Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
RockInRhino,
Du måste vara forumets verbalt mest handikappade skribent. Det du vill ha sagt måste ju bara gå att formulera i ca en kort och lättläst mening.
Ok.
Citat:
Så om vi är överrens om att feminister överskattar miljöns betydelse fattas nu bara det om att andra sidan inte gör det motsvarande.
Huruvida feminister överskattar miljöns betydelse har aldrig varit föremål för diskussion.
Citat:
Du inser att resultaten blir sämre om man inte filtrerar bort inverkan av miljön?
Jag inser att resultaten blir annorlunda om man inte filtrerar bort inverkan av miljön.
Citat:
Du kanske också inser att det ligger i alla forskares intresse att ha så bra resultat som möjligt?
Jag inser att bra resultat inte kan förstås utan att också förstå forskarens intresse.
Citat:
Det som fattas är alltså bara något slags vetenskaplig metod för att säkerställa att man inte låter personligt bias påverka resultatet. Jag har nyheter för dig. Det finns metoder, och ja, man använder dem!
Och likafullt är man biased. Likafullt låter man det påverka resultatet.
Citat:
Klart att man kan dra gränsen för vad som är objektivt till ett absurdum och mena att närapå inget är objektivt, men det skulla vara ganska oanvändbart, och det finns inget som tyder på att coldasice88 är dum nog att använda ordet i en så meningslös betydelse.
Absurdum? Annars brukar ju Popper vara en förebild här.
----
Och här kommer mitt svar i en mening:
Ett objektivt faktum kvarstår; det är inte ett objektivt faktum att biologister inte överskattar biologins betydelse - över tid kan det dock visa sig vara fallet.