2012-12-01, 00:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Men okej. Så om jag RPar ett inlägg för 1.XX så kan alltså den enskilda moderatorn vifta bort det utan att starta omröstning? Inte för att jag inte har förtroende för mods rent generellt, men det finns en brist där.
Nej, det är inte alls en brist. Vi kan alla se varandras RP'n om vi vill, och det är endast i undantagsfall som någon moderator är ensam i sitt forum. Sannolikheten att man inte hanterar regelbrott och kommer undan med det är alltså ganska så låg med tanke på hur enkelt det är att bara skicka PM till någon annan moderator och be om ett utlåtande.

Att polla allt som rapporteras skulle däremot vara ett oerhört slöseri med vår tid. Vi är kapabla att göra en första gallring gällande när det helt enkelt inte ens är i närheten av att vara ett regelbrott, och sen när det börjar närma sig att man är osäker eller anser att det faktiskt är ett regelbrott, då pollar man.
Citera
2012-12-01, 00:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Men okej. Så om jag RPar ett inlägg för 1.XX så kan alltså den enskilda moderatorn vifta bort det utan att starta omröstning?
Ja, definitivt.

Det RP:as för lite av varje. Det kan t.ex räcka med att någon skriver "du är dum", så RP:as det för 1.08.
Inte pollar vi för sådant, och jag tror nog att de flesta håller med om att det är onödigt.
Citera
2012-12-01, 01:08
Medlem
Brutes avatar
Att över huvudtaget spekulera i eller klura fram tänkbara akronom, palindrom, eller andra koder eller identifikationer ur en användares val av användarnamn är bara att leka med 1.06 som insats.

Var skall annars gränsen dras?
Om man får tyda ut vad användarnamnet betyder baklänges, får man även spekulera i vad en förkortning kan betyda för användarens val av användarnamn?

Att TS var skämtsamt inställd då han knäckte koden vad en användares namn blev baklänges innebär ju inte att det inte skulle bryta lika lite eller mycket mot 1.06 vid ett annat sinnelag.

Vi är många som snubblat till oss en varning i begynnelsen p g a FB-färskhet i kombination med uppsluppet humör. Man lär sig.

//Brute
Citera
2012-12-01, 01:45
Medlem
nedboys avatar
Själv har jag väl fått några varningar för OffTopic och varje gång så får man någon konstig grej över sig att man vill försvara sig på någon sätt. Då svarar man på PM:et och ifrågasätter varför man får en varning. Moderatorn svarar och man inser att moderatorn naturligtvis har rätt eller så är det så på gränsen att man helt enkelt får leva med det. Man ångrar lite att man tar moderatorns tid och skäms för det en smula. Men du TS startar en trådjävel om det?

Om du vill klaga eller fråga om varför moderatorn har reagerat/varnat på ditt inlägg så börja med att svara på det PM:et. Men gör inte det heller i onödan då du tar tid som moderatorn skulle kunna lägga på forumet.

Jag vet inte om jag har rätt, men min erfarenhet säger mig att moderatorerna utför ett gott jobb. Låt även det vara sagt i den här tråden.

EDIT:
Det låter lite som ett rövslick här känner jag, det var inte tanken
Citera
2012-12-01, 03:32
Medlem
TheGamers avatar
Jag anser 1.06 är väldigt viktigt, dock har jag faktiskt fått en varning när jag på skämt gissade en användare för denne satt och skrev "Gud vad h*n är snygg, cool osv osv" medan alla andra satt ":no" om en ganska känd person på Flashback.

Det kände jag var väldigt onödigt, bara för att jag skrev:

Citat:
"Haha, kolla på dennes trådar och vad denne har skrivit "länk till inlägg" och "länk till trådar skapta", gissar fan på att det är h*n som endast boostar sig själv".

Att utan några som helst belägg säga att TS är Karl Gustav den 90'onde tycker jag inte ska resultera i en varning, endast om man faktiskt har med någon sorts belägg markerat och har visat att TS tex är Karl Gustav den 90'onde. T.ex, mitt inlägg sa inte att H*n var "Personen" utan var endast en gissning men det fick jag ändå en avstängning.

Var dock inte under detta konto - ja, jag har flera konton även om jag väldigt sällan byter mellan dessa då den andra är endast ett så kallat "anonymt konto", många människor vet vem jag är
Senast redigerad av TheGamer 2012-12-01 kl. 03:38.
Citera
2012-12-01, 09:14
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Att utan några som helst belägg säga att TS är Karl Gustav den 90'onde tycker jag inte ska resultera i en varning, endast om man faktiskt har med någon sorts belägg markerat och har visat att TS tex är Karl Gustav den 90'onde. T.ex, mitt inlägg sa inte att H*n var "Personen" utan var endast en gissning men det fick jag ändå en avstängning.
Det är väldigt enkelt. Det är inte på något sätt tillåtet att spekulera i, gissa eller konstatera en användares indentitet. Det gäller oavsett om man har rätt eller inte. Om man låter bli detta kommer man inte ha några problem med regel 1.06.

admin4
Citera
2012-12-01, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast det beror på att du vill få inlägg raderade trots att de inte bryter mot regelverket.

Om du själv kopplar samman ditt användarkonto på Flashback med en pseudonym på annat håll, och sen själv på någon extern sida går ut med uppgifter om vem du är bakom pseudonymen så är det ingen annan än du själv som outat dig. Det bryter inte mot regelverket, och du får själv ta ansvar för det du skriver här.

Okej. Trodde det sågs som regelbrott oavsett.
Citera
2012-12-01, 16:50
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UslaVesslan
Okej. Trodde det sågs som regelbrott oavsett.
Vi erbjuder anonymitet, men det är ju inget måste. Om man vill vara öppen med vem man är är det självklart lika ok.

admin4
Citera
2012-12-01, 17:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi erbjuder anonymitet, men det är ju inget måste. Om man vill vara öppen med vem man är är det självklart lika ok.
Värt att notera dock är att har man väl en gång avsagt sig sin anonymitet så går det inte att återkalla det. Man kan alltså inte efter ett tag komma på att man ångrar sig, radera all info på externa sidor och hoppas att det kommer att ske någon städning här.

Analogt med detta så blir det då även ganska så svårt att få någon fälld för att ha brutit mot regel 1.06 när det handlar om någon som en gång outat sig själv.
Citera
2012-12-01, 19:47
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Nej, det har inte spårat ur. Luktar dessutom unken förklaring från TS, radie hit och dit.
Citera
2012-12-03, 23:31
Moderator
-Info-s avatar
Jag ser att The-Wise-Gentleman blivit avstängd. Har det göra med att han skrev ett användarnamn baklänges?

Jag hittar ingen förklaring till hans avstängning någonstans... Vanligtvis brukar det stå i Avstängningar och bannlysningar, men där finns inget...
Citera
2012-12-03, 23:36
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag ser att The-Wise-Gentleman blivit avstängd. Har det göra med att han skrev ett användarnamn baklänges?

Jag hittar ingen förklaring till hans avstängning någonstans... Vanligtvis brukar det stå i Avstängningar och bannlysningar, men där finns inget...
https://www.flashback.org/t994707

Kort och gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in