2012-12-08, 00:51
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Vi kan alla enkelt hjälpas åt. Länka namnet Henrik Arnstad till den här tråden eller bloggen eller Fria Tiders nyhet.

Vore ju kul om googles bildträffar för Arnstad blev lite mer spännande.
Citera
2012-12-08, 01:02
Medlem
Finns det fascister idag överhuvudtaget eller är illusionen av fascismen bara ett sammanhängande kitt inom kulturmarxismen? Jag personligen lutar åt det senare.

Ingen kulturmarxist vill inse eller erkänner idag att nazismen faktiskt slogs ner militärt av ett enat Europa och USA. De politiskt korrekta behöver nazismen och fascismen som en ständig ursäkt för att själva ta och bibehålla makten och sko sig själva. - Något som gör politisk korrekta till eviga motbjudande antidemokrater. Arnstad är bara en duktig makt-lakej i detta spel. - Få kulturmarxister erkänner att Mussolini var helt oförstående till Hitlers judehat och att General Franco under kriget gav skydd till 200 000 judar. Ingen politisk korrekt erkänner att SA som slog fram Hitler styrdes av en bög-lobby under den öppet homosexuelle Ernst Rhöm. Ingen PKit erkänner att Waffen SS i högsta grad var en mångkulturell arme där bla 25 000 (tjuofemtusen) muslimer deltog på Hitlers sida. - Detta är nämligen FEL sanning. Och Arnstad spelar med och går gärna i spetsen. Som alla andra i denna "branch" så är egoismen den största drivkraften. När EXPO och andra maktgalna resonerar så har det aldrig funnits något motstånd mot Hitler och nazismen under andra världskriget. Hela illusionen skulle braka ihop om de erkände detta. Det är en masspsykos och ett gigantiskt folkförakt vi har att göra med.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-12-08 kl. 01:05.
Citera
2012-12-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Nej etik och moral är svår att värdera i kronor och ören men är det viktigaste som finns.

För den som har råd.

Jag hoppas andra journalister lär sig en läxa av det här. Det är inte någon god idé att ljuga, om man kan bli påkommen, speciellt inte om man ägnar sig åt något som bygger på läsarnas förtroende.
Citera
2012-12-08, 01:52
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vore ju kul om googles bildträffar för Arnstad blev lite mer spännande.
Bara att länka namnet Henrik Arnstad till bilder som helst bör innehålla namnet Henrik Arnstad i filnamnet.
Citera
2012-12-08, 01:59
Medlem
Verkistos avatar
Sedan några timmar finns på Arnstads wikisida informationen att ...."Han tog 2010 en kandidatexamen i historia vid Stockholms universitet.[2]"

Ordet kandidatexamen i texten som citeras ovan är länkat till http://sv.wikipedia.org/wiki/Kandidatexamen en sida på vilken det framgår att

"...kandidatexamen exakt 180 högskolepoäng (tre års heltidsstudier). "

Referenser
2.^ http://skyldig.wordpress.com/2010/01/20/henrik-arnstad-har-avlagt-kandidatexamen

Källan som skall stödja att han 2010 tog en treårig kandidatexamen är således inget annat än uppgifter han själv publicerat i en blogg!

Och nu (kl 01.55) raderades uppgiften om hans kandidatexamen på wikisidan... Ändringen motiverades enligt följande: (Uppgiften om kandidatexamen 2010 har raderats. Det har ifrågasatts om Arnstad har en akademisk examen och att ange Arnstads egen blogg som källa duger inte.)

Låt se vad som händer härnäst på Arnstads wikisida...
Citera
2012-12-08, 02:02
Medlem
HerrPs avatar
Det gläder mig så oerhört att den här pajasen nu äntligen avslöjas som den ruttne opportunist han här.
Citera
2012-12-08, 09:52
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Sedan några timmar finns på Arnstads wikisida informationen att ...."Han tog 2010 en kandidatexamen i historia vid Stockholms universitet.[2]"

Ordet kandidatexamen i texten som citeras ovan är länkat till http://sv.wikipedia.org/wiki/Kandidatexamen en sida på vilken det framgår att

"...kandidatexamen exakt 180 högskolepoäng (tre års heltidsstudier). "

Referenser
2.^ http://skyldig.wordpress.com/2010/01/20/henrik-arnstad-har-avlagt-kandidatexamen

Källan som skall stödja att han 2010 tog en treårig kandidatexamen är således inget annat än uppgifter han själv publicerat i en blogg!

Och nu (kl 01.55) raderades uppgiften om hans kandidatexamen på wikisidan... Ändringen motiverades enligt följande: (Uppgiften om kandidatexamen 2010 har raderats. Det har ifrågasatts om Arnstad har en akademisk examen och att ange Arnstads egen blogg som källa duger inte.)

Låt se vad som händer härnäst på Arnstads wikisida...

Alla som går in och editerar in sanningen om Arnstads falska examen blir sedan hänvisade till en wiki diskutions sida som är låååång. Där måste man nå konsensus för att skriva den avslutade versionen.

Här är starten på sidan:

Innehållet är censurerat av mig med ??? men jag har hela diskussionen sparad på fil nu.

{{BLP}}

==Arkiv==
{{arkiv}}

== POV-mall sedan 2009-09 ==
Artikeln har varit POV-märkt sedan 2009-09. Hur föreslår vi att vi går vidare för att avPOVa denna artikel? Vänligen, [[Användarenm|dnm]] <sup>([[Användardiskussion:dnm|d]] | [[Special:Bidrag/dnm|b]])</sup> 5 mars 2011 kl. 17.59 (CET)
: Ingen reaktion har kommit på att POV-mallen lyfts till diskussion för snart en månad sedan. Artikeln har varit POV-märkt sedan september 2009,saknade motivering och markerad av en användare som gjort ett begränsat antal editeringar i få artiklar (sannolikheten att användaren kommer delta och förtydliga sin kritik är därför liten). Jag har därför lyft ut det POV-märkta stycket och klistrat in det här nedanför. Jag hoppas vi kan få till en konstruktiv diskussion kring denna text, om vad som behöver förändras för att den skall anses neutral. Vänligen, [[Användarenm|dnm]] <sup>([[Användardiskussion:dnm|d]] | [[Special:Bidrag/dnm|b]])</sup> 31 mars 2011 kl. 23.23 (CEST)

=== Utlyft textstycke ===
==== Finlandsdebatten 2006 och framåt ====
???
=== Diskutera artikeltexten här nedan ===

Här tänkte jag att diskussionen kunde föras. Vänligen, [[Användarenm|dnm]] <sup>([[Användardiskussion:dnm|d]] | [[Special:Bidrag/dnm|b]])</sup> 31 mars 2011 kl. 23.23 (CEST)
: Båda sidors synpunkter lyfts fram. Vad är POV? [[Användare:Fernbom2|Fernbom2]] 9 april 2011 kl. 05.49 (CEST)

== Har Arnstad några akademiska meriter överhuvudtaget eller är han en student? ==
???
== Är Arnstad historiker? ==
????
Senast redigerad av JohnLocke2 2012-12-08 kl. 09:55.
Citera
2012-12-08, 10:51
Medlem
Ingen som känner sig manad att anmäla sig till Henrik Arnstads fascismkurs på Medborgarskolan?

http://www.medborgarskolan.se/arrangemang/?aid=633984&mid=180&sgid=519

Med tanke på hur tilltäppta informationskanalerna är i traditionella medier skulle det kunna vara ett sätt att nå fram med saklig kritik mot honom. Även om Henrik Arnstad själv säkert inte tar åt sig kanske några andra kursdeltagare kan få upp ögonen för att hans resonemang inte håller.

Kunde kanske vara värt sina 150 kronor?
Citera
2012-12-08, 11:19
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Ingen som känner sig manad att anmäla sig till Henrik Arnstads fascismkurs på Medborgarskolan?

Med tanke på hur tilltäppta informationskanalerna är i traditionella medier skulle det kunna vara ett sätt att nå fram med saklig kritik mot honom. Även om Henrik Arnstad själv säkert inte tar åt sig kanske några andra kursdeltagare kan få upp ögonen för att hans resonemang inte håller.

Jag tror inte att han godtar att det ställs frågor, så det är bättre att tala med kursdeltagare innan istället. Men ingen med ett djupare sakligt intresse för de frågor Arnstad tar upp har något att hämta från Arnstad. Det är ren ideologiproduktion, så jag gissar att det är ideologiproduktion kursdeltagarna vill ha.
Citera
2012-12-08, 11:33
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Det är definitivt värt 150 spänn för att höra Arnstads geniala argumentation:

Användaren Charlie Darwin minns Arnstad på Newsmill:
Citat:
Han avbröt Hybinette samt flera i publiken flera gånger om och höll ett kort moraliskt tal där han började namedroppa namn på koncentrationsläger efter att en man i publiken förvisso hade absurda konspirationteorier om islam, konspirationsteorier som hade varit lätta att motbevisa om någon av oss hade fått göra det. Arnstadt försvann sedan därifrån.

Arnstads hann dock ut ur lokalen innan hans bubbla blev hotad:

Citat:
Jag knäpper min duffels dragkedja långt upp i halsen, då jag lämnar dessa ”humanisters” möteslokal och kliver ut i oktoberkvällen. Rasismen finns inte bara hos arbetslösa pojkar. Den finns även i bildad akademisk medelklass. Det har plötsligt blivit så fruktansvärt kallt.

http://www.newsmill.se/node/29484
Citera
2012-12-08, 11:41
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag tror inte att han godtar att det ställs frågor, så det är bättre att tala med kursdeltagare innan istället. Men ingen med ett djupare sakligt intresse för de frågor Arnstad tar upp har något att hämta från Arnstad. Det är ren ideologiproduktion, så jag gissar att det är ideologiproduktion kursdeltagarna vill ha.

Jag tänker gå.
Citera
2012-12-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Det är definitivt värt 150 spänn för att höra Arnstads geniala argumentation:

Det kan ju vara värt 150 spänn att argumentera emot och ställa några relevanta frågor till honom? (Tvivlar iofs på att det blir någon längre frågestund och det finns säkert moderatorer som stoppar obekväma frågeställare, så det var nog ett meningslöst förslag av mig. Greppar efter halmstrån bara. )

OT: Efter att du hade skrivit om det där Humanistmötet där Arnstad började predika genom att räkna upp namn på koncentrationsläger låg jag länge vaken och funderade på var jag hade sett detta salvelsefulla grepp användas senast. Till sist kom jag på det: en Bamsetidning från mitten av 80-talet (har tyvärr inte lyckats hitta något om den aktuella Bamseepisoden på nätet, men det är allas vår Skalman som predikar).

Bamse och Kamratposten, det är på den nivån på Arnstads resonemang ligger.

Edit: Som ättling till östkarelska flyktingar skulle man kanske kunna "göra en Arnstad" och ställa sig upp och ropa ut namn på olika GULAG-läger. Solovetski ... Oerhört effektfullt ...

Edit 2: Kom på att antikommunism ofta omnämns som ett viktigt kriterium för fascism, så det är nog bäst att låta bli.
Senast redigerad av Nebeltag 2012-12-08 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in