2012-11-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Du måste skoja med mig? Menar du på allvar att Strobrittanniens integrationspolitik skulle vara bättre än Sveriges? Hohoho. Du har aldrig varit i England eller? Med tanke på att Sverige har högre BNP per capita än GB spelar det ingen roll var de har sin produktion - de är bara lite sämre helt enkelt.

(Och nej, jag hävdar inte att BNP pc är ett perfekt mått på välfärd, men Sverige är bättre än England hur man än mäter)
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1144723-bostadssegregationen-har-fordubblats
Passade på att hitta en artikel på GP idag gällande integration/segregation.
Hur bra integration har Sverige egentligen, kunde du svara på detta "youngsoulrebels"? För jag hade inte så bra koll
Citera
2012-11-28, 15:34
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Asså det säger du? Ta och undersök lite kring alla stora bolag som finns utomlands (eller se programmet som gick igår om Zambia på Svt2), kolonialismen har bara bytt ut sig mot en kostym numera. Tack för undervisningen i svensk grammatik, blir så glad varje dag jag samlar på mig ny kunskap och vi alla vet att kunskap är ju makt .

Du måste rimligtvis förstå skillnaden mellan att GB som nation äger länder och privata företag har intressen i tredje världen?
Citera
2012-11-28, 15:34
Medlem
mjaubrums avatar
LÅT KÖNSROLLERNA FINNAS MED ALLT VAD DET INNEBÄR!

Vill någon däremot gå emot normera - fine jag bryr mig inte ett piss.
Citera
2012-11-28, 16:01
Medlem
Jafan89s avatar
Britterna är ett sönderknullat folk med gigantiska egna problem, så kul för dem att de skrattar åt Sverige, när de själva är långtifrån bra de heller.

Såklart, detta betyder inte att de inte har rätt i den här frågan, Sverige är verkligen ett sjukt land på många sätt.
Citera
2012-11-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leskigt
Mina favoriter från katalogen:

Bögkillen:
http://s1.bild.me/bilder/160512/8730374swedish-gay-kid.jpg

Pojkflickan:
http://s1.bild.me/bilder/160512/6288964tjejkille.jpg

Maila gärna BR leksaker och säg vad ni tycker:
webshop@br-leksaker.se

Bör de inte stämma leksakskedjan eftersom flickan har rosa hårspännen? Eller bör flickor ens ha hårspännen? Nä det har gått för långt!
Citera
2012-11-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.FB
Du måste rimligtvis förstå skillnaden mellan att GB som nation äger länder och privata företag har intressen i tredje världen?
Det hopps jag att jag gör
Citera
2012-11-28, 16:19
Medlem
Storbritannien är ett riktigt skitland det också och britterna håller precis som svenskarna på att bli en minoritet i sitt eget land. Det mesta med Väst i dag suger ju rent allmänt kuk och det blir då komiskt när en kuksugande hora mobbar en annan kuksugande hora.
Citera
2012-11-28, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Klart det har, det är ett sällsynt långsint folk britterna.

Nej det britterna Däget om Sverige har inget med Zlatan och göra. För dom har ju rätt i det dom säger nu ju
Citera
2012-11-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Britterna skrattar även åt att vi svenskar tror att det går att uppfostra barn utan att slå dem... Jag ger inte så mycket för vad ett u-land som Storbrittannien skrattar åt.

2-0 till England. Var är Zlatan?

Det irriterande här är inte att det är början på en hjärntvätt. Det är inte barnen som de skrattar åt. Det är resultatet av en hjärntvätt som är lustigt. Det här är resultatet av hjärntvätt. Det redan sedan länge feministiskt hjärntvättade svenska foket, skrattar man åt.
Citera
2012-11-28, 17:13
Medlem
Akademicas avatar
Detta är idioti på hög nivå. Jag blir så provocerad så jag nästan får förmaksflimmer. Leksakskatalogen kunde kommit så smidigt undan, genom att bara visa leksaksutbudet i katalogen. Det behöver ju för förståelsens skull finnas barn med i katalogen. För barnen är väl för helvete inte till salu...? Sen blev mitt humör inte bättre av att Torehammar i P1 fick uttala sig i saken...
Citera
2012-11-28, 17:15
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
2-0 till England. Var är Zlatan?

Det irriterande här är inte att det är början på en hjärntvätt. Det är inte barnen som de skrattar åt. Det är resultatet av en hjärntvätt som är lustigt. Det här är resultatet av hjärntvätt. Det redan sedan länge feministiskt hjärntvättade svenska foket, skrattar man åt.

Du har helt rätt. Det är en skapat problem, framforcerat av idioter utan verklighetsförankring. Att fördjupa problemet brukar inte innebära en lösning. Märkligt, när jag växte upp finns det överhuvudtaget ingen diskussion om vad barn skulle, eller inte skulle leka med. Vi lekte med varandra....
Citera
2012-11-28, 17:16
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziska
Bör de inte stämma leksakskedjan eftersom flickan har rosa hårspännen? Eller bör flickor ens ha hårspännen? Nä det har gått för långt!

Ja, åtala dem, döm dem, men framför allt, straffa dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in