Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Svartsjuk på Storbrittannien? Skulle det vara för att jag också ville ligga med USA menar du? Nej, jag är inte svartsjuk eller avundsjuk (som du förmodligen menade) på Storbrittannien. Vad gör Storbrittannien idag som är bra? Vet du överhuvudtaget något om landet? Det är ett uselt land, som inte lyckats producera någonting vettigt de senaste decennierna. Klassklyftorna är enorma, de har sämre ekonomi än Sverige och deras hälsa ska vi inte tala om... Vi pratar om år 2012 - inte 1912.
De har i alla fall en integrationspolitik som fungerar bättre än här, hur kommer det sig att somalier får jobb där borta men inte i Sverige(många utbildade somalier i Sverige åker över till England för att de inte får jobb här), sen har somalier generellt sätt ett dåligt rykte i Sverige. Är integrationspolitiken mindre viktig än om en hårig feminist skall få klippa sig hos en herrfrisör eller inte? Enligt media är det så och i det tragiska landet Sverige är detta en verklighet!
Och jag ber om ursäkt för mitt ordval, avundsjuk var det rätta ordet ! Storbritannien är ett administrativt land som flyttat sin produktion utomlands, du missade en intressant dokumentär på svt2 igår om Zambia, ta och se den så får du lite perspektiv på hur de äger världen, på gott och ont!