2016-04-24, 22:08
Medlem
Läsvärt av Leo Kramár om kungens morbror Hubertus:

Citat:
Prinsessan Sibyllas yngre bror Hubertus gjorde sig aldrig bemärkt eller blivit känd som en nazist. Som homosexuell kände han sig knappast hemma i nazistkretsar och trots sin fars pronazistiska inställning gick han in i NSDAP först när kriget hade brutit ut, 30 år gammal. Så han hann aldrig bli en av ”Nazitysklands elit” som Arnstad påstår. Hubertus blev en vanlig Wehrmachtofficer med låg tjänstegrad och utan några kända utmärkelser, och han dog i en flygplansolycka. Han var inget undantag bland sina gelikar, adliga officerare måste som alla andra tyskar tjänstgöra i Wehrmacht och kämpa för Hitler. Men att därför säga att de, eller Hubertus, hade en ”direkt koppling till Hitlers utrotningskrig …och därmed även till Förintelsen” är att ta till och glida betänkligt på vedertaget språkbruk.
https://leokramar.wordpress.com/2016/04/24/arnstad-och-de-kungliga-nazisterna/

Att Hubertus far (kungens morfar) var Hitlersympatisör är ju allmänt känt, men det ger inte Arnstad rätt att svartmåla sonen. Carl Eduard (kungens morfar) var heller inte det högdjur inom nazismen som Arnstad försöker göra honom till.

Citat:
Hubertus far och vår kungs morfar Carl Eduard av Sachsen Coburg-Gotha (inte Karl Edward som Arnstad skriver och med bindestreck) var en typisk ”völkisch” och konservativ aristokrat och medlem i den nationalistiska frikåren Stahlhelm. Han blev tidigt en beundrare och anhängare av Hitler men dröjde med att bli medlem i NSDAP till först efter Hitlers makttillträde. Han var långtifrån den inflytelserika figur som Arnstad vill göra honom till. Hans offentliga befattningar inskränkte sig till ordförandeskapet i Tyska röda korset där han blev utnämnd redan av president Hindenburg och i Tyska automobil-klubben. Efter Hitlers makttillträde blev han utnämnd till ”Ehrenführer” med generalsgrad (Obergruppenführer) i NSKK, Automobilklubbens efterträdare.

Så när Arnstad skriver att ”frågan är om Hitler kommit till makten utan stödet från ätten Sachsen Coburg Gotha” driver han sin tes till rena löjets gräns. Om det sker av okunskap eller av illvilja är det i hans fall svårt att säga.

Sakligt, påläst och nyanserat. Tänk om fler historiker vore som Kramár.
Citera
2016-04-24, 22:39
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Känner folk som gör det och ändå fungerar i samhället. Låt honom vara. Han skadar ingen.

MEN ROAR MÅNGA!!!
Jo han skadar med sin historierevision iom att han får följare som är mindre insatta så medför det att han skadat debattklimatet.

Men nu,efter att han framträdde i det berömda dansk/svt samarbetet har det lugnat sig men fortfarande finns det kommun och organisations beställare som vill lyssna på hans föredrag.

Skattemedel som skulle kunna användas på bättre sätt. Så nog f* n skadar han.
Citera
2016-04-25, 08:47
Medlem
longbow4ys avatar
Nu när den breda massan fått upp ögonen för vilken charlatan Arnstad är skall han användas.

Han måste få vara med i varenda agenda, debattprogram, intervju och samhällsprogram dom (S)R och (S)(V)T kan uppbåda. Givetvis med titeln "1:a statsministerrådgivare",

Kräv nu att Löfven och hela S får stå sida vid sida med sin huvudrådgivare Arnstad.

Go full Arnstad!
Citera
2016-04-25, 09:33
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Här förstår jag mig inte på logiken som använts.

https://minfil.org/GaB6m7b6b5/13102889_10153597930252253_8263652588583114539_n.j pg
Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 2h2 hours ago

Med tanke på SD:s organisationella styrka är det inte konstigt med dagliga terrordåd. Det konstiga är att det accepteras av samhället.

Så det konstiga är att samhället accepterar frånvaron av dagliga terrordåd?
Citera
2016-04-25, 13:26
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
.fortfarande finns det kommun och organisations beställare som vill lyssna på hans föredrag.Skattemedel som skulle kunna användas på bättre sätt. Så nog f* n skadar han.
Tja. Han framför ju egentligen bara samhällsetablissemangets åsikter. Om inte hans hyrs in, så kommer nån annan, typ rån EXPO.
Faktum är att han stjälper mer än han hjälper - den sk antirasistiska saken och antiSD kampen. Jag menar, vem kan man säga detta om i den sk antirasismen branschen:
Citat:
Så när Arnstad skriver att ”frågan är om Hitler kommit till makten utan stödet från ätten Sachsen Coburg Gotha” driver han sin tes till rena löjets gräns. Om det sker av okunskap eller av illvilja är det i hans fall svårt att säga.
Vem i branschen är lika galen som Arnstad? Vem har gjort bort sig lika många gånger? Vem har gång efter annan kommit med totalvrickade vansinnigheter "till löjets gräns", som Arnstad? Killen är ju faktiskt fantastisk. Ett underbart skämt, som tar sig själv på allvar, utan ett spår av ironi. Enbart med hjälp av Arnstad kan man bygga ett pro SD torn av felaktigheter och överdrifter.

Så allt gott till Arnstad, och hoppas han får massa stöd för att fortsätta sin kamp mot de nynazistiska, SD-iga, monarkistiska, antidemokratiska, terroristiska krafter väderkvarnar han skall spöa upp.

Jag skall bli den förste att hjälpa honom att lägga sig över hästryggen och se till att han kommer hem till La Mancha i ett stycke.
Citera
2016-04-25, 16:02
Medlem
bristpafantasis avatar
Är det inte dags att tvångsomhänderta den här stackars människan och mata honom med antipsykotiska mediciner snart? Han verkar leva helt i sin egna värld, och det är faktiskt nästan litet skrämmande att se sättet han för debatt på. Han har minst sagt en bristande verklighetsuppfattning, och dessutom ett ytterst märkligt sätt att tolka ord och begrepp på. Som det här senaste utspelet nu kring Sverigedemokrater och terrordåd! Terrordåd? Jag kan ge honom rätt i att folk som tänder eld på asylboenden och moskéer ägnar sig åt terrorism, men i säkert mer än hälften av fallen har det ju visat sig att det varit de asylsökande själva som tuttat på, eller att någon glömt en fritös på i köket. I de flesta andra fall har det väl sedan varit främst konflikter mellan olika muslimska grupper, precis som förövarna som utövar våld mot judar idag knappast är överrepresenterade av vattenkammade svenskar i bruna skjortor och röda armbindlar. I de få fall det faktiskt varit svenskar har det väl knappast varit sanktionerat av Sverigedemokraterna? I så fall är väl Vänsterpartiet direkt ansvariga för alla terrordåd AFA har begått också? Jag är helt för att de jävla dårar som tuttar på asylboenden skall dömas som terrorister, in med asen bara, men jag skulle gärna vilja se en redogörelse för dessa "dagliga terrordåd" vi i Sverige nu alltså skall ha drabbats av?

Jag tycker nästan synd om honom. Jag ser en vilsen människa framför mig som kommer hem och slänger av sig kavajen och loggar in på Twitter och Facebook och ser ett par dussin kritiska kommentarer kring hans senaste inlägg i någon debatt han är helt lost i redan från början, men framför honom hägrar den där handskakningen med Löfven som ju faktiskt har sagt att han duger, att han är duktig, att han kan - och sen är det bara händerna ovanpå öronen och sluta ögonen och skrika "la la la la la" tills man har glömt bort all kritik som riktats mot en - och så är det ju nästan som om det aldrig ens har hänt! Det är ju alla andra som har fel! Sedan häller han upp ett glas rött och sätter sig och grubblar på vilka fobier man kan anklaga de människor som kritiserar honom för att ha, för någon förklaring måste det ju finnas!? En sak är säker, det är inte han som har fel iallafall! Nej! Det är en släng av arnstadofobi vi ser här!

Hur var det nu med hans utbildning? Blev han inte tagen på bar gärning i någon tråd här? Han har väl ljugit ganska friskt om den också? Jag tycker inte han uppvisar ett friskt beteende alls, och då menar jag det inte bara som en politisk motståndare. Den här människan förefaller faktiskt vara psykiskt sjuk, på riktigt. Jag får samma vibbar som den där kärringen inom Moderaterna som ljög om tiggare som rånade henne och sedan försvarade sig själv in i det sista, trots att det var helt uppenbart att hon ljög som en häst travar.

En del av mig vill tycka synd om den här människan, men det är svårt när han med en sådan överlägsenhet och arrogans gång på gång skall skola oss "mindre vetande" med argument byggda på sina vanföreställningar. Sanna mina ord, snart kommer vi få se statusuppdateringar där han förklarar för oss hur Sverigedemokraterna konspirerar mot honom genom att två personer har gått förbi hans fönster vid två olika tidpunkter och att detta är ett solklart bevis på att de har signalerat till varandra att utföra en attack mot honom, samt att grunden till denna teori är att han har ett chip inopererat i högra handleden som ibland ger honom meddelanden. Och sist men inte minst, låt oss ej förglömma den där personen från Sverigedemokraternas ledning som varje natt när han sover smyger in genom en lucka i taket och förgiftar hans mat för att han "vet för mycket".

Sällan har jag skådat så förvirrade politiska argument som Arnstads.
Citera
2016-04-25, 17:12
Medlem
cheb-khaleds avatar
är Arnstad muslim eller bara extremt vänster? såg någonstans att Arnstad gjort en Tweet om sina ''muslimska bröder och systrar''...
Citera
2016-04-25, 18:02
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheb-khaled
är Arnstad muslim eller bara extremt vänster? såg någonstans att Arnstad gjort en Tweet om sina ''muslimska bröder och systrar''...

Han gjorde något statement för något år sedan där han försökte skapa en hashtagtrend men den kantrade ordentligt när riktiga muslimer blev förbannade.
Citera
2016-04-25, 18:10
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheb-khaled

Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Han gjorde något statement för något år sedan där han försökte skapa en hashtagtrend men den kantrade ordentligt när riktiga muslimer blev förbannade.

Jajamen! Om jag minns rätt var det en fritös som havererade i en moské varvid
massmedia gav upp ett kollektiv illtjut och skrek om islamofobi. Kacklet från
Sveriges mediaelit skapade svallvågor på twitter i flera dagar.

Idioten Arnstad högg omedelbart på hashtaggen "Jag är muslim", som en patetisk
solidaritetshandling med stackars terrorutsatta muslimer.

Vad han naturligtvis inte fattade, är att man aldrig säger att man är muslim om man
inte tror på Gud! Och finns det något Arnstad inte tror på så är det Gud.
Han tror på Marx, Lenin och det mångkulturella samhället.

Innerst inne har han bara förakt för troende människor - Muslimer, kristna eller judar.
Senast redigerad av UT64 2016-04-25 kl. 18:12. Anledning: citat från föregående postare
Citera
2016-04-25, 19:12
Medlem
burberrys avatar
Vem myntade uttrycket Full Arnstad? Var det Arpi eller en flashbackare?
Citera
2016-04-25, 19:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Vem myntade uttrycket Full Arnstad? Var det Arpi eller en flashbackare?
Vad jag kan se var det faktiskt Malin Lundgren aka @konsensuseliten som myntade uttryck en knapp månad före Ivar Arpis legendariska tweet som gjorde uttrycket allmänt känt och spritt.

https://twitter.com/konsensuseliten/status/532070977707212800
https://twitter.com/Ivarpi/status/541171300656758784
Citera
2016-04-25, 20:03
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Tja. Han framför ju egentligen bara samhällsetablissemangets åsikter. Om inte hans hyrs in, så kommer nån annan, typ rån EXPO.
Faktum är att han stjälper mer än han hjälper - den sk antirasistiska saken och antiSD kampen. Jag menar, vem kan man säga detta om i den sk antirasismen branschen:
Vem i branschen är lika galen som Arnstad? Vem har gjort bort sig lika många gånger? Vem har gång efter annan kommit med totalvrickade vansinnigheter "till löjets gräns", som Arnstad? Killen är ju faktiskt fantastisk. Ett underbart skämt, som tar sig själv på allvar, utan ett spår av ironi. Enbart med hjälp av Arnstad kan man bygga ett pro SD torn av felaktigheter och överdrifter.

Så allt gott till Arnstad, och hoppas han får massa stöd för att fortsätta sin kamp mot de nynazistiska, SD-iga, monarkistiska, antidemokratiska, terroristiska krafter väderkvarnar han skall spöa upp.

Jag skall bli den förste att hjälpa honom att lägga sig över hästryggen och se till att han kommer hem till La Mancha i ett stycke.

Jag håller med dig i detta men jag blir irriterad över att skattemedel går till honom,som kan användas bättre.Visst får han etablissemanget att framstå i löjets skimmer.Framtida historieforskare kommer att skriva om att i början på 2000-talet hade statsministern en rådgivare om fascism och nazism som framstod som smått galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in