2012-11-30, 23:17
Medlem
Läs diskussionen: https://twitter.com/arnstad/status/254230822071189506
Citera
2012-11-30, 23:17
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Komigen någon som kan chache. Under nordstedts författare, i hans profil stod det förut fil. Kand!
Du hittar den cachade sidan här. Skarpt observerat att de ändrat! Vilken jävla äcklig förfalskare den här Henrik Arnstad är! Mediestrateger kommer analysera det här och lägga "att göra en Arnstad" till mediestrategier som "att göra en pudel". Att göra en arnstad = förneka, låtsas inte förstå, vägra debattera och sedan försöka förfalska historien.
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ja det kan man undra. (Minns hur det blev en liten skandal på nätet i början av 2000-talet när en av deras kulturjournalister avslöjades av bloggaren Michael Moynihan med att skriva av och översätta artiklar från NYT. Under eget namn. DN erkände ingenting och mörkade helt. Timbro hade t o m ett öppet seminarium om detta. Journalisten försvann, tror jag.
Så: att DN anställer skojare är inget nytt.)
Alexandra Pascalidou gjorde samma sak för övrigt och avslöjades för detta. Men hon är fortfarande en del av den politiska korrekta gemenskapen.

För de som inte har läst artikeln om knivmördaren på Dagens Nyheter, Jacques Wallner, så rekommenderar jag detta!
Senast redigerad av SnigelUno 2012-11-30 kl. 23:23.
Citera
2012-11-30, 23:18
Medlem
MrHilters avatar
Screenshots av de sidor där det står att han har sin kandidatexamen, inkl. hans gamla CV

Armemuseeum
CV
facebook event
militärhistoria
Nordstedts
Republikanska föreningen
skyldig till skuld
sveriges talare
Citera
2012-11-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Värt att notera att kandidatexamen och fil. kand. är exakt samma sak.

För tydlighetens skull, hanhar inte rätt att använda endera, eller hur?
Citera
2012-11-30, 23:19
Medlem
Mikojans avatar
Son till Aftonbladet-journalisten Lennart Arnstad. Jaha, kvällstidningsuppväxt, stockholmsnomenklatura och nepotism i en skön blandning.

Klart grabben filar på sanningen
Citera
2012-11-30, 23:20
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det allvarliga med Henrik Arnstads författarskap och journalistik är att han inte hade tillräcklig akademisk pondus för att skriva de böcker och artiklar han gjort för DN och Nordstedt.

Språkligt skriver han som en uppjagad högstadieelev, och hans böcker är omständiga och dåligt skrivna.
Den som inte tror mig kan läsa hans Christian Gunther bok. Make till sämre skriven bok får man leta efter.

Nä det mest anmärkningsvärda är attt han får skriva på grund av de dörrar som hans far Lennart Arnstad öppnade åt sin son i rollen som halvkänd aftonblads journalist.

Det nepotenism om något!

Nu har jag inte läst någon av hans böcker men "uppjagad högstadieelev" låter som en korrekt bedömning utifrån hans artiklar.

Sex år gammal recension i SvD:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ios_375750.svd
Citera
2012-11-30, 23:20
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerslavar
För tydlighetens skull, hanhar inte rätt att använda endera, eller hur?
Nej. Man ska ha 180 nya poäng eller 120 gamla poäng och han har hälften av vad som krävs.
Citera
2012-11-30, 23:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Mest sannolikt, ja. Möjligtvis/alternativt narcissist.

Om man nu som han "myttar" både sin egen (studie)historia, samt världshistorian.., gör karriär på detta.., sedan lägger man till hans twitter-reaktionen : Massa fascister som skriver skit om min kandidatexamen i historia idag. Meh! Jag som fick toppbetyg!

Det mildaste man kan säga är ju att han är ohälsosamt fascinerad av pk-frågor.

En något nyktrare (och ärligare) amatör konklusion : det går att även göra karriär på att ljuga så att man tror på sig själv..

Själv är jag övertygad om att det finns många psykiskt instabila journalister.

Twitter-reaktionen : personligen blev jag att tänka på nyhetsuppläsare ifrån Pyongyang som spyr galla över när Nordkorea har ertappats med något fuffens..
Citera
2012-11-30, 23:22
Medlem
Typiskt lågutbildade att kritisera fascismen?
Citera
2012-11-30, 23:23
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Läs diskussionen: https://twitter.com/arnstad/status/254230822071189506

Den är bra!

Henrik Arnstad Henrik Arnstad ‏@arnstad

@neo_andreas @peraltenberg Absolut rätt! Har ju analyserat detta på djupet i mitt stora verk om svensk utrikespolitik 1939-1945.

Boken är verkligen skit, och går omöjligen att använda som referensverk till exempel för akademiska studier.
Citera
2012-11-30, 23:24
Medlem
anonpeds avatar
http://skyldig.files.wordpress.com/2...x88_20_022.pdf
Citera
2012-11-30, 23:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Du hittar den cachade sidan här. Skarpt observerat att de ändrat! Vilken jävla äcklig förfalskare den här Henrik Arnstad är! Mediestrateger kommer analysera det här och lägga "att göra en Arnstad" till mediestrategier som "att göra en pudel".

Den fetmarkerade länken påstår fortfarande att han, felaktigt, är fil.kand. i historia.

Någon påstod att Arnstad på Nordstedts profilsida över författare kallats fil.kand, en sida vars cache tyvärr är över två år gammal, och enbart omnämner honom som "historiker" (vilket naturligtvis också är extremt oärligt och ohederligt).

http://www.norstedts.se/forfattare/A...enrik-Arnstad/

Jag tycker att Nordstedts i egenskap av seriöst bokförlag går ut med en offentlig ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in