2012-12-02, 17:18
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag förstår att du inte kan bedöma en uppsats kvalitet själv om du saknar sådan kunskap från din gymnasieutbildning, men för oss andra betyder inte en fil kand att de verk en författare producerar blir kvalitetsmärkta.

En bok ska alltid bedömas för dess innehåll och kan läsaren inte avgöra om det är blaj eller bra utan att veta om författaren läst 90 eller 180 hp så är det illa. Mycket illa.

Rosa kan du förklara varför folk vanligtvis avgår när de har blivit ertappade med lögner i CVn och
akademiska meriter.

Här är min förklaring:
Alla kan vara kompetenta utan akademiska meriter, men bara en charlatan behöver falska akademiska meriter.
Citera
2012-12-02, 17:21
Medlem
Citat:
Jag har ingen uppfattning om på vilka premisser han blivit anställd eller hur allvarligt DN ser på att en medarbetare farit med sådan osanning.

Jag tror inte att det kommer att anses tillräckligt allvarligt för att han ska förlora jobbet, men som arbetsgivare skulle jag ha avkrävt en förklaring och gett honom en skriftlig varning samt varit extra vaksam med att kontrollera hans framtida texter. Han skulle inte bli slängd framför ett tåg, inlagd på psyket, blivit avrättad på torgget etc som framförts på flashback. Jag tror att många flaschbackare skulle trivas utmärkt i en diktatur.
Han är väl inte den första offentliga personen som ljugit om sina examina. Se bara på Littorin. Det ljugs nog ganska friskt i media och politikersverige om sina meriter.
Citera
2012-12-02, 17:30
Medlem
Citat:
Du bekräftar ju min tes. Ni utgår från att media till varje pris vill ha med en person oavsett dennes kunskaper och enbart pga dennes åsikter (konspiration) och ni är nu skadeglada.

Det är en rimlig förklaring till hur ni motiverar er attack. Den är dock helt främmande för oss som inte fastnat i "dumma media och politiker som alla är emot oss" utan inser att det inte finns en ond dr med stor näsa som håller i alla samhällets marionettdockor.

Arnstad fick rejält med kritik av seriösa forskare för sina båda andra världskrigsböcker, samtidigt som han "bara" hade en föregiven fil. kand. (och nu visar sig inte ha ens det). Är det då inte litet märkligt att han ständigt förs fram som den stora auktoriteten vad gäller nazismen och fascismen i Europa?

Som Diagoras skriver visar fallet Arnstad hur sjukt medieklimatet är i det här landet.
Citera
2012-12-02, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Han är väl inte den första offentliga personen som ljugit om sina examina. Se bara på Littorin. Det ljugs nog ganska friskt i media och politikersverige om sina meriter.
Och lögnare ska hängas ut offentligt enligt sedvanlig norm. Arnstad en bluff, en lögnare, försökte leka akademiker och antirasist. USCH!
Citera
2012-12-02, 17:37
Medlem
Inte bara SDare som är lågutbildade?

Synd att banditen inte kommer åka dit för det här. Föreställ er drevet om det hade varit en person utanför pk-etablissemanget.

Undrar hur många vänsterextremister det finns där ute som har gjort en Henrik Arnstad?
Citera
2012-12-02, 17:38
Medlem
Belisarioss avatar
Låt oss fundera ett varv över hur det går till när någon plötsligt står i en studio och presenteras som "expert" och därmed kan börja putsa på sitt eget varumärke i det svenska medielandskapet. Låt oss också fundera över varför det bara finns en eller två "experter" inom varje ämne. Kan vi dra några slutsatser?
Citera
2012-12-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Och lögnare ska hängas ut offentligt enligt sedvanlig norm. Arnstad en bluff, en lögnare, försökte leka akademiker och antirasist. USCH!

Skulle det vara något fel att vara antirasist menar du?

Vilken mytoman denna herre verkar vara, minst sagt. Henrik pressades väl av sin pappa och det i kombinationen med att vara en patologisk lögnare är nog inte så bra.
Citera
2012-12-02, 17:42
Bannlyst
Finska utrikesministern har fått ett mail och han svarar att Henrik Arnstads förtroende är ännu lägre nu. Ska försöka lägga upp den skärmdump som finns.
Citera
2012-12-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Finska utrikesministern har fått ett mail och han svarar att Henrik Arnstads förtroende är ännu lägre nu. Ska försöka lägga upp den skärmdump som finns.

Underbart! Gör det.
Citera
2012-12-02, 17:44
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligMedborgare
Bara så att jag förstår dig rätt. Du argumenterar emot hur Arnstad behandlas i tråden men du håller med om att han har ljugit om sin examen?

Ja, självklart. Jag anser också att hans felsteg får betydelse på så sätt att hans trovärdighet är naggad i kanten, men det han skrivit ska inte för den skull kastas ut med badvattnet.
Citera
2012-12-02, 17:46
Medlem
Folketstempels avatar
Inom vilket ämne har han skrivit sin C-uppsats, påstår han? Den borde finnas med i betygen samt gå att plocka ut.
Citera
2012-12-02, 17:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja, självklart. Jag anser också att hans felsteg får betydelse på så sätt att hans trovärdighet är naggad i kanten, men det han skrivit ska inte för den skull kastas ut med badvattnet.

Felsteg..,säger du. Syns du bagatelliserar det hela. Är det inte en medveten lögn ? Som han dessutom har dragit nytta utav ? Under flera år ?

Vad blir nästa : han hamnade "lite snett"..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in