10, 23:46
Medlem
Citat:
1.06 är ingen form av yttrandefrihet är du dum eller? Du har totalt missat logiken med regeln.
Och nej det kommer inte vara så att någon vågar prata om varken sina problem eller ge information om olika saker.
Du har missat alla olika slags människor som befinner sig på detta forumet och dom ska kunna tala utan att vara rädda för att bli avslöjade. Är det svårt?
Det är så enkelt det kan bli. Om du önskar diskutera vem postare på forumet är så gör du det på utsidan det är så det ser ut i dagsläget.,

Det är ingen falsk säkerhet det är en regel forumet har. Att du skulle posta om vem någon är har du inte förstått vitsen med att uttrycka sig anonymt utan konsekvenser för arbete, vänner osv.

Du får nog läsa på lite mer om lagen om publiceringar om FUPar du vet att sakuppgifter ligger över hela internet, så det kan du inte stoppa här eller på andra ställen.

Din skrytlista verkar paranoid. Samma med skitpratet om någon användare som du anklagar moderatorskåren för att ha anmält. Vad är det du vill diskutera egentligen?
Jag har inte missat logiken, jag håller bara inte med. Jag tycker den skadar yttrandefriheten, den leder till okynnesanmälningar i rent strategiskt syfte och underlättar för trollkonton att förstöra trådar. Det vore att göra forumet bättre att slopa regeln helt. Jag försöker visa på ett alternativ, ett jag tycker är bättre. Du måste inte hålla med.

Det är en falsk säkerhet för de kommer bli outade utanför forumet, kolla på pedofiljägarna på olika siter som aktivt går in för att avslöja identiteter på Flashback. Det vore mycket bättre om alla kunde skriva helt enkelt om vilka de tror folk som skriver är eller påtala att det är trollkonton och vilka andra konton postaren har. Det underlättar för alla och var och en får avgöra sanningshalten i påståendena som görs. För mig är det en utmärkt lösning.

Vad jag förstått är det olagligt att vidarepublicera en FUP på Internet, ja.
Citera
2013-05-10, 23:52
Medlem
Citat:

Det du missat är ju att moderatorerna kan vara vad fan som helst utan att det går ut över deras moderatorskap, så jag fattar inte vad fan du ville egentligen. Du verkar mer bitter än seriös-
Sen undrar jag varför du svarar på ett inlägg riktat till en annan användare.
Det är uppenbart att den diskussion du för inte utgår från verkligheten utan teorin. Med gällande regler så var det uppenbart att det exempelvis i tråden om kattmördaren inte gick att ens nämna eller relatera till en del inlägg som hade skrivits i tråden. Det uppenbara svaret är att det kan man visst utifrån regelverket. Men när moderatorer tar det säkra före det osäkra och diskussioner inte blir så svartvita att man diskuterar en användares identitet utan någonting som i förlängningen teoretiskt skulle kunna påverka en användares identitet så hämmas diskussionen. Jag vet inte om det är nitiska moderatorer eller om det är en nödvändig konsekvens men yttrandefriheten påverkas helt klart. Det föreligger inte någon så kallad 'yttrandefrihet minus outande inlägg'.

Nåväl jag bryr mig inte om vilket. Men jag tycker det är underligt att censur i media (tv-programmet Efterlyst och sådant) diskuteras så flitigt här men ingen jävel bryr sig att admin tagit ett beslut vars enda syfte är att öka lönsamheten av sajten under någon slags antietablissemang-flagg vilket leder till att forumet inte kan vara en hjälp där flera hundra personer samlas för att få fast en brottsling. Forumet har fått oförtjänt beröm av de användare som kallar sig flashbackgrävarna, de borde berömma individerna.
Senast redigerad av melua 2013-05-10 kl. 23:55.
Citera
2013-05-10, 23:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Vilket jag konstaterade i mitt inlägg om du läste lite noggrannare. Släpp loss lite och var inte så upptight.

Ja, hur jag tror forumet kommer bli bättre och hur jag vill att forumet skall vara i egenskap av läsare och användare. Jag tror dessutom det skulle leda till mindre jobb för moderatorer och forumet skulle bli mycket mer lättskött. Det är en win win. Yttrandefriheten skulle ökas och folk skulle inte förändra sitt skrivsätt ändå.
Hur blir forumet bättre av att folk blir mer restriktiva i sina uttryck? Du verkar ju tro att moderatorernas enda uppgift är att rensa 1.06. Den enda vinningen som jag ser det är för enskilda personer som vill stalka eller trakassera människor som delar med sig av personliga upplevelser och åsikter. Svara gärna på mitt förra inlägg.
Citera
2013-05-10, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har inte missat logiken, jag håller bara inte med. Jag tycker den skadar yttrandefriheten, den leder till okynnesanmälningar i rent strategiskt syfte och underlättar för trollkonton att förstöra trådar. Det vore att göra forumet bättre att slopa regeln helt. Jag försöker visa på ett alternativ, ett jag tycker är bättre. Du måste inte hålla med.

Det är en falsk säkerhet för de kommer bli outade utanför forumet, kolla på pedofiljägarna på olika siter som aktivt går in för att avslöja identiteter på Flashback. Det vore mycket bättre om alla kunde skriva helt enkelt om vilka de tror folk som skriver är eller påtala att det är trollkonton och vilka andra konton postaren har. Det underlättar för alla och var och en får avgöra sanningshalten i påståendena som görs. För mig är det en utmärkt lösning.

Vad jag förstått är det olagligt att vidarepublicera en FUP på Internet, ja.

Ja det avslöjas nog mer än pedofiler utanför forumet, så det är nog ingen nyhet direkt.

Man får ha konton så man kan tala om det man inte gör i sitt ordinarie eller hur man nu väljer att göra.
Det är inget diskussionsämne att prata postares ID vet du, och finns ingen avdelning för det heller. Det är med andra ord totalt ointressant, och skulle förgöra ett ämne om man satt och nystade i postares olika konton.
Däremot anser jag att ett konto för varje tråd borde vara mer eftertraktat.

Så bara för att man kartlägger nazister, pedofiler, skvallerkärringar, hatare så är det bättre att slopa 1.06 för att du vill diskutera identiteter? Du verkar inte må bra alls tror jag, och du har nog inget att tillföra med att vilja prata om ID på postare på forumet.

Jag ser hellre att man överdriver och varnar bort outare än att reglera 1.06.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-11 kl. 00:00.
Citera
2013-05-11, 10:12
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
En site som använder yttrandefrihet på riktigt som slogan borde väl ha den yttrandefriheten att man kan outa olika användare om man vill. Sedan är det upp till var och en om man vill tro på det. Aftonhoran och övriga tidningar verkar ha mer yttrandefrihet än Flashback idag.

*Raderade det som kunde uppfattas som Of-topic*
Men vad skulle man rimligtvis vinna på att sitta och gissa vem olika användare är? Skulle det inte kunna få fasansfulla konsekvenser för den som exempelvis blir oskyldigt uthängd som pedofil, våldtäktsman, knarkare eller nekrofil? Flashback skulle ju riskera bli en social avrättningsplats där man exempelvis gör sig av med den orättvisa chefen eller den hatade grannen. Genom att godtyckligt hänga ut något hatobjekt som pedofil, våldtäktsman, knarkare eller nekrofil så riskerar ju den personen bli socialt stekt för evigt. Med ditt perspektiv så är det ju bara att hänga ut någon för vad som helst och sedan är det upp till folk att bedöma trovärdigheten...

Du har ju säkert Facebook. Där kan man ju prata med avanonymiserade människor om saker man som fysisk person måste kunna stå för. Men vad snackar folk om på Facebook? Har du några vänner som öppet på Facebook diskuterar sina utförda våldtäkter, drogtrippar, känsla av att slicka på kranier och gnida sig till orgasm mot döda kroppar, sin kärlek till pre-pubertala penisar? Med största sannolikhet inte, de skulle ju bli betraktade som psykfall och omedelbart omhändertas. Istället får du del av dina vänners fredagsmiddagar och annat tillrättalagt och välregiserat skryt. Givetvis ryms tankar om narkotika, våldssex, nekrofili och pedofili inom ramen för yttrande- och åsiktfrihet, men det är bokstavligt talat med ditt liv som insats du diskuterar dessa spårsmål öppet. Därför kan dessa samtal endast göras anonymt och detta, bland mycket annat, tillhandahåller Flashback. Dessutom kan man utan risk diskutera utförda brott, brottslingar och människor kan tipsa både allmänhet och polis om begångna brott, och gärningsmän kan tom avslöjas som i fallet med kattplågaren. Detaljer om utförda brott som inte massmedia vågar rapportera om, men som ändå är offentliga uppgifter kan dessutom komma allmänheten tillkänna via Flashback.
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-05-11 kl. 10:33.
Citera
2013-05-11, 10:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Moderatorerna skall inte representera medlemmarna. Moderatorerna är utsedda av forumets ägare och representerar moderatorerna något eller någon så är det forumet (i sin egenskap av moderatorer). I övrigt representerar dom sig själva som medlemmar.

Vill du starta något eget (jag antar att du menar forum) så kan ingen hindra dig.

Att tipsa om förbättringar har du lika stor rätt till som någon annan medlem självklart.
Senast redigerad av Moltas666 2013-05-11 kl. 10:25.
Citera
2013-05-12, 20:19
Bannlyst
Får förtydliga min åsikt om regelsystemet anno 2013 på Flashback och det inkluderar den nivå som 1.06 ligger på just nu. Det är definitivt hårdare och sämre yttrandefrihet på FB än i Expressen, Aftonbladet och såna sajter! Det senaste exemplet finns jag se via en 1.08 som kommer som en varning på posten.

Admins höga hästar kommer ta död på Flashback före 2013 års utgång. Så jag hoppas någon som är för yttrandefrihet skapar ett liknande forum men utan den extremt inavlade synen på t ex 1.06 som råder på FB idag. Ingen av dagens FB-moderatorer skulle platsa där men passar säkert bra på Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in