2012-11-28, 11:34
Medlem
CyCoCiDaLs avatar
Britterna skrattar tandlöst.

Fast det varsta var nar jag horde pa radion pa min vag till arbetet om hur en svensk stolle ville forbjuda svenska man att sta upp och pissa . Jag holl pa att kora av vagen nar jag horde detta, till soundtracket av skrattet ifran nyhetslasaren och hans sidekick!
Citera
2012-11-28, 11:41
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Dessa lamm som sväljer allt vad feminismen matar dom med, allt vad genusfanatikerna trycker upp i ansiktet på dom.?

Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Alla håller med, ingen säger ifrån.

Hm, är inte det lite motsägelsefullt?
Citera
2012-11-28, 11:47
Medlem
i just hate when men don't look like a man!
Citera
2012-11-28, 11:47
Medlem
fskers avatar
Är det alla britter eller bara vissa som skrattar?
Citera
2012-11-28, 11:50
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfoten
Däremot skrattar de bara i Iran där jag är född, när jag berättar om svensk feminism, typ de förhoppningar som man har om vad ordet "hen" ska innebära för svensk och internationell jämställdhet

Ja, för Iran är ju idealiskt...
Citera
2012-11-28, 11:52
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paniklilla
i just hate when men don't look like a man!

Du hatar när män inte ser ut som en man?
Citera
2012-11-28, 11:55
Medlem
Blåbärskungens avatar
Att det är Daily Mails läsare är ju inte direkt överraskande, dom brukar ju gå i gång på det mesta.
Citera
2012-11-28, 12:03
Medlem
Jag personligen kommer aldrig låta mina framtida barn tro att de är könslösa individer, tvärtom snarare. Sen om Gunilla och Sara är bittra över sina tragiska liv och måste klaga på allt de kan är deras jävla problem. Jag är en man och har en kvinnlig sambo, missförstå mig inte som en kvinnohatare. Är det något jag älskar så är det just kvinnor. Samtidigt har jag inte som helst problem om min sambo blir lika jämställd som mig i sitt förvärvsarbete. Vi delar ju på ekonomin, går det bra för henne ekonomiskt så gör det för mig med.

Jag vikarierar som lärare på högstadieskolor emellanåt då lärare har en tendens att ofta bli sjuka i Sverige. Till min förvåning är det alltid kvinnor som är överrepresenterade i sjukskrivningstavlan som finns på personalrummet (90 %). Sen förstår jag att kvinnor är överrepresenterade i läraryrket med. Jag hade velat se en kartläggning på kvinnors kontra mäns sjukskrivningar i procentuell skillnad och i samma yrken. Kvinnor jobbar oftast inom mindre fysiska yrken. Där lovar jag att vi skulle se SKILLNADER! Eller vill ni feminister att vi skall ha statistik där alla kategoriserar som "HEN" så att man inte skall kunna se kvinnors tragiska sjukskrivningssiffror? Detta mönster har jag sett på nästan alla kvinnodominerade yrken (där alla gnäller), då jag oturligt hamnat där. Jag pluggar på universitetet (master) och jobbar extra vid sidan om studierna.

Mina barn skall lära sig att kvinnor är känsligare fysiskt än män och inget annat. Att kvinnor exempelvis kan råka illa ut (på grund av deras sexualitet) sena kvällar då alla män har en sexuell drift som gör att alla män är potentiella våldtäktsmän, fast bara i fantasin (naturligt). Att lura sina barn annat är ju direkt skadligt för barnen, Sverige är så naivt att ni glömmer kvinnors och mäns fysiska förutsättningar.

Om ett tredje världskrig hade startat tror jag Sverige blir det enklaste landet att erövra, med kvinnliga poliser och allt. Det största skämtet i modern historia måste vara två blondiner (165 cm långa och väger 60 kg) som inte ens har kraft att hålla i en batong (kanske de blandar ihop det med en dildo) som skall gripa tunga brottslingar som hänger på gym/mma ca 2-3 timmar om dagen. När jag ser två kvinnliga poliser i uniform blir jag upphetsad sexuellt mer än upphetsad över situationen då de kan gripa mig.
När ni äckliga feminister lär er att se skillnader mellan könen så tror jag att vi kan bli mer jämställda, inte sudda ut skillnaderna. Den dagen Sverige försöker få kvinnor och män utöva professionella sporter tillsammans (fotboll, ishockey) kommer vara samma dag jag lämnar Sverige, och ja jag vet att ni säkert klarar er lika bra utan min briljans. Men jag tänker fan inte sitta här och skämmas för att jag en en snopp mellan benen och att jag älskar en vårdad dam samt att exempelvis fotboll spelas bäst när män får möta män och inget annat !!

Svensken går runt och är stolt över vad man lyckas åstadkomma, medan hela världen skrattar åt Sverige, med all rätt. Sen ser man inlägg från vissa här inne som lägger klassiska kommentarer som "vem bryr sig vad de tycker". Då har ni kanske glömt att svenskar är 0.15 % av världens befolkning. Vi lever i en globaliserad värld, så vad säger egentligen att Sverige tänker rätt? Ett krig eller en större kris i landet hade nog visat prov på vad feministerna kan åstadkomma, gnäll, gnäll!
Citera
2012-11-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Jag personligen kommer aldrig låta mina framtida barn tro att de är könslösa individer, tvärtom snarare. Sen om Gunilla och Sara är bittra över sina tragiska liv och måste klaga på allt de kan är deras jävla problem. Jag är en man och har en kvinnlig sambo, missförstå mig inte som en kvinnohatare. Är det något jag älskar så är det just kvinnor. Samtidigt har jag inte som helst problem om min sambo blir lika jämställd som mig i sitt förvärvsarbete. Vi delar ju på ekonomin, går det bra för henne ekonomiskt så gör det för mig med.

Jag vikarierar som lärare på högstadieskolor emellanåt då lärare har en tendens att ofta bli sjuka i Sverige. Till min förvåning är det alltid kvinnor som är överrepresenterade i sjukskrivningstavlan som finns på personalrummet (90 %). Sen förstår jag att kvinnor är överrepresenterade i läraryrket med. Jag hade velat se en kartläggning på kvinnors kontra mäns sjukskrivningar i procentuell skillnad och i samma yrken. Kvinnor jobbar oftast inom mindre fysiska yrken. Där lovar jag att vi skulle se SKILLNADER! Eller vill ni feminister att vi skall ha statistik där alla kategoriserar som "HEN" så att man inte skall kunna se kvinnors tragiska sjukskrivningssiffror? Detta mönster har jag sett på nästan alla kvinnodominerade yrken (där alla gnäller), då jag oturligt hamnat där. Jag pluggar på universitetet (master) och jobbar extra vid sidan om studierna.

Mina barn skall lära sig att kvinnor är känsligare fysiskt än män och inget annat. Att kvinnor exempelvis kan råka illa ut (på grund av deras sexualitet) sena kvällar då alla män har en sexuell drift som gör att alla män är potentiella våldtäktsmän, fast bara i fantasin (naturligt). Att lura sina barn annat är ju direkt skadligt för barnen, Sverige är så naivt att ni glömmer kvinnors och mäns fysiska förutsättningar.

Om ett tredje världskrig hade startat tror jag Sverige blir det enklaste landet att erövra, med kvinnliga poliser och allt. Det största skämtet i modern historia måste vara två blondiner (165 cm långa och väger 60 kg) som inte ens har kraft att hålla i en batong (kanske de blandar ihop det med en dildo) som skall gripa tunga brottslingar som hänger på gym/mma ca 2-3 timmar om dagen. När jag ser två kvinnliga poliser i uniform blir jag upphetsad sexuellt mer än upphetsad över situationen då de kan gripa mig.
När ni äckliga feminister lär er att se skillnader mellan könen så tror jag att vi kan bli mer jämställda, inte sudda ut skillnaderna. Den dagen Sverige försöker få kvinnor och män utöva professionella sporter tillsammans (fotboll, ishockey) kommer vara samma dag jag lämnar Sverige, och ja jag vet att ni säkert klarar er lika bra utan min briljans. Men jag tänker fan inte sitta här och skämmas för att jag en en snopp mellan benen och att jag älskar en vårdad dam samt att exempelvis fotboll spelas bäst när män får möta män och inget annat !!

Svensken går runt och är stolt över vad man lyckas åstadkomma, medan hela världen skrattar åt Sverige, med all rätt. Sen ser man inlägg från vissa här inne som lägger klassiska kommentarer som "vem bryr sig vad de tycker". Då har ni kanske glömt att svenskar är 0.15 % av världens befolkning. Vi lever i en globaliserad värld, så vad säger egentligen att Sverige tänker rätt? Ett krig eller en större kris i landet hade nog visat prov på vad feministerna kan åstadkomma, gnäll, gnäll!

Åhå hela världen skrattar åt Sverige, där ser man. Ja alla vet var Sverige ligger och hur det är i det här landet, det är ju självklart. Håhå visst är det så.

I USA finns det många kvinnor i militären men de är ju en annan ras eller nåt.
Citera
2012-11-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Åhå hela världen skrattar åt Sverige, där ser man. Ja alla vet var Sverige ligger och hur det är i det här landet, det är ju självklart. Håhå visst är det så.

I USA finns det många kvinnor i militären men de är ju en annan ras eller nåt.

I krig behövs styrka, eller? En kvinna producerar dagligen ca 0,7 mg testosteron medan en man producerar 10 gånger så mer, fler siffror som du vill ha? Jag är medveten om att kvinnor finns inom alla yrken i alla länder, men jag kan utan att kollat upp säkra källor med stor säkerhet påstå att majoriteten av alla marksoldater som skickas till Afghanistan, Irak etc. är män. Men kom gärna med en källa som motsäger det jag påstår, så får du väl också chansen att ytterligare en gång visa hur duktig du är som har koll på vart kvinnor jobbar. Och ja, amerikaner är en annan ras, dock en mixad ras.
Senast redigerad av imthedudeman 2012-11-28 kl. 12:29.
Citera
2012-11-28, 12:26
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrpoet
Nej, du ska klippa dig hos herrfrisören för att han är duktig och inte döma honom för det. Du ska låta dina döttrar leka agenter om dom tycker det är roligt! Du ska dock inte tvinga på din son prinsessklänning om han inte vill det, eller klippa dig hos herrfrisören för "han är ju ändå kille" och samla "good-will".

Ungefär som med kvoteringsfrågan.. På samma sätt som jag inte vill ha lägre fys-krav på en brandman som är kvinna(eftersom fyskrav ska återspegla kraven som arbetet sätter) så klipper jag mig inte hos en manlig frisör som är sämre än en kvinnlig. Jag väljer helt enkelt den som är mest lämpad. Låter inte det vettigt?
Du missade totalt ironin antar jag, men det är förståeligt då posten var förvillande lik vad någon av de skräckslagna och på sin manliga identitet osäkra skribenterna i tråden kunnat posta.
Citera
2012-11-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
I krig behövs styrka, eller? En kvinna producerar ca 0,7 mg testosteron medan en man producerar 10 gånger så mer, fler siffror som du vill ha? Jag är medveten om att kvinnor finns inom alla yrken i alla länder, men jag kan utan att kollat upp säkra källor med stor säkerhet påstå att majoriteten av alla marksoldater som skickas till Afghanistan, Irak etc. är män. Men kom gärna med en källa som motsäger det jag påstår, så får du väl också chansen att ytterligare en gång visa hur duktig du är som har koll på vart kvinnor jobbar. Och ja, amerikaner är en annan ras, dock en mixad ras.

Hur tänker du att marksoldater i Afganistan och Irak ska försvara USA om någon försöker erövra USA?

Jag påpekade bara att även andra länder har kvinnor som är ju i det här fallet militärer som dock känns mer adekvat än poliser om vi talar om att invadera länder i ett tredje världskrig.

Fast egentligen ska vi inte diskutera ett tredje världskrig då vi inte vet vem som är allierad med vem eller nånting men om det känns bra för dig kan vi säga att Sverige är kört först på grund av pyttesmå svaga kvinnliga poliser med dildosar i stället för batonger.

Du verkar bära på en del ilska. Beror det på små kvinnopoliser eller är det något annat som skaver?

Det är fantastiskt vilka diskussioner en liten bild på en liten pojke med ett strykjärn kan inspirera till. Tredje världskriget är nu nära för det här katalogen.

Sen i ett tredje världskrig så kanske inte styrka är så intressant. Egentligen när det kommer till kritan men okej du har påpekat det som alla vet, män är starkare generellt. Bra så! Känns det bättre nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in