2012-11-27, 19:15
Medlem
De är nog inte ovanligt med mobbing av de här barnen när de andra märker att de är annorlunda.
Citera
2012-11-27, 19:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Vad är det för jämförelse? Du får gärna utveckla din jämförelse mellan svenskt och saudiarabiskt styrelseskick, för jag antar att du försökte vara sarkastisk.
Jag jämför hur företag anpassar sina kataloger till länder med extrema normer. Nu har vi två exempel, Sverige och Saudiarabien.
Citera
2012-11-27, 19:18
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Femton sidor lång tråd på sex timmar, allt för att grabben hade ett frisörbälte? Det här är ju bara pinsamt. Fattar ni inte att ni framstår exakt som de rabiata feministerna när ni skiter knäck över sådana här oviktiga saker?

Britterna skrattar åt oss? Jaha? Och? Vad har dom i stadsskuld nu igen?

Det som räknas är hur mycket skuld privatpersoner har.

Gross debt-to-income ratio of households %

Sweden 148.77
UK 139.16

Så svensken som folk är ännu fattigare. Och detta har inget med frågan hur jävla löjlig den svenska genusdiskussionen är.
Citera
2012-11-27, 19:20
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, testosteron gör att man får preferens för hårda saker och östrogen ger preferens för mjuka saker.

Enligt den teorin skulle det finnas betydligt fler bögar och flator på planeten än vad det gör...
Citera
2012-11-27, 19:21
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Enligt den teorin skulle det finnas betydligt fler bögar och flator på planeten än vad det gör...

Jaha? Motivera.
Citera
2012-11-27, 19:27
Medlem
cunthunters avatar
Hur är det med oss som uppfostrar sina barn efter könet de är födda i?

Min sons killkompisar är alla kill-killar. Den enda som sticker ut är en liten tom-boy tjej som alltid är med i grabbgänget. Hon är som en kille men älskar rosa och hatar hästar.

Jag kan inte säga att jag någonsin mött någon som uppfostrar sin som med Barbie och rosa.

Dock ville min son som 3 åring vara prinsessa på haloween, det fick han. Annars är det bilar, fotboll, motorer och leksaksvapen som gäller..

Det är elit-media som vill ha det så, dock tror jag det inte har någon inverkan. I alla fall inte på mig och mina vänner..
Citera
2012-11-27, 19:27
Medlem
Patetiskt Sverige, patetiskt...
Citera
2012-11-27, 19:30
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leskigt
Nej, men jag tycker det är så fjantigt att de känner att de måste göra detta för att vara politiskt korrekta och visa att dom tycker det är så otroligt "ok" att pojkar leker med barbie medan tjejer leker med pistoler.

Om jag någonsin får barn så ska tjejerna vara tjejer och killarna vara killar. Killen ska gå i killkläder och leka med bilar, hammare & spik, cowboy & indianer, action-figurer och allt som hör till.
Och en liten info till dig och andra i din sits, dvs. utan erfarenhet nog att uttala sig: Du bestämmer inte över det där, och om du försöker göra det gör du dina barn illa.
Citera
2012-11-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Strukturen heter marknadsföring, och om du inte ser den, är du blind.

Företaget skapar en bild av sig själva som att de är pragmatiska och verkar för jämställdhet (och annat som ses ligga i tiden).
Dessutom får de en enorm massmedial uppmärksamhet, inte bara i Sverige utan till och med internationellt. Hur många svenska leksaksaffärer är det som lyckas skapa en leksaksreklamkatalog som uppmärksammas i internationell media?

Detta är ett kostnadsfritt PR-trick med en mycket hög framgångsfaktor.

Visst drivs bolag av vinst-intresse, men när bolagen gör på ett visst sätt blir de gravt attackerade av feminister, och när de gör på ett annat sätt är det ok för samma feminister. Kallas feminism, och är helt skilt från att kunder väljer med plånboken.
Citera
2012-11-27, 19:59
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Inte bara britter, utan i princip hela världen utan Norge som är lika korkat. Själv som boende utomlands så förundras jag hur jag orkade med skiten när jag bodde i Sverige.

Jävla dessa amerikanska och franska akademiker som lade grunden för detta helvete!

Visst borde fransmännen och jänkarna skämmas för vad deras länder producerar rent tankemässigt!?
Citera
2012-11-27, 20:17
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppHuvud
Ja absolut. Sen såg man ju även hur under 1800-talets england hur kvinnor drabbades av hysteri när de inte fick uttrycka sin sexualitet och aggresivitet.

Och absolut, det finns anledningar till att kvinnor inte gått ut i krig, det ansågs inte lämpligt osv osv. Förr i tiden hade det varit olämpligt med kvinnor i armén också, det hade ju blivit massor med graviditeter och inte så bra att föda i 1:a världskrigets skyttegravar. Homogena grupper krigar bättre, skapar en känsla av tillhörighet.

Men det jag menar är att man inte behöver stirra sig blind på historia och vad andra tycker. Jag är en förespråkare av individualism, man bör få göra som man vill oavsett kön, religion, etnicitet eller sexuell läggning. Och för att hjälpa pojkar och flickar på traven så kan man enkelt visa med en tidning att det är okej för dig som kille att laga mat och stryka (det är något man kommer ha nytta av) och som tjej är det okej att leka med bilar och bli formel-1-stjärna om det är det du drömmer om.

Jorden är ändå överbefolkad så för människans existens är det ingen fara.

Visst visst, det var lite kuriosa bara om varför kvinnor och barn fick stanna hemma. Att ens dividera om det är ok eller inte för folk att välja sin egen väg här i livet är läskigt, speciellt när föräldrar överför sina egna rädslor till ungen som blir offer för könsmarknadsföring utan att riktigt kunna värja sig.
Citera
2012-11-27, 20:18
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leskigt
Om jag får en kille så ska han fan inte leka i prinsess-klänning, barbies eller mylittlepony.

Varför inte det då? Är du rädd för att han ska visa sig ha en annan sexualitet än den du tycker är ok? Än sen om det skulle vara så? Nu är det ju galet att säga att det ens är fallet bara för att sonen vill ha klänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in