Angående att Historiska föreningen i Uppsala bjöd in Arnstad till en paneldiskussion den 31 oktober:
Jag tänkte gå för att höra Arnstads svammel och nonsens, men tyvärr hann jag inte dit i tid. Jag var rätt intresserad av att höra varför Lars M. Andersson, som jag har haft som handledare på min C-uppsats i historia och respekterar som historiker (även om jag inte håller med om allt han säger), skulle vilja ha nåt att göra med denna pajas. Likadant med Lööw och Berggren. Kanske får tillfälle att prata något med Lars om detta, återkommer isåfall.
Hursomhelst, så kan vi glädjas åt att det finns åtskilliga individer på Historiska institutionen vid Uppsala Universitet som fullkomligt avskyr Arnstad, vilket inte är speciellt konstigt. T.ex. vid ett ventileringstillfälle i våras hade en pantad kommuniststudent använt Arnstad som tidigare forskning i sin C-uppsats. Seminarieledaren totalsågade denna student och spädde på med sitt avsky för Arnstad. Han kallade honom för bluffhistoriker, vilket fick mig att brista ut i världens leende