2017-06-03, 16:30
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det är inte det som är problemet med Älskade fascism, Skyldig till skuld och andra böcker av Arnstad. Populärvetenskap och synteser av andras forskning är en viktig del av den tredje uppgiften. Många av Dick Harrisons och Peter Englunds böcker bygger inte på egen grundforskning, men de är värdefulla ändå. De är allmänbildande, intressanta och tankeväckande. Vackert så.

Problemet med Arnstad är istället att han ständigt hårdvinklar, överdriver och selekterar/förvränger fakta. Allt han skriver är dessutom extremt politiserat. När det gäller Finlands historia intar han en närmast stalinistisk position. (Sovjetunionen tvingades anfalla Finland då de kände sig hotade, Finland var en fasciststat o.s.v.).

Det var ju precis det jag skrev. Kanske var lite otydlig med att problemet inte är att andra forskare citeras, utan de felaktiga slutsatserna.
Senast redigerad av AliAchmed 2017-06-03 kl. 16:33.
Citera
2017-06-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Det var ju precis det jag skrev. Kanske var lite otydlig med att problemet inte är att andra forskare citeras, utan de felaktiga slutsatserna.
Oj, läste visst lite slarvigt. Ber om ursäkt för det.
Citera
2017-06-03, 21:16
Medlem
Citat:
Problemet med Arnstad är istället att han ständigt hårdvinklar, överdriver och selekterar/förvränger fakta. Allt han skriver är dessutom extremt politiserat. När det gäller Finlands historia intar han en närmast stalinistisk position. (Sovjetunionen tvingades anfalla Finland då de kände sig hotade, Finland var en fasciststat o.s.v.).

Hade Arnstad kommit till dessa slutsatser efter att ha intervjuat ett stort antal krigsveteraner ifrån Finland så hade jag haft mer respekt för det han skriver, Med sina rallarsvingar lite på måfå så imponerar han inte. Däremot eftersom han uttrycker sig som han gör så blir det något för PK-Media att vältra sig i.

Citat:
På tal om romer. Förutom fascistindexet har han hittat på en annan festlig grej: en "hatmatris" som kan användas för att undersöka "rasismens biopolitiska geografi".
http://www.academia.edu/25956311/The_Matrix_of_Hate_Racism_as_Imagined_Geography

Konstruktionen har två dimensioner: intelligens/dumhet och ärlighet/lömskhet. Dessa korrelerar med väderstrecken norr/söder och väst/öst. Europén är alltså intelligent och ärlig, juden intelligent och lömsk, afrikanen dum, muslimen lömsk o.s.v.

Matrisen tillämpas därefter på Sagan om Ringen. Eftersom Gríma Ormstunga är intelligent och lömsk blir han judisk i Arnstads värld. Gandalf är zigenare.

Haha, vilken åsna och stolpskott Arnstad är - Han och Gardell kan väl ägna sig åt att mäta skallar istället och leta efter karakteristiska särdrag hos skallen som tex kännetecknar en tvättäkta rasist ?

Alltså ett omvänt rasbiologiskt institut, typ - Det skulle nog vara lika fruktbart som det förra - Måhända ett bra sätt att hitta anställning åt våra nya raketforskare och begåvningsreserv

Kanske om Arnstad jobbar tillräckligt hårt att han kan påvisa att det finns en "rasistgen", eller varför inte ett "rasistvirus". Blir en Södermalms-henvänster infekterad av rasistviruset så blir denne automatiskt en rasist.

Skulle vi inte kunna skicka Arnstad till Israel istället och han skulle få göra tjänst i pansar och skytte i IDF (Israeliska Arme'n), gräva diken och gravar, jag tror att han skulle trivas där ?

Skicka med Helin, Mattson, Schyffert och många andra av våra nyttiga PK-Idioter dit, typ
De får rulla ut taggtråd, desarmera bomber, lite tårgas ovanpå detta...
Senast redigerad av DrSvenne 2017-06-03 kl. 21:20.
Citera
2017-06-04, 13:15
Medlem
Det slår aldrig fel. Så fort det sker en terrorattack är Arnstad och hans vänner där och relativiserar. "Även detta är terrorism", skriver han om en drogpåverkad kvinna som skrikit okvädingsord på en buss.

https://mobile.twitter.com/arnstad/status/871289404362543104?p=v
Citera
2017-06-04, 13:57
Medlem
Citat:
Det slår aldrig fel. Så fort det sker en terrorattack är Arnstad och hans vänner där och relativiserar. "Även detta är terrorism", skriver han om en drogpåverkad kvinna som skrikit okvädingsord på en buss.

Det är direkt stötande med Arnstad. Vi kan väl sätta den gode Arnstad framför en galen islamist med köttkniv och en missbrukarkvinna som sitter snällt på sin plats spå bussen så får vi se hur kul det är.

Kan vi inte skicka ner Arnstad till Mosul så kan han väl visa att det inte är så farligt och att det är mycket värre med svenska fyllon. Och om han inte vill det så kanske han ska vara tyst om sånt här framöver.
Citera
2017-06-04, 14:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Så fruktansvärt respektlöst & hånfullt mot de som nu fallit offer i England.
Citera
2017-06-04, 14:53
Medlem
Jag blir själv dagligen raljerad som "psykiskt sjuk", "behöver psykisk hjälp", "måste tas om hand", etc. Av rasisterna. Jag tycker vi kan låta rasisterna behålla den retoriken för sig själva. Typ?

Skrev Arnstad idag i en kommentar på Facebook, va fan läser han tråden? :-)

Rekommenderar alla att följa historiestudenten på Facebook, det är betydligt roligare än de 140 tecken Twitter kan erbjuda, allt som oftast då han dyker upp i flödet har han svarat på olika vänsterextremisters inlägg, inlägget ovan var ett svar till kvinnomisshandlaren och AFA-sympatisören Kim Fredriksson, har också flera gånger sett att han svarar på inlägg skrivna av rasideologen Tobias Hübinette.

Jag tycker det säger ganska mycket om vad Arnstad innerst inne har för livsåskådning. Allt pekar mot att han är vänsterextremist och kommunist uti i fingerspetsarna.

"Kämpande demokrati" - My ass!
Citera
2017-06-04, 14:55
Medlem
Citat:

Vilket empatistört jävla as!
Citera
2017-06-04, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Jag blir själv dagligen raljerad som "psykiskt sjuk", "behöver psykisk hjälp", "måste tas om hand", etc. Av rasisterna. Jag tycker vi kan låta rasisterna behålla den retoriken för sig själva. Typ?

Skrev Arnstad idag i en kommentar på Facebook, va fan läser han tråden? :-)
Det kan du fethaja att han gör.
Citera
2017-06-04, 14:58
Medlem
Jag tänker fila på en vädjan till SD om att låta Arnstad vara kvar som diverseexpert efter valet. Historien ska minnas honom som ett rikt, svenskt kulturarv. Det kommer uppfinnas en ny teatergenre - den arnstadianska tragikomedin. Barn kommer lära sig arnstadiansk retorik och debatteknik i skolan. Varje politisk debatt kommer ha en arnstadiansk deltagande, utöver de riktiga debattörerna, som ett komplement för att stärka medborgarnas svenska stolthet.
Citera
2017-06-04, 17:25
Medlem
Citat:

Är det bara för mig inga länkar till Twitter fungerar?
Jag har inte Twitter men har alltid kunnat läsa ändå.
Citera
2017-06-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Är det bara för mig inga länkar till Twitter fungerar?
Jag har inte Twitter men har alltid kunnat läsa ändå.
Går det bättre med denna?

https://twitter.com/arnstad/status/871289404362543104
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in