2012-11-28, 22:39
Medlem
twaxxables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Vad egentligen var så underhållande med det inlägget?

Mycket tyder på att i alla fall du har väldigt begränsade kunskaper inom humaniora.

Skotittare, jag tror att jag sett dig kriga i varje tråd där feminism, vänstern, politisk korrekthet eller att kvinnor dras till svin ifrågasätts/tas upp. Vill inte ha så mycket mer sagt med det mer än att du förmodligen är den mest hjärntvättade vänsterindoktrinerade människan på flashback.

För övrigt humaniora kontra biologi, du måste skämta. Du måste skämta.

Genus, sociologi och det mesta inom humaniora är så fullständigt genomforskat (allt som finns att forska om med nån typ av värde för samhället har redan avhandlats) att man bara tar upp dummare och dummare saker, t.ex. feministisk arkitektur.
Citera
2012-11-28, 22:45
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twaxxable
Skotittare, jag tror att jag sett dig kriga i varje tråd där feminism, vänstern, politisk korrekthet eller att kvinnor dras till svin ifrågasätts/tas upp. Vill inte ha så mycket mer sagt med det mer än att du förmodligen är den mest hjärntvättade vänsterindoktrinerade människan på flashback.

Genus, sociologi och det mesta inom humaniora är så fullständigt genomforskat (allt som finns att forska om med nån typ av värde för samhället har redan avhandlats) att man bara tar upp dummare och dummare saker, t.ex. feministisk arkitektur.

Varför är man hjärntvättad om man är vänster?

Jag är själv uppväxt i ett extremt blått område så jag har alltid haft svårt för den retoriken.

Och jag tycker personligen att det är rätt svårt att ta en person som står bakom något så kontroversiellt som evolutionspsykologi på allvar.
Och att han på allvar tror att evolutionen är lika med evolutionspsykologi säger ju en hel del om hur trångsynt ts är.
Citera
2012-11-28, 22:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Hur smart tycker den där formuleringen känns?

Är du medveten om att samhället hela tiden förändras och med förändringar i samhället så förändras olika gruppers förutsättningar och villkor. Sociologi, kriminologi, beteendevetenskap och andra ämnen i närliggande områden blir aldrig färdig avhandlade eller fullständigt genomforskade.
Citera
2012-11-28, 22:51
Medlem
Klart att hur man tänker och känner ingår i evolutionen.
Förstår man att överlevnad är en avgörande faktor, är det givet.

Ja, feminister har usel biologisk kunskap.
Citera
2012-11-28, 23:08
Medlem
twaxxables avatar
Citat:
Varför är man hjärntvättad om man är vänster?
Nu var det inte bara det jag anklagade dig för att vara, men eftersom du försöker göra det svårt för mig att svara, ska jag ge dig ett litet exempel du kan prova med dina gelikar så får du se själv vad jag menar med hjärntvätt.
I stort sett alla som sympatiserar med vänster och miljöpartiet kommer på frågan

''Hellre ett bra högerparti än ett dåligt vänster parti att leda Sverige och vice versa. Håller du med?'' Kommer svara 'Nej, kan inte bli bra med ett högerparti, vänstern är vägen' eller varianter av detta. Fråga dig själv varför? Svaret är att ni är inte demokrater och underordnar er, tänker inte fritt, hjärntvättade. Att vänstern blir vald är det viktiga.

Kunde ses tydligt på Mona Sahlin och Lars Ohly väljsarstöd vid valet 2010.

Ingen normal människa med Sveriges och människors bästa som agenda (som det borde vara i en demokrati) skulle någonsin vilja att ett ''dåligt'' höger/vänsterparti kom till makten och skulle hellre se ett ''bra'' från oppositionen leda om just människors bästa låg på agendan.

Prova hos dina vänner så får du se. Fritt tänkande och radikalvänstern går ej ihop.

Citat:
Jag är själv uppväxt i ett extremt blått område så jag har alltid haft svårt för den retoriken.

Rebellisk fas?

Citat:
Och jag tycker personligen att det är rätt svårt att ta en person som står bakom något så kontroversiellt som evolutionspsykologi på allvar.
Och att han på allvar tror att evolutionen är lika med evolutionspsykologi säger ju en hel del om hur trångsynt ts är.

Möjligt att coldasice88 uttrycker sig klumpigt i nått inlägg men läser man alla hans inlägg i den här tråden ser man klart att han är fullt medveten om skillnaden.
Citera
2012-11-28, 23:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nu var det inte bara det jag anklagade dig för att vara, men eftersom du försöker göra det svårt för mig att svara, ska jag ge dig ett litet exempel du kan prova med dina gelikar så får du se själv vad jag menar med hjärntvätt.
I stort sett alla som sympatiserar med vänster och miljöpartiet kommer på frågan

''Hellre ett bra högerparti än ett dåligt vänster parti att leda Sverige och vice versa. Håller du med?'' Kommer svara 'Nej, kan inte bli bra med ett högerparti, vänstern är vägen' eller varianter av detta. Fråga dig själv varför? Svaret är att ni är inte demokrater och underordnar er, tänker inte fritt, hjärntvättade. Att vänstern blir vald är det viktiga.

Kunde ses tydligt på Mona Sahlin och Lars Ohly väljsarstöd vid valet 2010.

Ingen normal människa med Sveriges och människors bästa som agenda (som det borde vara i en demokrati) skulle någonsin vilja att ett ''dåligt'' höger/vänsterparti kom till makten och skulle hellre se ett ''bra'' från oppositionen leda om just människors bästa låg på agendan.

Prova hos dina vänner så får du se. Fritt tänkande och radikalvänstern går ej ihop.

.
Du har totalt missat detta med ideologiska skillnader va?

Förstår inte alls vad det egentligen handlar om?

Dessutom undrar jag verkligen vad det var du såg där vid valet 2010 ... kan du vara snäll och utveckla de tankegångarna?
Citera
2012-11-28, 23:17
Medlem
twaxxables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur smart tycker den där formuleringen känns?

Är du medveten om att samhället hela tiden förändras och med förändringar i samhället så förändras olika gruppers förutsättningar och villkor. Sociologi, kriminologi, beteendevetenskap och andra ämnen i närliggande områden blir aldrig färdig avhandlade eller fullständigt genomforskade.

Tycker jag formulerar mig GANSKA väl.

Ja tack, jag är medveten om det, behövs inte påpekas.

Min poäng var att det ekonomiska stöd som läggs på humaniora inte är proportionellt mot hur mycket nytt som dyker upp/förändras i samhället där forskning behöver göras så att det fyller någon typ av tjänst som hjälper människor eller samhället. Det mesta av det ekonomiska stödet går till att finansiera skit som t.ex. feministisk arkitektur.

En uppriktigt alldeles ärlig kommentar på just en sån sak som feministisk arkitektur från dig vore guld värd för mig. SNÄLLA.
Citera
2012-11-28, 23:19
Medlem
twaxxables avatar
Citat:

Dessutom undrar jag verkligen vad det var du såg där vid valet 2010 ... kan du vara snäll och utveckla de tankegångarna?

Enda jag har att tillägga från det du citera var att med ''bra'' och ''dåligt'' menar för tankeexemplets skull vid frågan att man vet hur partiet kommer tjäna samhället.

Ta och fråga din vänner. Ge det ett ärligt försök imorgon.
Citera
2012-11-28, 23:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tycker jag formulerar mig GANSKA väl.

Ja tack, jag är medveten om det, behövs inte påpekas.

Min poäng var att det ekonomiska stöd som läggs på humaniora inte är proportionellt mot hur mycket nytt som dyker upp/förändras i samhället där forskning behöver göras så att det fyller någon typ av tjänst som hjälper människor eller samhället. Det mesta av det ekonomiska stödet går till att finansiera skit som t.ex. feministisk arkitektur.

En uppriktigt alldeles ärlig kommentar på just en sån sak som feministisk arkitektur från dig vore guld värd för mig. SNÄLLA.
Du menar att resurserna felfördelas -- det är möjligt. Däremot borde områdena snarare få mer inte mindre resurser för samhälls/beteende forskning och kartläggningar av olika slag -- för det är viktiga områden.

Feministiskt arkitektur kan jag inte uttala mig om förrän jag vet vid vilken institution det bedrivs och vad syftet/målet är ... vad, hur och varför ..
Citera
2012-11-28, 23:29
Medlem
twaxxables avatar
Citat:

Observation på det första du frågar ''Du har totalt missat detta med ideologiska skillnader?''
Att tro att man inte är hjärntvättad då man försvarar att man underkastar sig vänstern även om den skulle vara led av ''dåliga'' människor (som inte gör samhället väl) och menar att detta bara är en ideologisk skillnad är väl ganska talande för vad jag argumenterar för.

Tack för ditt självmål.

Vid valet 2010 med fokus på socialdemokraterna och vänsterpartiet såg jag vad de flesta andra människor såg som inte bara läste röda utan även blå tidningar såg. Thank you very much.

För övrigt är jag andra generationens invandrare så om du fortsätter argumentera eller ifrågasätta vad jag säger är du rasist.

(Nej juste jag är ju vit invandrare, fan också)
Citera
2012-11-28, 23:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Observation på det första du frågar ''Du har totalt missat detta med ideologiska skillnader?''
Att tro att man inte är hjärntvättad då man försvarar att man underkastar sig vänstern även om den skulle vara led av ''dåliga'' människor (som inte gör samhället väl) och menar att detta bara är en ideologisk skillnad är väl ganska talande för vad jag argumenterar för.

Tack för ditt självmål.
Det är absolut inget självmål. Om en moderat inte gillar Reinfeldt så inte tusan lär denne moderat byta politisk åsikt och rösta sosse eller vänster för den sakens skull.

Det är du som inte förstår vad politik är vill jag påstå.

Citat:
Vid valet 2010 med fokus på socialdemokraterna och vänsterpartiet såg jag vad de flesta andra människor såg som inte bara läste röda utan även blå tidningar såg. Thank you very much.
Och jag undrar vad det var ni "upplysta" såg. Vet du inte det eftersom du inte kan svara på det?

Citat:
För övrigt är jag andra generationens invandrare så om du fortsätter argumentera eller ifrågasätta vad jag säger är du rasist.

(Nej juste jag är ju vit invandrare, fan också)
Det är faktiskt fullständigt egalt för mig om du vill kalla mig rasist eller något annat. Tycker du att det förbättrar din argumentation så varsegod.

För övrigt spelar det väl ingen roll vilken färg du har - endera är du invandrare eller också är du inte det.
Citera
2012-11-28, 23:37
Medlem
twaxxables avatar
Citat:
Du menar att resurserna felfördelas -- det är möjligt. Däremot borde områdena snarare få mer inte mindre resurser för samhälls/beteende forskning och kartläggningar av olika slag -- för det är viktiga områden.

Feministiskt arkitektur kan jag inte uttala mig om förrän jag vet vid vilken institution det bedrivs och vad syftet/målet är ... vad, hur och varför ..

Nej inte felfördelas, jag säger att det mesta av stödet läggs på saker som inte tjänar samhället.

Den kartläggning som finns kvar att göra och som aldrig kommer försvinna är hur samhället förändras just nu, tro mig allt annat är avhandlat. Det kan göras med en tiondel av det stöd dom får nu.

Och detta skulle bara gynna samhällsvetenskapen/humanioran eftersom det som faktiskt kom från den avdelningen på universitet skulle vara nyttigt och ha en självklar del i förändringar av samhället från staten.

Istället för som det är idag, allt som faktiskt kunde göra nytta flyter med allt skräp som kommer från sociologer, genusvetare och samhällsvetare och förbises.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in