Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Jaså du är också en sån där genusneurotiker. Riksdagen har inte beslutat att pojkar inte får leka med bilar. Det är en så kallad råtta i pizzan om det uttrycket är bekant.
Hamnar genusneurotiker ofta på psyket eller är det bara det att man tycker att de borde hamna där?
Du har ju inte satt din fot på en enda jävla förskola. Så vad fan vet du om det. Ingenting skulle jag vilja säga.
Eftersom du övergick från att skriva saker som vagt påminde om argument till att skriva rena förolämpningar, så antar jag har trampat på en hängiven genustroendes tå. Det förändrar dock inte på det enkla faktum att det är samhällsskadligt att spendera miljarder skattekronor på ren pseudovetenskap, vars dogmer är bevisligen falska och vars verksamhet inte uppnår något vettigt. Ännu värre är det givetvis att utsätta barn för det, med tanke på att normalt skulle inte ens bevisligen positiva åtgärder som baserar sig på vetenskaplig forskning tillämpas på en massa barn utan föregående försöksprojekt m.m.
Att inte gilla kvacksalveri och pseudovetenskap är givetvis inte en neuros, även om jag förstår din önskan att så vore fallet. Ovanpå det skulle jag säga att många extremt genustroende feminister däremot uppvisar tecken på att faktiskt lida av både neuroser, personlighetsstörningar m.m. redan när jag ser och hör dem i offentliga sammanhang. Även om det inte är ett bevis i sig, så motsägs det i alla fall inte av att de "radikalfeminister" som jag har träffat privat (för sex) har uppvisat omfattande personliga problem (deras problem ifråga om sociala relationer var för övrigt på intet sätt begränsat till umgänget med män).
Riksdagen beslutar inte detaljerat exakt hur själva verksamheten skall gå till, vilket du säkert är medveten om, men frågan om könsnormer finns helt klart med i riktlinjerna från 1998 för förskolan, samt den ideologiska verksamhet som staten har finansierat kraftigt för att syssla med det är genuspseudovetenskapen och rimligtvis är det deras dogmer och handlingsplaner som gäller. Att det sedan förmodligen står i strid med andra riktlinjer som förskolan har (t.ex. förskolans kulturbevarande roll) är en annan sak, men Sverige är ju känt för att rättsligen vara en bananmonarki där lagar strider mot varandra, där ingen kan exakt tolka lagen, där domstolar kan strunta i att följa lagen o.s.v. (att Sverige inte är en rättsstat lär även spridit sig utomlands i viss mån, med tanke på Assange-fallet). Det är rimligtvis inte svårt att hitta artiklar om hur genusideologin tillämpas på vissa förskolor, samt även genuskvacksalvarnas egna redogörelser för sin verksamhet. Menar du att alla artiklarna är lögn, samt likaså rapporteringen om Egalia i Stockholm som en av de videon jag postade utgick ifrån?