2012-11-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadisch
Du garvar ju inte ett skit åt det här. Du är kränkt ända in i märgen. En riktig man klarar sånt här, en riktig man kan se sig själv ta hand om både egna och andras barn och till och med laga mat. Du är inte där än, grabben. Ta ut tummen ur mun och res dig från fosterställningen.

Nyttig idiot?

Vad skulle nyttan med att kränka någon ända in i märgen vara? Tror du verkligen att engelsmännen skulle klara något sådant? När skall folk lära sig att det inte spelar någon roll vem som säger en sanning. Det är liksom lika sant ändå.
Är det något som är kränkande så är det feminismen. Engelsmännen är verkligen skit samma i sammanhanget.
Citera
2012-11-27, 21:23
Medlem
Axzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDanMan
Detta och Assangeaffären har totalt förstört Sveriges rykte. Nästan så att man hoppas på en adrenalinstinn norrman bland de lattedrickande journalisterna på Södermalm.

Håller med dig till fullo.. skäms ju nästan över att säga att jag är svensk numera
Citera
2012-11-27, 21:26
Medlem
Restarts avatar
Men hjälp, om nu nån sniken bodknodds krängare tror att de (inte dem) kan raka åt sig mer deg med en tramsig publikation så spelar det knappast nån roll i verkligheten.

För övrigt så kan en Man göra nästan allt en kvinna kan, men inte tvärtom.

Så det så.
Citera
2012-11-27, 21:46
Medlem
Utopia.s avatar
Alltså, visst är det kaske lite bajsnödigt pk men om ni tycker att det är manshat att två kids leker med varandra så är ni ju dumma i huvudet. Jag är man och visst fan dammsuger jag och lagar mat också, inte sällan med min flickvän. Är ingen feministkramare, men nu får ni fan ge er.
Citera
2012-11-27, 21:57
Medlem
Guldfotens avatar
Britter och amerikaner gillar Sverige, i alla fall de liberala. Det är min uppfattning efter att ha levt i USA. Man tror att Sverige är någon sorts idealland. Sedan har Stieg Larsson fått dem att tvivla. De har svårt att fatta att Sverige varken är som hos Stieg Larsson eller ett idealland.

Citat:
Ursprungligen postat av Axzion
Håller med dig till fullo.. skäms ju nästan över att säga att jag är svensk numera
Citera
2012-11-27, 22:01
Medlem
Börjar bli så trött på detta EVIGA tjatande om genus perspektiv. Är det så att Sverige har det för bra så att man föesöker fixa problem som inte finns ???? Visst jag tycker det är skitdåligt att vissa kvinnliga högt uppsatta kvinnor tjänar mindre än högt uppsatta män. Men va fan handen på pitten/clitten upplever ni kvinnor och hens att det är så illa jämställt i landet lagom ?????
Citera
2012-11-27, 22:02
Medlem
Guldfotens avatar
Däremot skrattar de bara i Iran där jag är född, när jag berättar om svensk feminism, typ de förhoppningar som man har om vad ordet "hen" ska innebära för svensk och internationell jämställdhet

Citat:
Ursprungligen postat av Guldfoten
Britter och amerikaner gillar Sverige, i alla fall de liberala. Det är min uppfattning efter att ha levt i USA. Man tror att Sverige är någon sorts idealland. Sedan har Stieg Larsson fått dem att tvivla. De har svårt att fatta att Sverige varken är som hos Stieg Larsson eller ett idealland.
Senast redigerad av Guldfoten 2012-11-27 kl. 22:04.
Citera
2012-11-27, 22:03
Medlem
paradgimskiftes avatar
Jävlar va osäkra ni måste vara som inte klarar av att se en pojke stryka/laga mat i en leksakskatalog.

Jag lagar mat, stryker, tvättar etc. Jag är man. Jag har sex med min flickvän dagligen.
Men inte så efterbliven att jag måste få hjälp med vanliga hushållssysslor.

Hur jävla många hundra år efter ligger ni egentligen, blir fan mörkrädd.

OM det nu är som ni säger, att rollerna är så fastslagna redan när vi föds, då spelar det ju ändå ingen roll?
Citera
2012-11-27, 22:05
Medlem
Kadischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0E
För det har vem då bestämt? En stackars ensam feminist bakom en skärm? Hade du kunnat föreställa dig någonting annat än din sinnesförvridna uppfattning så hade du kunnat höra mitt råa garv åt hela skiten. Ett skratt åt att slippa behöva vara en del av hela den sjuka situationen.

Men det innebär inte att jag saknar medlidande gentemot de som inte slipper undan. Det och att kunna ha två tankar samtidigt i huvudet har aldrig varit egenskaper som ni feminister besitter. Bättre då att dricka rödvin och bränna sedlar, eller hur? Gå och raka dig nu, tant.

Är man så jävla ängslig som du att inte nå upp till nåt sorts mansideal är det mest synd om dig...
På vilket sätt är situationen sjuk? Att ha två tankar i huvudet verkar inte riktigt vara din grej heller.
Jag förstår inte varför smågrabbar på flashback blir så jävla kränkta av sånt här?
Citera
2012-11-27, 22:06
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfoten
Däremot skrattar de bara i Iran där jag är född, när jag berättar om svensk feminism, typ de förhoppningar som man har om vad ordet "hen" ska innebära för svensk och internationell jämställdhet

Ja, vi bör alla ta efter Irans kvinnosyn och politik.
Citera
2012-11-27, 22:10
Medlem
ohdelallys avatar
låt pojkarna vara pojkar och flickorna vara flickor! dessa feminister suck.. dock tycker jag nog inte bilderna var så överdrivna ändå faktiskt. Först trodde jag att de handlade om pojkar som lekte med barbiedocker och my little ponys eller nåt haha. Men här var det en spis och ett strykjärn. Jag hade en leksaksspis när ja var liten och min lillebror fick ta över den sen. Är det verkligen så konstigt undrar jag?

Att tjejer leker med brandbilar och sånt är ju inte så konstigt heller eller? själv lekte jag krig med mina kompisar och samlade på leksaksbilar. Min svågers dotter älskar också att leka med bilar, trots att hon älskar rosa och hello kitty.
Senast redigerad av ohdelally 2012-11-27 kl. 22:19.
Citera
2012-11-27, 22:22
Medlem
djgoebbelss avatar
Jag förstår inte varför det här är så upprörande. Att sudda ut strukturella könsroller bör väl vara att föredra ur ett liberalt perspektiv då minskning av press från strukturella könsroller leder till större personlig frihet?

Visst finns det biologiska skillnader mellan män och kvinnor, och dessa bör man inte sudda ut. Men detta är en annan sak.

Förövrigt så är det många som skriker om mans-hat i den här tråden. Om det nu skulle vara så, bör det inte då vara lika mycket kvinnohat? Det är ju inte bara pojkar som leker med, traditionellt sett, flickleksaker i katalogen - det är även flickor som leker med pojkleksaker.
Senast redigerad av djgoebbels 2012-11-27 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in