Han är inte riktigt frisk helt klart och vill på ett desperat sätt ge igen genom att tala om fascismen och varför SD är fascister. Det har inget med debatten att göra utan Arnstad ber om ordet och babblar om sina böcker och om att SD är fascister.
Ca 55 min in.
Ja, nog verkade det som att han försökte putsa sitt nersolkade varumärke. De som i denna tråd trott att media kommer skydda honom i ställer för att ställa honom till svars får rätt. Han är ju en i gänget, fast lite som Timmy i South Park.
I Historisk tidskrift 131:2 • 2011 sidan 412, (Henrik Arnstad, Skyldig till skuld, anm. av Peter Hedberg vid Uppsala Universitet) [1] finns följande recension att läsa.
Intressant. Bra att du tog fram den. Det är precis samma uppfattning jag får när jag läst några artiklar av Filosofie Arnstad.
Denna länk måste redan ha varit uppe några gånger men jag hittade den inte när jag snabbt kollade igenom tråden. Kan någon skärmdumpa och spara för eftervärlden? Vad vi har kunnat konstatera är att Arnstad systematiskt har ljugit om sin titel i under lång tid. Han kan inte ha varit omedveten om att han inte har någon "kandidatexamen" men ändå är det så han presenterar sig själv. En fil.arn är allt vi har kunnat hitta.
Citat:
Henrik Arnstad, född 1967, är författare och journalist. Han har kandidatexamen i historia från Stockholms universitet.
Förenklat ja, fel nej. Du får google lite på axelmakter och dess bundsförvanter
Det tror jag du också får göra.
"Although Finland never signed the Tripartite Pact and legally (de jure) was not a part of the Axis, it was Axis-aligned in its fight against the Soviet Union. [56] Finland signed the revived Anti-Comintern Pact of November 1941."
Anti-comitern avtalet ratificerades aldrig av det finska parlamentet.
Är det någon som har Fria Tiders raderade artikel någonstans?
Ja, jag har artikeln, kopierad kl. 17:45. Den som önskar den kan PM:a.
Kan ju inte lägga ut den i sin helhet här pga upphovsrättslagen samt forumreglerna. Så sänd PM.
Dessutom finns det väl någon anledning till varför Fria Tider har tagit bort den. Undrar varför.
Henrik Arnstad medverkade förresten i PKdebatten ikväll, på temat "Granskning av Sverigedemokraterna eller "Efter järnrören". Uppfattade inte att han fick någon fråga om sin kandidatexamen.
(PK-klippet är lite tyst dom första minuterna men sen startade det)
EDIT: Tvåa på bollen om PKdebatten.
Senast redigerad av Kandidatexamen 2012-12-03 kl. 22:20.
Anledning: tillägg
Förenklat ja, fel nej. Du får google lite på axelmakter och dess bundsförvanter
Men lilla stumpan, nu skrev jag just "förenklad". Försöker du vinkla nu igen din stackare?
Förövrigt behöver du googla "retorisk fråga" och sedan bemöta Baiser här nedan (och kanske begrunda 2.02. innan du spyr ur dig fler one-liners).
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det tror jag du också får göra.
"Although Finland never signed the Tripartite Pact and legally (de jure) was not a part of the Axis, it was Axis-aligned in its fight against the Soviet Union. [56] Finland signed the revived Anti-Comintern Pact of November 1941."
Anti-comitern avtalet ratificerades aldrig av det finska parlamentet.
Kan ju inte lägga ut den i sin helhet här pga upphovsrättslagen samt forumreglerna. Så sänd PM.
Dessutom finns det väl någon anledning till varför Fria Tider har tagit bort den. Undrar varför.
Håller med att det vore intressant att veta varför FT tagit bort just den där artikeln. SAmtidigt fattar jag inte varför du inte kan återpublicera den på din blogg. Du har ju utan återhållsamhet publicerat dumpar från Arnstads bloggar, och som jag antar han har upphovsrätt till.
Håller med att det vore intressant att veta varför FT tagit bort just den där artikeln. SAmtidigt fattar jag inte varför du inte kan återpublicera den på din blogg. Du har ju utan återhållsamhet publicerat dumpar från Arnstads bloggar, och som jag antar han har upphovsrätt till.
Spridning eller publicering av upphovsrättsskyddat material utan upphovsmannens tillstånd är förbjudet.
En skärmdump är en sak, särskilt som syftet är att granska någon som frenetiskt raderar och reviderar "bevismaterial". Dessutom har väl det textmaterialet varit begränsat i omfång, det var twittercitat eller ett par meningar här och var på någon blogg, föreläsningsprogram, event på Facebook mm. Tveksamt om sådant anses vara sådana litterära verk som omfattas av upphovsrättslagen.
Att däremot planka en hel text från en tidning som har med utgivningstillstånd, det kan bryta mot upphovsrättlagen samt definitivt mot forumreglerna. Har inte lust att stängas av om det nu går att skicka texten per PM. Men jag kan PM:a dig texten, så kan ju du själv lägga ut den här då
Nu har även användaren buggenbu artikeltexten från Fria Tider
En liten detalj kanske men: det är för övrigt inte bara en person bakom skärmdumpsbloggen.
Senast redigerad av Kandidatexamen 2012-12-03 kl. 22:25.