2015-09-14, 19:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ooooooooooreeeeeemoooooo

Yes!

Här hamnade du nog i fel fålla. Men det fascistiska turkderbyt i Stockholm är intressant. Varför är Arnstad tyst när han har allt innanför knutarna?
Citera
2015-09-14, 20:30
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Instämmer, visst är det tråkigt när Henke är så nedtonad. Jag fruktar att sossarnas egen spin-doctor och PR-expert Paul Ronge - han som fick Mona Sahlins förskingring att handla om "två Toblerone" - har kallats in för att tämja pansargeneralen en smula. Denne har ju blivit inte så lite pinsam för sossarna i allmänhet och Löfvén i synnerhet.

Denne Ronge måste ju ha gjort banbrytande upptäckter inom psykologi om han lyckats kuva kastrat-Arnes psykotiska paranoia. Det enda som grämer mig, förutom att en humormaskin utan dess like stoppat produktionen, är att SD:s väljarstöd troligen inte växer lika snabbt utan den där Beckomberga-rymlingens förståndshandikappade uttalanden.
Citera
2015-09-14, 22:05
Medlem
Farhågorna att Arnstad lugnat ned sig visar sig vara obefogade. Nu går han igång igen:

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 38 min
Undrar när SD:s mordhotsmaskin mot regeringen blir tillräckligt grov för @SAPOsverige att agera?

Antagligen triggad av att det för ett par timmar sedan meddelades:

Citat:
Säkerhetspolisen (Säpo) får ytterligare 225 miljoner kronor för att bekämpa våldsbejakande islamistisk extremism.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-far-ytterligare-miljoner-for-att-bekampa-extremism

Att Säpo inte får en krona för att övervaka SD:s terrorgrupper, bör ha aktiverat Arnstads fascistnoja. Han ser en grav felprioritering - som ingen annan ser. En normalt funtad person brukar fundera över om denne hamnat rätt, då ingen håller med. I Arnstads fall blir reaktionen en annan, han blir än mer oroad över att hotbilden han målat upp inte tas på allvar.
Citera
2015-09-14, 22:19
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Farhågorna att Arnstad lugnat ned sig visar sig vara obefogade. Nu går han igång igen:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-far-ytterligare-miljoner-for-att-bekampa-extremism

Att Säpo inte får en krona för att övervaka SD:s terrorgrupper, bör ha aktiverat Arnstads fascistnoja. Han ser en grav felprioritering - som ingen annan ser. En normalt funtad person brukar fundera över om denne hamnat rätt, då ingen håller med. I Arnstads fall blir reaktionen en annan, han blir än mer oroad över att hotbilden han målat upp inte tas på allvar.

Jag gillar hur Arnstad tar sig på rollen som informatör åt statsmakten när någon talar illa om den store ledaren.

Han har på eget bevåg listat ut vilken organisation som står bakom med hjälp av sina år av icke akademiska studier om fascism.

Nu kanske SÄPO tackar honom, gör honom till underrättelseofficer för att han bevisat att han kan göra något så viktigt som kolla facebook efter kommentarer om ledaren. SÄPO har nämligen ingen koll på något själva.
Citera
2015-09-14, 22:20
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Ojoj, detta kan vara ett av de mest bisarra tweets han levererat hitintills. Dessutom ohyggligt pinsamt att han taggade Säpo i tweetet, de lär förmodligen garva läppen av sig åt dårens fantasier

Vad vi bevittnar nu mina damer och herrar är en regelrätt psykos och sannolikt får vi bara avnjuta ett fåtal tweets till nu innan Arnies psyke ger upp permanent och livslång institutionalisering väntar vår fantasifulle hjälte.

Kommer uppriktigt att sakna hans deltagande i samhällsdebatten.
Citera
2015-09-14, 22:22
Medlem
William Hainess avatar
Åtminstone så vet vi nu att han inte lärt sig ett skvatt av Paul Ronge.

Tur att vi slipper oroa oss!
Citera
2015-09-14, 23:26
Medlem
Ogres avatar
Det är tre år kvar till nästa val. Tills dess kan Herr As idéer ha fått fotfäste. Jag (som inte ens är SD) tror att de etablerade partierna kommer att förbjuda fascistiska partier tills dess, som en förlängning av DÖ.
Så, om ni har vapen, göm dem, de kan behövas.
Citera
2015-09-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ojoj, detta kan vara ett av de mest bisarra tweets han levererat hitintills. Dessutom ohyggligt pinsamt att han taggade Säpo i tweetet, de lär förmodligen garva läppen av sig åt dårens fantasier

Vad vi bevittnar nu mina damer och herrar är en regelrätt psykos och sannolikt får vi bara avnjuta ett fåtal tweets till nu innan Arnies psyke ger upp permanent och livslång institutionalisering väntar vår fantasifulle hjälte.

Kommer uppriktigt att sakna hans deltagande i samhällsdebatten.
Kul att Henke är på banan igen!

Säpo är nog redan alltför medvetna om hans fantasier. Tidigare har han anklagat dem för att vara infiltrerade av SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Om Säpo har en alltför intim relation till ett rasistiskt, fascistiskt och mordhotande riksdagsparti kan detta hota demokratin. Vaksamhet!
https://twitter.com/arnstad/status/490871154027266049

Dessutom har han anmält ett Twitter-fejkkonto till Säpo.

Citat:
En lokalpolitiskt aktiv moderat i Stockholm, med flera politiska förtroendeuppdrag, skapade ett twitterkonto med namnet TheRealArnstad och använde en riktig bild på Henrik Arnstad, rapporterar SVT:s Rapport. Innan Twitter hann stänga ner det falska kontot skickade politikern ut flera tweets i Henrik Arnstads namn.

... Den senaste Twitter-attacken blev för mycket för Henrik Arnstad som idag har polisanmält politikern hos Säkerhetspolisen.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3358730.ece
Citera
2015-09-15, 02:22
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Det är tre år kvar till nästa val. Tills dess kan Herr As idéer ha fått fotfäste. Jag (som inte ens är SD) tror att de etablerade partierna kommer att förbjuda fascistiska partier tills dess, som en förlängning av DÖ.
Hur skulle en lag som "förbjuder fascistiska partier" se ut?

Vi har redan HMF etc etc. Och föreningsfrihet. Det blir svårt för att inte säga omöjligt att få till en sådan lag, en som juridiskt formulerar problematiken kring "fascism".
Citera
2015-09-15, 07:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Denne Ronge måste ju ha gjort banbrytande upptäckter inom psykologi om han lyckats kuva kastrat-Arnes psykotiska paranoia. Det enda som grämer mig, förutom att en humormaskin utan dess like stoppat produktionen, är att SD:s väljarstöd troligen inte växer lika snabbt utan den där Beckomberga-rymlingens förståndshandikappade uttalanden.
Jag tänkte mer i banor av att Ronge lyckats lura på Arnie en Litium-spetsad Cuba-Cola.
Citera
2015-09-15, 07:52
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Vi har redan HMF etc etc. Och föreningsfrihet. Det blir svårt för att inte säga omöjligt att få till en sådan lag, en som juridiskt formulerar problematiken kring "fascism".

Självklart kan Arnstad, som den ledande vetenskapsjournalisten inom fascism lösa detta genom att helt enkelt berätta vilka som är fascister och inte. Vi är nog uppe på en sexa i fascismindexet och då kan man inte låta något så ovetenskapligt som lagar sätta hinder i jakten på mordhotanse fascister.
Citera
2015-09-15, 07:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Här tror jag att han tänker att lagstiftaren skall vända sig till landets ledande akademiska expert på fascism & helt enkelt fråga honom om vilka partier som bör förbjudas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in