2012-12-02, 04:08
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
(Inte underligt att de streotypa könsrollerna cementeras fast)

Jag glömde vad du skrev innan citatet, men antar att du talar om den feministiska lagstifningen vi har i Sverige. För om du är emot stereotypa könsroller så antar jag att du är emot den könsstereotypa feministiska lagstiftningen. Eller du kanske inte tänkt så långt än?
Citera
2012-12-02, 08:41
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
- förvirrad stackare säger.

Herr Antitotaliterian hör tydligen till de kollektivfixerade existenser som endast ser på sig själv som ett kön och inte som en personlighet. Jag är en fullvuxen och myndig person som varken tillåter feminister eller anti-feminister kommendera mig om hur jag ska leva eller vara.

NI FÅR URSÄKTA, MEN JAG VÄGRAR RÄTTA MIG IN I NÅGOT DJÄVLA LED!!!!!! och det spelar ingen roll om dessa led är skapade av feminister eller anti-feminister.

Med vänlig hälsning
Personligheten Thewellovedone
Man behöver inte vara feminist för att se ner på anti-feminister
Senast redigerad av thewellovedone 2012-12-02 kl. 09:02.
Citera
2012-12-05, 23:18
Medlem
Rodwizards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det säger mer om dig än dem. Varför umgås du med detta pack?

Kan det möjligtvis bero på att du matchar din sociala status med deras?

1) Umgås? Hur tänkte du nu? Jag känner inga britter
2) Jag har svårt att se hur deras garnityr säger något om mig
3) Har de bara en social status i GB?
4) Din mamma
Citera
2012-12-06, 07:13
Medlem
SnyggveLannerbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Nyheten om den svenska leksakskatalogen där *pojkar håller dockor och flickor kör brandbil har *inte gått hem hos *britterna.
"Helt galet", "mans*hatande" och "befängt" heter det bland annat.

Känns skönt att se att det fortfarande finns vettiga länder med vettiga människor.
Det har gått för långt i Sverige och det menar britterna också då de säger att "”Sverige är det mest manshatande landet i världen. Ingen vet var de här *galenskaperna slutar”

Vad tycker ni, har britterna rätt?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article15839496.ab

Inte bara britterna som skrattar åt oss, hela världen tycker sverige är ett extremfeministiskt samhälle. De som är pålästa.
Citera
2012-12-06, 17:05
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
Inte bara britterna som skrattar åt oss, hela världen tycker sverige är ett extremfeministiskt samhälle. De som är pålästa.

Å nej! Hela världen skrattar åt oss! Gud vad jobbigt. Hela världen är ju så himla bra - vad pinsamt att de skrattar åt oss.
Citera
2012-12-06, 17:08
Medlem
youngsoulrebelss avatar
På bilderna ser vi en pojke laga mat, en pojke som hjälper till att stryka och en som leker med en docka tillsammans med sin tjejkompis. KATASTROF! Vart är världen på väg?
Citera
2012-12-06, 17:10
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Jag glömde vad du skrev innan citatet, men antar att du talar om den feministiska lagstifningen vi har i Sverige. För om du är emot stereotypa könsroller så antar jag att du är emot den könsstereotypa feministiska lagstiftningen. Eller du kanske inte tänkt så långt än?

Du borde ta reda på vad könsstereotyp betyder, för du har uppenbarligen ingen aning.
Citera
2012-12-06, 18:28
Medlem
Vadå "svensk jämställdhet".Bara ett företag som marknadsför sina produkter
skulle det på något sätt vara en måtstock på jämdställdheten i landet.Idioti
Citera
2012-12-07, 16:50
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Herr Antitotaliterian hör tydligen till de kollektivfixerade existenser som endast ser på sig själv som ett kön och inte som en personlighet. Jag är en fullvuxen och myndig person som varken tillåter feminister eller anti-feminister kommendera mig om hur jag ska leva eller vara.

NI FÅR URSÄKTA, MEN JAG VÄGRAR RÄTTA MIG IN I NÅGOT DJÄVLA LED!!!!!! och det spelar ingen roll om dessa led är skapade av feminister eller anti-feminister.

Med vänlig hälsning
Personligheten Thewellovedone
Man behöver inte vara feminist för att se ner på anti-feminister

Men du är inte frisk. Anser du även att din psykdoktor inte bör ha rätten att behandla dina vanföreställningar?
Citera
2012-12-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vadå "svensk jämställdhet".Bara ett företag som marknadsför sina produkter
skulle det på något sätt vara en måtstock på jämdställdheten i landet.Idioti

I just det har fallet ar det ju faktiskt det, eftersom katalogen ar anpassad till det extremfeministiska svenska samhallet. Det finns en dansk utgava av katalogen, och i den ar konsrollerna som de brukar vara. Och ja, danskarna har givetvis skitkul at att svenska smapagar ska uppfostras till att leka med dockor.

Just denna aspekt ar nagot som svenskar inte verkar tanka pa alls. Manniskor uppfostrade i ert fantasisamhalle kommer att ses som freaks sa fort de kommer utanfor landets granser. Och detta inte i nagra javla u-lander med talibanstyre, utan i vara grannlander!
Citera
2013-03-25, 15:29
Medlem
Ni som hatar detta är IDIOTER.

Lagar DU mat, grabben? Städar du? DET KAN DU INTE GÖRA DIN LILLA FJOLLA!!

Ja... skrik åt småflickorna (som ni aldrig kommer få) att FANIMEJ inte leka med elektronik (datorer, tv spel, allt elektriskt)... DET ÄR INTE TRADITIONELLA KÖNSROLLER

Herre gud vilka spån ni är.

Nog för att man kan kritisera genusäckeldebatten och äckelfeminsten i sverige

MEN

För i HELVETE... killar som leker frisör, kök, leker med dockor, och tjejer som leker med elektronik...

Det märks FANIMEJ att ni inte HAR några BARN. Bittra flashbackhatare Småungar, innan skolålder, leker med allt de kommer över. Pojkar tycker extra mycket om om dockorna kan prata om man trycker dem på magen, och om de kan gråta osv.
Citera
2013-03-25, 15:33
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ja, exakt, låt småbarnen leka med vad de än kommer över. Men tvinga dem inte att leka med särskilt utvalda leksaker och bära en särskild färg på kläderna för att tillfredsställa kvasiintellektuella genusvetare som leker samhällsprojekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in