2014-12-11, 16:46
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Nu förtiden kallas det allså personangrepp att ifrågasätt Arnstads utbildningsnivå?
Ja, tydligen är det personangrepp. Ska den som förargade sig över att Löfven nämnde Arnstad nu känna skam? Det hoppas nog Arnstad. "Shaming" är ju en fungerande metod i det konforma Sverige.

Som sades i inlägg 5576, av Sius, så är det oroväckande att våra politiker inte längre kan eller ens bryr sig att skilja på dikt och verklighet.

Tänk då på våra kollegor, fruar, sammanboenden, systrar och andra människor vi måste försöka komma överens med - om våra makthavare är så innerligt ointresserade av vad som faktiskt hänt och inte hänt, hur ser det då inte ut i hemmen?

H.A. bidrar till denna fantasidiskurs på ett sådant överdrivet sätt att man häpnar.

- - -

Arnstad verkade ju vara på väg ut i kylan där ett tag slutet på sommaren 2014 där det mest blev kvackande i ankdammen twitter, men icke så - inte om man citeras av Löfven, som relativt sett ändå är en tung politiker (att vara en "tung politiker" säger absolut inget om politikerns kompetens eller bildningsnivå eller allmänbildning), Arnstad är redo för nya strider.
Citera
2014-12-11, 17:12
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Löfven tog i något tal upp en massa påhittade händelser från Forserum-tråden också.

Var, när, hur? Det skulle man vilja veta mer om. Känns absurt.
Citera
2014-12-11, 17:19
Medlem
JBernards avatar
Det vore underhållande om sossarna fortsätter citera och hänvisa till Arnstad i valrörelsen. Tänk vad många roliga incidenter som skulle kunna inträffa.
Citera
2014-12-11, 17:28
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Fullt krig i journalistbubblan.
Björn Häger, ordförande i Pulbicistklubben, anklagades för att sprida nazistpropagande när han påpekade Arnstads låga utbildningsnivå i en krönika i Journalisten. Häger skrev:

Detta angrepp på Arnstad fick Axel Andén på den vänsterextremistiska bloggen Medievärlden, tidigare organ för tidningsutgivarna, att indignerat anklaga Häger för att sprida nazistpropagande:

Eftersom nazist- och fascistanklagelserna haglar tätare i journalistbubblan än regn en semestervecka i juli och fastnar hårdare än superlim så var Häger tvungen att gå ut och freda sig på ldirekten:

Andén backar en aning och ber förläget om ursäkt:

I kronologisk ordning:
http://www.journalisten.se/kronika/f...tetikett-pa-sd
http://www.medievarlden.se/inte-fel-...sd-fascistiskt
http://www.medievarlden.se/diskussio...-gar-for-langt

Är det den här tråden det syftas på? Jag har aldrig läst någon här propagera för nazism här. Varför skulle ens nazistgrupper bry sig om någon identifierade dem så?

Lästips: Jonah Goldberg liberal fascisa
Citera
2014-12-11, 17:39
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Arnstads röst är viktig. Jag blir nästan rörd till tårar när jag tänker på hans gärning.

Vi lever i ett djupt rasistiskt land. Muslimska kvinnor trakasseras på öppen gata. Människor är rädda. Invandrarbarn är livrädda att gå ut pga alla dessa skinnskallegäng som jagar i flock.

Arnstad behövs mer än någonsin!

"Skinnskallegäng"? Var då? Sist jag såg ett skinhead måste varit på 80-talet. Litet tragiska unga män i kängor och hängslen som lyssnade på Exploited och söp. Finns det sådana kvar?
Citera
2014-12-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Är det den här tråden det syftas på? Jag har aldrig läst någon här propagera för nazism här. Varför skulle ens nazistgrupper bry sig om någon identifierade dem så?

Lästips: Jonah Goldberg liberal fascisa
Skulle gissa att det är Fria Tider som åsyftas. Det var ju där scoopet om Arnstads examenslögn först presenterades.

Fria Tider själva kallar sig väl paleokonservativa eller något liknande? Men givetvis är alla som ifrågasätter Arnstad nazister. Eller fascister.
Citera
2014-12-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
"Skinnskallegäng"? Var då? Sist jag såg ett skinhead måste varit på 80-talet. Litet tragiska unga män i kängor och hängslen som lyssnade på Exploited och söp. Finns det sådana kvar?
Det händer ju inte alltför sällan att en vänsterjournalist bli nitad av skinheads på tunnelbanan eller mitt på gatan!
Citera
2014-12-11, 18:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Fria Tider själva kallar sig väl paleokonservativa eller något liknande? Men givetvis är alla som ifrågasätter Arnstad nazister. Eller fascister.

Jag förhåller mig (som det numera heter) till att fascister är alla som förnekar att dom är fascister. För det har Arnstad sagt att dom är.

Och då är vi alla fascister och allt blir mycket enklare
Citera
2014-12-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladderblad
Ja, tydligen är det personangrepp. Ska den som förargade sig över att Löfven nämnde Arnstad nu känna skam? Det hoppas nog Arnstad. "Shaming" är ju en fungerande metod i det konforma Sverige.

Som sades i inlägg 5576, av Sius, så är det oroväckande att våra politiker inte längre kan eller ens bryr sig att skilja på dikt och verklighet.

Tänk då på våra kollegor, fruar, sammanboenden, systrar och andra människor vi måste försöka komma överens med - om våra makthavare är så innerligt ointresserade av vad som faktiskt hänt och inte hänt, hur ser det då inte ut i hemmen?

H.A. bidrar till denna fantasidiskurs på ett sådant överdrivet sätt att man häpnar.

- - -

Arnstad verkade ju vara på väg ut i kylan där ett tag slutet på sommaren 2014 där det mest blev kvackande i ankdammen twitter, men icke så - inte om man citeras av Löfven, som relativt sett ändå är en tung politiker (att vara en "tung politiker" säger absolut inget om politikerns kompetens eller bildningsnivå eller allmänbildning), Arnstad är redo för nya strider.
Stefan Löfven svarade med svammel och floskler i riksdagen idag när SD:s Paula Bieler artigt frågade honom vad han egentligen har för belägg för sina fascistanklagelser, förutom Arnstad då. Kan ses här (ca 35 min. in i klippet):

http://www.svt.se/nyheter/svtforum/s...s-fragestund-6

Löfvens påstående att SD har rötter i VAM och NRP bemöts av Stellan Bojerud här:

http://sbojerud.wordpress.com/2014/1...-forirrar-sig/

Ja, det kommer nog att bli en smutsig valrörelse full av arnstadismer ...
Citera
2014-12-11, 18:30
Medlem
Vansinnigheter bemöts ofta bäst med humor. Naziststämplade Fria Tider twittrar:

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Är det inte lite neofascistiskt av @PaulaBieler att kalla Arnstad för "självutnämnd" historiker i riksdagen?
https://twitter.com/friatider/status/543089219309408256
Citera
2014-12-11, 22:06
Medlem
WSEs avatar
Har någon nämnt faran i att statsministern "officiellt" bestämmer vilka som är fascister

Vad vi vanligtvis associerar med fascism; diktatur, stadsvåld, censur, krig, allianser med Hitler etc, är nu åsikter folk kan tillskrivas oavsett vad de själva tycker. Det är upp till Arnstad, Löfven, och Klein baserat på deras kriterier.

Jag undrar vad som händer när någon småbarnsförälder blir knivhuggen i kampen mot fascismen, "för Löfven sa...", "För Arnstad håller med..."
Citera
2014-12-11, 22:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Har någon nämnt faran i att statsministern "officiellt" bestämmer vilka som är fascister

Vad vi vanligtvis associerar med fascism; diktatur, stadsvåld, censur, krig, allianser med Hitler etc, är nu åsikter folk kan tillskrivas oavsett vad de själva tycker. Det är upp till Arnstad, Löfven, och Klein baserat på deras kriterier.

Jag undrar vad som händer när någon småbarnsförälder blir knivhuggen i kampen mot fascismen, "för Löfven sa...", "För Arnstad håller med..."
Givetvis är detta ett officiellt klartecken, från högsta ort, att börja puckla på meningsmotståndarna.
"Antifascism är alltid självförsvar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in