2012-11-27, 20:22
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondAtlantis
Är du korkad eller? Pojkar väljer ju alltid krigsleksaker före dockor och dockhem! Allt annat är ju sjukt. Hela min barndom präglades av vapen, militär, cowboys, flyplan, krig, mord och död. Jag växte upp till en normal man kan jag säga.

Jag samlade på bokmärken ett tag när jag var liten, inte påverkade det mig åt något håll för det, mer än att jag fick göra det jag tyckte om för stunden. Det är väl knappast upp till dig vad andra ska syssla med och tycka om? Även om det är ens eget barn så ska det väl få växa upp till den person den själv vill vara och inte till den du vill?
Citera
2012-11-27, 20:24
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Och en liten info till dig och andra i din sits, dvs. utan erfarenhet nog att uttala sig: Du bestämmer inte över det där, och om du försöker göra det gör du dina barn illa.

Du hade bara ett rätt och det är att föräldrarna bestämmer inte över sina barn utan det är judemedia som vill utveckla barnen till bögar och lesbiska
Citera
2012-11-27, 20:25
Medlem
Jösses vilket hat det blev över att "britterna skrattar åt oss". Är det ens ngt att bry sig om? Ser ni framför er att brittiska familjer sitter hemma och skrattar åt oss svenskar för att svenska småpojkar sitter och leker med barbies eller svenska småflickor leker krig? Spelar det verkligen ngn roll om barnen faktiskt gör det? Vad är ni rädda för ens? Ni är bara löjliga. Flytta till England kanske? Så ni inte behöver känna att britterna skrattar åt er?
Citera
2012-11-27, 20:27
Medlem
vis avatar
Med omvända könsroller borde väl med samma logik katalogen inte bara vara manshatande utan även kvinnohatande?
Citera
2012-11-27, 20:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Varför inte det då? Är du rädd för att han ska visa sig ha en annan sexualitet än den du tycker är ok? Än sen om det skulle vara så? Nu är det ju galet att säga att det ens är fallet bara för att sonen vill ha klänning.
Nu när du kom in på det spåret så borde det naturliga nästa steget vara att postorderföretagen i sina kataloger sätter på pojkar klänningar och kjolar. Inte skall väl föregångslandet Sverige hålla fast vid så förlegade traditioner som pojk och flickkläder?
Citera
2012-11-27, 20:28
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Du hade bara ett rätt och det är att föräldrarna bestämmer inte över sina barn utan det är judemedia som vill utveckla barnen till bögar och lesbiska

Ser ut som att du tror dig själv till och med.. Det handlar inte om att skifta traditionellt flickiga och pojkiga saker, det handlar om friheten att få välja vad sin egen väg, även som barn. Sen är det onekligen så att det även gäller vilken sexualitet det trivs med, men det vill du väl också reglera eller?
Citera
2012-11-27, 20:29
Medlem
Tervulls avatar
Så jävla töntigt! Avskyr feminister och denna jävla hysteri. Det finns inget tredje kön. Spyr snart. Tror fan att folk skrattar åt oss. Patetiskt att feminister ska få sån jävla uppmärksamhet.
Citera
2012-11-27, 20:31
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nu när du kom in på det spåret så borde det naturliga nästa steget vara att postorderföretagen i sina kataloger sätter på pojkar klänningar och kjolar. Inte skall väl föregångslandet Sverige hålla fast vid så förlegade traditioner som pojk och flickkläder?

Det finns väl pojkar som vill gå i klänning och vad är det för fel med det? Gud förbjude om det blev ok för alla att bära alla kläder, vad skulle vi då gnälla på?
Citera
2012-11-27, 20:33
Medlem
CreamyGoos avatar
Så jävla trött på det här pisslandet(det som politikerna har gjort det till), svenskar försöker dom göra till bögar och uppmanar svenska tjejer till att rasblanda eller bli jävla flatlöss.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Nyheten om den svenska leksakskatalogen där *pojkar håller dockor och flickor kör brandbil har *inte gått hem hos *britterna.
"Helt galet", "mans*hatande" och "befängt" heter det bland annat.

Känns skönt att se att det fortfarande finns vettiga länder med vettiga människor.
Det har gått för långt i Sverige och det menar britterna också då de säger att "”Sverige är det mest manshatande landet i världen. Ingen vet var de här *galenskaperna slutar”

Vad tycker ni, har britterna rätt?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article15839496.ab
Projicering. Inte fan blir barnen mindre "manliga" för att man inte delar in saker i manligt och kvinnligt?
När blev Storbrittanien något att bry sig om? Åk till Blackpool och se England. . . Usch! Där anses det konstigt att inte ha barn outbildad vid 20.
Varför är det manshatande? Jag känner inget sådant hat. Varför ska jag det? Det står väl var förälder fritt om man vill uppfostra sina barn som man önskar?
Citera
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Och du menar då att könshormoner gör att pojkar föredrar att leka med bilar? Som om det skulle stå skrivet i DNA att pojkar skola leka med bilar och vapen? Hur fånigt låter inte det?

Och för den skull är det inte sagt att män och kvinnor kan ha genetiskt betingade tendenser att beté sig på ett viss sätt, men varför skulle detta ha med en viss typ av leksak att göra? En kniv kan användas både för att skiva tomater och lekkamrater som bekant.

Var glad över att du fick lära dig nåt nytt idag.
Citera
2012-11-27, 20:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Så jävla töntigt! Avskyr feminister och denna jävla hysteri. Det finns inget tredje kön. Spyr snart. Tror fan att folk skrattar åt oss. Patetiskt att feminister ska få sån jävla uppmärksamhet.
Om du är vit man har du fortfarande högre lön och mest inflytande. Se så, gråt inte.
Ni antifeminister (är förövrigt inte det själv) väljer att stirra er blinda på petitesser likt detta och dra alldeles för stora växlar av skitartiklar. Ni ser inte hela bilden och är tendentiösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in