2016-09-22, 22:12
Medlem
slush-puppies avatar
Citat:
Vem tar SVT in som " sanningssägare" nästa gång? Wechselman? Schyman? Monica Green?

Skulle gissa på tårtkvinnan Irene Matkowitzc
Citera
2016-09-22, 22:19
Medlem
nero1s avatar
Att dom större medierna fortfarande släpar fram den här clownen är en gåta enligt mig. Även om prsonerna som sitter i redaktionerna har en stor övervikt åt MP och V, så måste jag ändå tro att dom har en viss verklighetsinsikt som gör dom medvetna om Arnstads mentala ohälsa.
Arnstad i teve är inget annat en ren lyteskomik, men han förstår det inte själv eftersom han mer eller mindre befinner sig i ett psykotiskt tillstånd. Hans uttalande får mig att tänka på Breivik. Det är inte intelligensen som brister utan snarare den egna självbilden och den bristande verklighetsuppfattningen.
Arnstads psyke är en ren spegelbild till Breivik. Arnstad har sina fantasier om hans viktiga uppdrag för mänskligheten. Han träder in i inbillade roller, där han varit Plutonbefäl, och hans inbillade ställning som historiker samt hans grandiosa hållning så fort kamerorna rullar.
Jag ger mig fan på att han likt Breivik sitter hemma och syr officersemblem på någon officersuniform som han hitta på något militärt överskottslager som han sen klär upp sig i och beundrar sig själv i spegeln samtidigt som han övar på sin prominenta hållning inför kvällens tevedebatt...

Egentligen är det jävligt taskigt av redaktörerna på Svt, då dom låter honom göra bort sig inför hela svenska folket. Ungefär som man skulle utnyttja ett mongo att apa sig publikt för att sen sitta och smygfnittra bakom mongots rygg. Jag tycker synd om Arnstad. Han behöver stå under psykiatrins övervakning istället för att likt ett cirkusmongo bli framsläpad framför kamerorna i Aktuellt-studion. Var blir hans nästa föreställning? Kiviks-marknad?
Citera
2016-09-22, 22:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Att dom större medierna fortfarande släpar fram den här clownen är en gåta enligt mig. Även om prsonerna som sitter i redaktionerna har en stor övervikt åt MP och V, så måste jag ändå tro att dom har en viss verklighetsinsikt som gör dom medvetna om Arnstads mentala ohälsa.
Arnstad i teve är inget annat en ren lyteskomik, men han förstår det inte själv eftersom han mer eller mindre befinner sig i ett psykotiskt tillstånd. Hans uttalande får mig att tänka på Breivik. Det är inte intelligensen som brister utan snarare den egna självbilden och den bristande verklighetsuppfattningen.
Arnstads psyke är en ren spegelbild till Breivik. Arnstad har sina fantasier om hans viktiga uppdrag för mänskligheten. Han träder in i inbillade roller, där han varit Plutonbefäl, och hans inbillade ställning som historiker samt hans grandiosa hållning så fort kamerorna rullar.
Jag ger mig fan på att han likt Breivik sitter hemma och syr officersemblem på någon officersuniform som han hitta på något militärt överskottslager som han sen klär upp sig i och beundrar sig själv i spegeln samtidigt som han övar på sin prominenta hållning inför kvällens tevedebatt...

Egentligen är det jävligt taskigt av redaktörerna på Svt, då dom låter honom göra bort sig inför hela svenska folket. Ungefär som man skulle utnyttja ett mongo att apa sig publikt för att sen sitta och smygfnittra bakom mongots rygg. Jag tycker synd om Arnstad. Han behöver stå under psykiatrins övervakning istället för att likt ett cirkusmongo bli framsläpad framför kamerorna i Aktuellt-studion. Var blir hans nästa föreställning? Kiviks-marknad?
Problemet är att SVT's redaktörer är så pass okunniga och enögda att de tror att Arnstad gör mos av Vavra Suk och får Svensson se ljuset.
SVT och den vänsterextrema medievärlden är en intellektuell ekokammare. Ironin är uppenbar när samma guldfiskar givetvis anser att alla som tycker fel och olika gör det pga brist på pluralism och öppenhet för nya tankar och ideér.
Citera
2016-09-22, 22:32
Medlem
Kul att se honom i Aktuellt.

Jag skrattade högt ett par gånger. Arnstad är så oerhört komisk.

Citat:
Ursprungligen postat av nero1

Ja, Arnstad är en klinisk narcissist, i likhet med Breivik.
Citera
2016-09-22, 22:53
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är att SVT's redaktörer är så pass okunniga och enögda att de tror att Arnstad gör mos av Vavra Suk och får Svensson se ljuset.
SVT och den vänsterextrema medievärlden är en intellektuell ekokammare. Ironin är uppenbar när samma guldfiskar givetvis anser att alla som tycker fel och olika gör det pga brist på pluralism och öppenhet för nya tankar och ideér.
Kan Stollen själv inbilla sig att han "smulade sönder" dansk rasism i det välkända debattprogrammet mellan grannländerna, så visst kan vänstertomtarna tycka att han gjorde mos av Vavra Suk ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad 26/9 -15
Nästan lite rörande hur rasisterna går bananas. Går dåligt för dem nu. Och fortf sura för att jag smulade sönder dansk rasism i tevedebatt.
https://twitter.com/arnstad/status/648020342607380480
Om du är #BlockadAvArnstad: https://twitter.com/Grisbrottaren/status/648111677314072576

Sitter med F5 och väntar på hans kommentar om kvällens "succé".
Citera
2016-09-22, 22:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kan Stollen själv inbilla sig att han "smulade sönder" dansk rasism i det välkända debattprogrammet mellan grannländerna, så visst kan vänstertomtarna tycka att han gjorde mos av Vavra Suk ikväll. https://twitter.com/arnstad/status/648020342607380480
Om du är #BlockadAvArnstad: https://twitter.com/Grisbrottaren/status/648111677314072576

Sitter med F5 och väntar på hans kommentar om kvällens "succé".
Det är bristen på insikt som gör att guldfiskarna låter intellektuella dvärgar komma till tals om och om igen. SD mfl kan knäppa en öl och lugnt avvakta tills vänstern inser att åsikter måste bemötas med välgrundade argument. Att vräka epitet och floskler omkring sig fungerade på 80/90 tal före internet blev var mans egendom. Nu är det för många som faktiskt får kunskap från andra källor än vänstermedia.
Citera
2016-09-22, 23:29
Medlem
Lightnights avatar
Arnstads mentala hälsa kan inte vara så bra va? Satt och garvade högt flera gånger när han malde på sitt vanliga mantra om nazismen.

Ibland funderar jag nästan på om situationer av denna sort är ett aktivt val från vänsterpolitiker. De vet innerst inne att de har haft fel i det mesta de gjort de senaste decennierna, men istället för att erkänna detta låter de personer som Arnstad träda fram för att locka över väljare till SD.
Citera
2016-09-22, 23:46
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Finns klippet med kloakråttan Arnstad att titta på på nätet någonstans?

Edit: Ja tydligen; "Vávra Suk Nya Tider och Patetisk Henrik Arnstad i Aktuellt 2016-09-22"

https://www.youtube.com/watch?v=NZDGUfGpDJA
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-09-22 kl. 23:53.
Citera
2016-09-22, 23:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Han har en förfärligt otrevlig framtoning den där pansargeneralen Arnstad.
Citera
2016-09-23, 00:23
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Han har en förfärligt otrevlig framtoning den där pansargeneralen Arnstad.

Arnstad hen föredrar nog att bli kallad hen. Hens kön är en social konstruktions vet du. Att prata om olika kön är fascism och leder raka vägen till gaskammen i Auschwitz.
Citera
2016-09-23, 00:44
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Finns klippet med kloakråttan Arnstad att titta på på nätet någonstans?

Edit: Ja tydligen; "Vávra Suk Nya Tider och Patetisk Henrik Arnstad i Aktuellt 2016-09-22"

https://www.youtube.com/watch?v=NZDGUfGpDJA

Väldigt roligt bitvis, det där inslaget. Ett par godbitar från Arnstad:

"Sveriges författare lever idag under mordhot, arbetar idag under mordhot."

"Ytterst så måste man ju då fråga sig ska vi då stoppa in den här judehatande nazismen i samtalet igen som man då försökte under 30-talet när man försökte förhandla med de här så vet vi att det kommer att resultera i väldigt hemska saker, mordiskheter."

Nya Tiders chefredaktör Vavra Suks replik:

"Alltså Arnstad, låtsashistorikern som ljuger om att han har en kandidatexamen i historia."
Citera
2016-09-23, 01:40
Medlem
Lite lustigt när de visade upp Heinrich Arnstad på SVT Aktuellt så kom ingen namnskylt upp. Kanske beror på att SVT inte riktigt vet vad de ska skriva vad han är för något? En fake? En nolla?

Med galen blick sa han helt motsägelsefullt:

Arnstad: "Det är intressant att han (Vávra Suk, Nya Tider) vägrar ta avstånd från nazism, från en direkt fråga från dig."
SVT: "Han säger att vi (Nya Tider) är inga nazister."
Arnstad: "Ja, men han vägrar ta avstånd från nazism när du ställer den där direkta frågan alldeles nyss bara några sekunder sen. Hörde vi allihopa."

Har han tagit droger eller vad?

Att Heinrich Arnstad pratar om nazism hela tiden måste bero på att han egentligen själv är nazist och runkar varje gång han tänker på Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in