Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Varför är man hjärntvättad om man är vänster?
Nu var det inte bara det jag anklagade dig för att vara, men eftersom du försöker göra det svårt för mig att svara, ska jag ge dig ett litet exempel du kan prova med dina gelikar så får du se själv vad jag menar med hjärntvätt.
I stort sett alla som sympatiserar med vänster och miljöpartiet kommer på frågan
''Hellre ett bra högerparti än ett dåligt vänster parti att leda Sverige och vice versa. Håller du med?'' Kommer svara 'Nej, kan inte bli bra med ett högerparti, vänstern är vägen' eller varianter av detta. Fråga dig själv varför? Svaret är att ni är inte demokrater och underordnar er, tänker inte fritt, hjärntvättade. Att vänstern blir vald är det viktiga.
Kunde ses tydligt på Mona Sahlin och Lars Ohly väljsarstöd vid valet 2010.
Ingen normal människa med Sveriges och människors bästa som agenda (som det borde vara i en demokrati) skulle någonsin vilja att ett ''dåligt'' höger/vänsterparti kom till makten och skulle hellre se ett ''bra'' från oppositionen leda om just människors bästa låg på agendan.
Prova hos dina vänner så får du se. Fritt tänkande och radikalvänstern går ej ihop.
Citat:
Jag är själv uppväxt i ett extremt blått område så jag har alltid haft svårt för den retoriken.
Rebellisk fas?
Citat:
Och jag tycker personligen att det är rätt svårt att ta en person som står bakom något så kontroversiellt som evolutionspsykologi på allvar.
Och att han på allvar tror att evolutionen är lika med evolutionspsykologi säger ju en hel del om hur trångsynt ts är.
Möjligt att coldasice88 uttrycker sig klumpigt i nått inlägg men läser man alla hans inlägg i den här tråden ser man klart att han är fullt medveten om skillnaden.