Att dom större medierna fortfarande släpar fram den här clownen är en gåta enligt mig. Även om prsonerna som sitter i redaktionerna har en stor övervikt åt MP och V, så måste jag ändå tro att dom har en viss verklighetsinsikt som gör dom medvetna om Arnstads mentala ohälsa.
Arnstad i teve är inget annat en ren lyteskomik, men han förstår det inte själv eftersom han mer eller mindre befinner sig i ett psykotiskt tillstånd. Hans uttalande får mig att tänka på Breivik. Det är inte intelligensen som brister utan snarare den egna självbilden och den bristande verklighetsuppfattningen.
Arnstads psyke är en ren spegelbild till Breivik. Arnstad har sina fantasier om hans viktiga uppdrag för mänskligheten. Han träder in i inbillade roller, där han varit Plutonbefäl, och hans inbillade ställning som historiker samt hans grandiosa hållning så fort kamerorna rullar.
Jag ger mig fan på att han likt Breivik sitter hemma och syr officersemblem på någon officersuniform som han hitta på något militärt överskottslager som han sen klär upp sig i och beundrar sig själv i spegeln samtidigt som han övar på sin prominenta hållning inför kvällens tevedebatt...
Egentligen är det jävligt taskigt av redaktörerna på Svt, då dom låter honom göra bort sig inför hela svenska folket. Ungefär som man skulle utnyttja ett mongo att apa sig publikt för att sen sitta och smygfnittra bakom mongots rygg. Jag tycker synd om Arnstad. Han behöver stå under psykiatrins övervakning istället för att likt ett cirkusmongo bli framsläpad framför kamerorna i Aktuellt-studion. Var blir hans nästa föreställning? Kiviks-marknad?