2012-11-28, 17:31
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Företagen "ANSES" vara afrikanska då de är på afrikansk mark men ägarna till företagen är från Europa och Storbrittanien, vad är det jag skall förstå? Tror du dessa ägare vill tjäna afrikanska länder eller sin egen inhemska marknad i Europa och väst som är köpkraftig?
Du är intresserad av teorin och jag av praktiken. Det innebär att vare sig den produktionen (Zambia) kommer med i dina BNP-anteckningar eller inte så kvarstår det faktum att i praktiken så blir det en brittisk rikedom och inte afrikansk. Eller är jag ute och cyklar?

Vad spelar det för roll för England om företagens ägare kommer från England så länge de inte är registrerade som Engelska företag? Är de inte registrerade som brittiska kommer ingenting av deras vinster England till nytta.
Citera
2012-11-28, 18:10
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Varför ska könsrollerna gå i samma riktning som de gjort? Vad finns det för praktiska skäl för detta? Kvinnojäklarna kan ju jobba likjävla väl som männen?

Jag hade då aldrig låtit min hypotetiska dotter sitta o leka med bebisdockor och låtsas-strykjärn.

Du vill alltså förvägra din dotter det nöjet, på grund av dina feministiska ide'er? Hur tänker du då?
Citera
2012-11-28, 18:21
Medlem
RausGrisens avatar
Patetiskt och lågt.

Att förvägra våra döttrar och söners val av LEKSAKER låter som
ren Gallimatias! Och att vi, jämlikhetens förbannade riddare skall dela ut
pekpinnar till våra barn?!
Om min dotter eller son gillar bilar eller dockor ÄR det fullkomligen upp
till henne eller honom.

Hysterin i Svea har inga gränser.
Citera
2012-11-28, 18:22
Medlem
Nja, att folk sitter och kommenterar en leksakskatalog på Daily Mail är väl knappast samma sak som att "Britterna skrattar..."
De flesta ser ingen som helst anledning till att bli upprörd över eller skratta åt att även en pojke kan porträtteras vid leksaksstrykbrädan eller leksaksspisen och en flicka med leksaksbilen.
Citera
2012-11-28, 18:23
Bannlyst
trött på det här skitlandet. ska fan flytta härifrån. man trivs fan inte här längre jävla fjoll-land
Citera
2012-11-28, 18:24
Medlem
Jimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
I går klippte jag mig hos en manlig herrfrisör och mina småtjejer leker ofta agenter. Ska jag sluta klippa mig där och förbjuda barnen att leka agenter eller?
För sexiga, kvinnliga agenter/actionbrudar är jätteovanligt
Citera
2012-11-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrews
Haha jävla idiot som länkar till "USA" när det är .se domän

Skulle fan slå sönder min brorson som är 3år gammal om jag såg honom leka med strykjärn eller barbies.

Slå sönder, tja du verkar rätt efterbliven.
Citera
2012-11-28, 18:27
Medlem
RausGrisens avatar
Jaja.

OT, Du har tagit min andra gris-unge till avatar!
Vilken heder ...

Till ämnet, jag själv anser att pojkar skall skolas som pojkar och flickor som
flickor. Om de sedan vill leka cowboys & indianer, eller stöka runt med spisen eller
dockan ger jag fullkomligen attans i. Likaså pojkarna. Det som man stör sig på är
dock den "programmering" som sker då de är på dagis/skola. Från vänstersvängda
förskolepersonal eller lärare...

(andas.... )

Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Nja, att folk sitter och kommenterar en leksakskatalog på Daily Mail är väl knappast samma sak som att "Britterna skrattar..."
De flesta ser ingen som helst anledning till att bli upprörd över eller skratta åt att även en pojke kan porträtteras vid leksaksstrykbrädan eller leksaksspisen och en flicka med leksaksbilen.
Citera
2012-11-28, 18:41
Medlem
Ja, jag tycker det låter som om man har allvarliga problem om man inte kan bo i ett land där även pojkar kan fotas med leksaksspisar och flickor med leksaksbilar eller får använda dessa leksaker på dagis.

Särskilt som även vuxna män använder riktiga spisar och vuxna kvinnor använder riktiga bilar. En och annan av dessa hamnar även på foton.
Citera
2012-11-28, 18:55
Medlem
Wheeler88s avatar
Väntat länge på att detta ska uppdadgas, när ska genusvetarna förstå att killar har XY kromosomer och kvinnor XX? För det lärde iaf jag mig i skolan.
Citera
2012-11-28, 18:59
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Väntat länge på att detta ska uppdadgas, när ska genusvetarna förstå att killar har XY kromosomer och kvinnor XX? För det lärde iaf jag mig i skolan.

Då kanske du som är så bildad kan tala om var bilgenen sitter på Y-kromosomen för jag har inte hittat den.
Citera
2012-11-28, 18:59
Medlem
RausGrisens avatar
Jo.

Men har du sett. Att just dessa justeringar görs här i Sverige?
Till våra barn, för våra barn. Jag själv kan inte dra mig till minnes att
dessa typer av förändringar har gjorts i andra "länder".
Har ganska nyligen varit utomlands och sett deras design utav kataloger
med leksaker. Allt ifrån Halloween, party, födelsedagar.
I alla dessa miljöer fanns de "hemska" könsrollerna som man här i Sverige
slå ned på.
Tog även med mig två exemplar utav dessa kataloger till vänner och släkt
i detta land. Det var faktiskt många höjda ögonbryn. Samt barn som även
reagerade på våra Svenska leksakskataloger. Inklusive mitt eget barn.

Jag tycker,,, Varför kan man inte bara låta det vara ? Som det är och alltid har
varit. Det är JUST vi, här i Sverige som skall vara pekpinnen eller det som är
pedagogiskt rätt för våra barn.
Oavsett, barn finner sin roll ändå. Utan att vi skall propagera för att Nisse eller
Lisa skall köra eller inte köra barnvagn/den blå bilen.

Det är för utstuderat. Tom mina få utlänska vänner anser det, här i Sverige och
utland.

Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, jag tycker det låter som om man har allvarliga problem om man inte kan bo i ett land där även pojkar kan fotas med leksaksspisar och flickor med leksaksbilar eller får använda dessa leksaker på dagis.

Särskilt som även vuxna män använder riktiga spisar och vuxna kvinnor använder riktiga bilar. En och annan av dessa hamnar även på foton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in