Citat:
Ursprungligen postat av Algol
Jag har inte missat logiken, jag håller bara inte med. Jag tycker den skadar yttrandefriheten, den leder till okynnesanmälningar i rent strategiskt syfte och underlättar för trollkonton att förstöra trådar. Det vore att göra forumet bättre att slopa regeln helt. Jag försöker visa på ett alternativ, ett jag tycker är bättre. Du måste inte hålla med.
Det är en falsk säkerhet för de kommer bli outade utanför forumet, kolla på pedofiljägarna på olika siter som aktivt går in för att avslöja identiteter på Flashback. Det vore mycket bättre om alla kunde skriva helt enkelt om vilka de tror folk som skriver är eller påtala att det är trollkonton och vilka andra konton postaren har. Det underlättar för alla och var och en får avgöra sanningshalten i påståendena som görs. För mig är det en utmärkt lösning.
Vad jag förstått är det olagligt att vidarepublicera en FUP på Internet, ja.
Ja det avslöjas nog mer än pedofiler utanför forumet, så det är nog ingen nyhet direkt.
Man får ha konton så man kan tala om det man inte gör i sitt ordinarie eller hur man nu väljer att göra.
Det är inget diskussionsämne att prata postares ID vet du, och finns ingen avdelning för det heller. Det är med andra ord totalt ointressant, och skulle förgöra ett ämne om man satt och nystade i postares olika konton.
Däremot anser jag att ett konto för varje tråd borde vara mer eftertraktat.
Så bara för att man kartlägger nazister, pedofiler, skvallerkärringar, hatare så är det bättre att slopa 1.06 för att
du vill diskutera identiteter? Du verkar inte må bra alls tror jag, och du har nog inget att tillföra med att vilja prata om ID på postare på forumet.
Jag ser hellre att man överdriver och varnar bort outare än att reglera 1.06.