2012-12-01, 00:54
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag är skeptiskt till anklagelserna. Arnstad kan ha läst på andra universitet eller högskolor än Stockholms universitet. Han kan tagit poäng på en annan högskola också. Det syns inte i Ladok. Poäng måste begäras ut från samtliga högskolor han läst vid. Jag tror det är här det brister och att Arnstad talar sanning.

ARNSTAD HAR FIL KAND I HISTORIA. DE SOM PÅSTÅR ANNAT SLARVAR I SIN KÄLLKRITIK.
Jag kan lägga fram massa argument för att du har fel men jag nöjer mig med att fråga: Om det är så varför har inte Henrik Arnstad redogjort för detta? Varför städar han så febrilt i sina tidigare inlägg?
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Jag är skeptiskt till anklagelserna. Arnstad kan ha läst på andra universitet eller högskolor än Stockholms universitet. Han kan tagit poäng på en annan högskola också. Det syns inte i Ladok. Poäng måste begäras ut från samtliga högskolor han läst vid. Jag tror det är här det brister och att Arnstad talar sanning.

Ja men vad bra att Arnstad erkänt att han inte har en fil kand när du uppenbarligen vet det? Smidig den där Arnstad. Sen har de ju begärt ut ifrån alla skolor, det listas ex två skolor till i utdraget, inte bara SU.
Citera
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Jag skulle nog föreslå att finnen använder sig av Avpixlat som källa i nuläget. Precis som Avpixlat avstår från att referera till FT kan det nog vara svårt för Finsk gammelmedia att referera till FT.

http://avpixlat.info/2012/11/30/henrik-arnstad-har-diktat-ihop-sina-akademiska-meriter/

Avpixlat är en kontrajihadistisk hatsajt och Fria Tider är en seriös paleokonservativ tidning där bland annat fil. doktorer skrivit debattartiklar. Avpixlat ser ut som en blogg och Fria Tider som en tidning med annonser och allt. Självklart ska Fria Tider vara källan ...
Citera
2012-12-01, 00:55
Medlem
Omarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Vilket inte jur.kand är heller.

Fel. Jur. kand (numera jurisexamen) är ett krav för att få notarieplats, antas av advokatsamfundet mm och har en särställning genom att nämnas i lagstitfningen till skillnad från generella examina.
Citera
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:

Jag drar till med klassiska översittaruttrycket "Källa på det?"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
8 dagar per termin? Vad snackar du om?

Hans första inrapporterade poäng är från 1995 (oklart när han började läsa).
Citera
2012-12-01, 00:56
Bannlyst
Citat:

Slarvar du inte lite i din källkritik nu, när du inte har läst Arnstads egen kommentar om att han inte har någon fil kand?

Eller är du full?
Citera
Medlem
Citat:

Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.
Källa på DITT påstende då?
Citera
Medlem
Citat:

Edit: 38:de på bollen.

Så nu fick man lära sig att det även går att "terja" en examen. Man känner sig som en idiot som faktiskt la ner tid på sin egen :/
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2012-12-01 kl. 00:58.
Citera
2012-12-01, 00:57
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Fel. Jur. kand (numera jurisexamen) är ett krav för att få notarieplats, antas av advokatsamfundet mm och har en särställning genom att nämnas i lagstitfningen till skillnad från generella examina.

Och? Fortfarande ingen skyddad titel.
Citera
2012-12-01, 00:58
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Men han sa väl själv att han inte hade en fil kand? Eller har jag fel?
Nej du har rätt han skrev att han inte har en fil. kand. på sin blogg.
Citera
2012-12-01, 00:59
Medlem
Citat:

Då är det ju en väldigt genomtänkt plan han har genomfört när han under dagen själv har skrivit att han INTE har det.

Under sitt CV står det ju nu under studier endast:

"Militärhistoria, Försvarshögskolan, 2011.
Historiska inst., Sthlms univ. (master, pågående utbildning), 2010-
Historiska inst., Sthlms univ. (kandidat), 2010.
Historiska inst., Sthlms univ. (“historia för journalister”), 1995.
Poppius Journalistskola, 1988."

Men även tidigare stod det ungefär samma sak fast på med lite andra ord. Någon som har det sparat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in