2018-04-28, 15:55
Medlem
Henke har postat ett fascistiskt fotografi på döda kroppar som hänger uppochner:
https://twitter.com/Sweden_and_WW2/status/990151865856872448

Är detta början på hans våldsbejakande?
Citera
2018-04-29, 08:35
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Henke har postat ett fascistiskt fotografi på döda kroppar som hänger uppochner:

Å andra sidan är det döda fascister på fotot, så det måste väl vara ett antifacistiskt foto.
Citera
2018-04-29, 09:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Det kan nog uppfattas som ett förtäckt hot mot alla som Henke uppfattar som "fascister", dvs. över hälften av befolkningen.

Kanske ser vi början på en ny klassificering & fascism-skala från Henke.

1. Hyllar Henke på Twitter.
2. Blockad av Henke på Twitter
3. Upphängd i ståltråd på en bensinmack.
Citera
2018-04-29, 10:02
Medlem
UT64s avatar
I början på April höll Arnstad en gratis föreläsning om demokratin, på ett ställe som heter
Unga Klara, och det kom nio personer för att höra "forskaren"..

Stackaren babblade på i två timmar och i slutet gick han nästan Full Arnstad med frågeställningen:

— Är det någon som har sett Stjärnornas krig? undrade Arnstad mot sluttampen av kvällen, och utan att vänta på ett svar från sin publik fortsatte han:

— Jo, för där frågar Luke Skywalker jedimästaren Yoda; Är den mörka sidan, är ondskan starkare? Då svarar Yoda: Nej den är inte starkare men den är snabbare och mer förförisk.

Detta var enligt den store forskaren: ”hela demokratins dilemma i ett nötskal”.

Citera
2018-04-29, 11:21
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
1. Hyllar Henke på Twitter.
2. Blockad av Henke på Twitter
3. Upphängd i ståltråd på en bensinmack.

Punkt 3 låter dock lite för nyanserat för våran Henrik, jag skulle vilja ha den som punkt 2b
Citera
2018-04-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Å andra sidan är det döda fascister på fotot, så det måste väl vara ett antifacistiskt foto.

Nja, gränsfall. Jag tänker mig att han inte skulle ha postat ett foto på kistor som innehöll döda fascister.
Citera
2018-04-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
I början på April höll Arnstad en gratis föreläsning om demokratin, på ett ställe som heter
Unga Klara, och det kom nio personer för att höra "forskaren"..

Stackaren babblade på i två timmar och i slutet gick han nästan Full Arnstad med frågeställningen:

— Är det någon som har sett Stjärnornas krig? undrade Arnstad mot sluttampen av kvällen, och utan att vänta på ett svar från sin publik fortsatte han:

— Jo, för där frågar Luke Skywalker jedimästaren Yoda; Är den mörka sidan, är ondskan starkare? Då svarar Yoda: Nej den är inte starkare men den är snabbare och mer förförisk.

Detta var enligt den store forskaren: ”hela demokratins dilemma i ett nötskal”.

Det är fan att jag inte bor i Stockholm längre. Man vill ju inte vänta så länge att han hinner gå i pension innan man får se honom lekamligen.
Citera
2018-04-29, 13:36
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
I[i]— Är det någon som har sett Stjärnornas krig? ... ”hela demokratins dilemma i ett nötskal”.
Helt uppenbart är Henrik Arnstad Sveriges störste tänkare i modern tid. Inte bara de klistallklara analyserna, de uppenbarade sanningarna han bestrålar världen med. Utan dessutom de alltid lika aktuella hänvisningarna till populärkulturella fenomen.
Hans förmåga är utan gräns.

Tillbringar dagen med att se Poultrygost och Toxic del fyra. När kommer Troma films att göra en rulle om detta det största geniet i skandinavisk idétradition?
Citera
2018-04-29, 13:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hans pappa Lennart var journalist. Jag tror att Henke tror att sådant går i arv, och att pappa Lennart inte hade hjärta att berätta för sin son att yrken är något man måste lära sig, inte något man redan kan via generna.

Jag fattar på ett sätt. Min egen far var journalist under en period. Som barn tänkte jag alltid att jag också skulle jobba som journalist, eftersom min far ett par gånger lät mig medverka i olika reportage och alltid sade till mig hur duktig jag var på att skriva. Någonstans i gymnasieåldern fattade jag ju dock att världen inte fungerar så, och började inrikta mig på mina egna intressen istället.

Har en bok av pappa Arnstad, Hemmet Växer. Ett felköp, läste titeln som "Hemmets Växter", som handlar om hur man utnyttjar hemmets alla vrår. Utgiven 1983.
Citera
2018-04-29, 14:08
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Det är fan att jag inte bor i Stockholm längre. Man vill ju inte vänta så länge att han hinner gå i pension innan man får se honom lekamligen.

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Helt uppenbart är Henrik Arnstad Sveriges störste tänkare i modern tid. Inte bara de klistallklara analyserna, de uppenbarade sanningarna han bestrålar världen med. Utan dessutom de alltid lika aktuella hänvisningarna till populärkulturella fenomen.
Hans förmåga är utan gräns.

Tillbringar dagen med att se Poultrygost och Toxic del fyra. När kommer Troma films att göra en rulle om detta det största geniet i skandinavisk idétradition?
På "forskarens" viktiga föreläsning om demokrati kom alltså nio personer, varav minst
en av dem kom från Nordfront, en fruktansvärd fascistorganisation. Jag vet inte vad Arnstad
skrev om det hela, men jag tippar på att det "var fullsatt" som det brukar vara på hans shower..
Säkert skrev han också att det var kämpande demokrati för hela slanten!

Hur som helst så går det nog inte så bra för Arnstad nu. Varje gång han går upp på scen så
vet han att några i den lilla publiken har kommit för att granska honom. och sedan recensera
honom på olika internetforum. Dessutom vet han nu att det sitter tvättäkta fascister i
publiken vilket nog gör honom lite nojig.
Citera
2018-04-30, 15:24
Medlem
Varför måste han kvittra varje gång han lägger till någon värdelös föreläsning eller läxa på sitt CV?
Citera
2018-04-30, 15:56
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Varför måste han kvittra varje gång han lägger till någon värdelös föreläsning eller läxa på sitt CV?
Det är ett utslag av hans narcissistiska personlighet.

Eftersom han i grunden känner självförakt, måste han hela tiden förtränga detta genom att för sig själv framhäva och överdriva sina meriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in