2012-11-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Frågan är inte om de kan. Frågan är om de vill. I Sverige har riksdagen beslutat att i all form av förskoleverksamhet skall de tvingas till det, oavsett om de vill det eller inte. Vad de gör som vuxna är helt skitsamma, för få barn brukar leka att de är exakt det de sedan blir som vuxna. Samma sak är det med reklamen, som inte alls kom till frivilligt, utan för fällningar för att de inte följde den svenska genusideologin (där alla pojkar skall leka som "typiska flickor" och alla flickor som "typiska pojkar", istället för att ungarna får själva välja vad de vill leka).

Jaså du är också en sån där genusneurotiker. Riksdagen har inte beslutat att pojkar inte får leka med bilar. Det är en så kallad råtta i pizzan om det uttrycket är bekant.

Hamnar genusneurotiker ofta på psyket eller är det bara det att man tycker att de borde hamna där?

Du har ju inte satt din fot på en enda jävla förskola. Så vad fan vet du om det. Ingenting skulle jag vilja säga.
Citera
2012-11-28, 08:26
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Iran är efterblivet och en diktatur. . .
Varför ska vi bry oss om vad iranierna tycker?

För att de kan skratta igenkännande åt förtryck och morallagstiftningar som bygger på ett trossystem vars åtlydnad kontrolleras av staten och dess myndigheter?
Citera
2012-11-28, 08:49
Medlem
Invandrings frågan tar förmycket kraft helt enkelt.
Citera
2012-11-28, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill_122
Engelsmännen har ju rätt i det som dom säger om Sverige och det har inget med Zlatans 4 mål mot dom att göra

Klart det har, det är ett sällsynt långsint folk britterna.
Citera
2012-11-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Du verkar ju lämpligt hjärntvättad din stackare. Som om barn inte får säga han och hon på förskolan.

Sen vet du skiter jag i din genusneuros. Så skit ner dig.

Den här tråden är en gråttråd för att några sett otäcka bilder i en katalog och inte står ut med att leva. Tror att självmordsfrekvensen gått upp med 28% bland så kallade män sen den här tråden startades och bilderna kablades ut till helt ovetande människor. Hemskt är vad det är men jag tänker personligen inte dö för detta men du gör som du vill. Hej då!

Troll eller jävligt ointelligent. Du lyssnar inte på vad människan säger. Du halmdockar och reductio ad absurdumar hela tiden... Röstar du röd-grönt?
Citera
2012-11-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Nej, testosteron gör att man får preferens för hårda saker och östrogen ger preferens för mjuka saker.

Jaha?

Kvinnor sover i bolster och dunkuddar och män på spikbrädor?

Dammsugare, strykjärn, spis, kastruller, knivar, skärbrädor är hårda.

Jaha?
Citera
2012-11-28, 09:08
Medlem
Europes avatar
Citat:
Jaså du är också en sån där genusneurotiker. Riksdagen har inte beslutat att pojkar inte får leka med bilar. Det är en så kallad råtta i pizzan om det uttrycket är bekant.

Hamnar genusneurotiker ofta på psyket eller är det bara det att man tycker att de borde hamna där?

Du har ju inte satt din fot på en enda jävla förskola. Så vad fan vet du om det. Ingenting skulle jag vilja säga.

Eftersom du övergick från att skriva saker som vagt påminde om argument till att skriva rena förolämpningar, så antar jag har trampat på en hängiven genustroendes tå. Det förändrar dock inte på det enkla faktum att det är samhällsskadligt att spendera miljarder skattekronor på ren pseudovetenskap, vars dogmer är bevisligen falska och vars verksamhet inte uppnår något vettigt. Ännu värre är det givetvis att utsätta barn för det, med tanke på att normalt skulle inte ens bevisligen positiva åtgärder som baserar sig på vetenskaplig forskning tillämpas på en massa barn utan föregående försöksprojekt m.m.

Att inte gilla kvacksalveri och pseudovetenskap är givetvis inte en neuros, även om jag förstår din önskan att så vore fallet. Ovanpå det skulle jag säga att många extremt genustroende feminister däremot uppvisar tecken på att faktiskt lida av både neuroser, personlighetsstörningar m.m. redan när jag ser och hör dem i offentliga sammanhang. Även om det inte är ett bevis i sig, så motsägs det i alla fall inte av att de "radikalfeminister" som jag har träffat privat (för sex) har uppvisat omfattande personliga problem (deras problem ifråga om sociala relationer var för övrigt på intet sätt begränsat till umgänget med män).

Riksdagen beslutar inte detaljerat exakt hur själva verksamheten skall gå till, vilket du säkert är medveten om, men frågan om könsnormer finns helt klart med i riktlinjerna från 1998 för förskolan, samt den ideologiska verksamhet som staten har finansierat kraftigt för att syssla med det är genuspseudovetenskapen och rimligtvis är det deras dogmer och handlingsplaner som gäller. Att det sedan förmodligen står i strid med andra riktlinjer som förskolan har (t.ex. förskolans kulturbevarande roll) är en annan sak, men Sverige är ju känt för att rättsligen vara en bananmonarki där lagar strider mot varandra, där ingen kan exakt tolka lagen, där domstolar kan strunta i att följa lagen o.s.v. (att Sverige inte är en rättsstat lär även spridit sig utomlands i viss mån, med tanke på Assange-fallet). Det är rimligtvis inte svårt att hitta artiklar om hur genusideologin tillämpas på vissa förskolor, samt även genuskvacksalvarnas egna redogörelser för sin verksamhet. Menar du att alla artiklarna är lögn, samt likaså rapporteringen om Egalia i Stockholm som en av de videon jag postade utgick ifrån?
Senast redigerad av Europe 2012-11-28 kl. 09:14.
Citera
2012-11-28, 09:15
Medlem
Citat:
Eftersom du övergick från att skriva saker som vagt påminde om argument till att skriva rena förolämpningar, så antar jag har trampat på en hängiven genustroendes tå. Det förändrar dock inte på det enkla faktum att det är samhällsskadligt att spendera miljarder skattekronor på ren pseudovetenskap, vars dogmer är bevisligen falska och vars verksamhet inte uppnår något vettigt. Ännu värre är det givetvis att utsätta barn för det, med tanke på att normalt skulle inte ens bevisligen positiva åtgärder som baserar sig på vetenskaplig forskning tillämpas på en massa barn utan föregående försöksprojekt m.m.

Att inte gilla kvacksalveri och pseudovetenskap är givetvis inte en neuros, även om jag förstår din önskan att så vore fallet. Ovanpå det skulle jag säga att många extremt genustroende feminister däremot uppvisar tecken på att faktiskt lida av både neuroser, personlighetsstörningar m.m. redan när jag ser och hör dem i offentliga sammanhang. Även om det inte är ett bevis i sig, så motsägs det i alla fall inte av att de "radikalfeminister" som jag har träffat privat (för sex) har uppvisat omfattande personliga problem (deras problem ifråga om sociala relationer var för övrigt på intet sätt begränsat till umgänget med män).

Riksdagen beslutar inte detaljerat exakt hur själva verksamheten skall gå till, vilket du säkert är medveten om, men frågan om könsnormer finns helt klart med i riktlinjerna från 1998 för förskolan, samt den ideologiska verksamhet som staten har finansierat kraftigt för att syssla med det är genuspseudovetenskapen och rimligtvis är det deras dogmer och handlingsplaner som gäller. Att det sedan förmodligen står i strid med andra riktlinjer som förskolan har (t.ex. förskolans kulturbevarande roll) är en annan sak, men Sverige är ju känt för att rättsligen vara en bananrepublik där lagar strider mot varandra, där ingen kan exakt tolka lagen, där domstolar kan strunta i att följa lagen o.s.v. Det är rimligtvis inte svårt att hitta artiklar om hur genusideologin tillämpas på vissa förskolor, samt även genuskvacksalvarnas egna redogörelser för sin verksamhet. Menar du att alla artiklarna är lögn, samt likaså rapporteringen om Egalia i Stockholm som en av de videon jag postade utgick ifrån?

Vad har det med bilderna i katalogen att göra undrar jag fortfarande?

Har du sånt inre tryck att du håller på så här av de bilderna i katalogen tycker jag synd om dig.
Citera
2012-11-28, 09:20
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freak
Här finns en rätt bra blogg om fenomenet:

http://freedomofspeech2014.blogspot.se/2012/11/tuffa-grabbar.html

Finns så mycket idioti i Sverige just nu att det är svårt för en heltidsarbetande att hinna skriva, än mindre läsa, om ens en tiondel av det.

Du, det är ett heltidsarbete + en jävla massa ö-tid att skriva om all idioti i "Landet på låtsas".
Citera
2012-11-28, 09:23
Medlem
Citat:
Vad har det med bilderna i katalogen att göra undrar jag fortfarande?

Har du sånt inre tryck att du håller på så här av de bilderna i katalogen tycker jag synd om dig.

Jag tror Europe's svar till din post var... Ett svar på din post.
Vad din föregående post till vilken Europe svarade har att göra med bilderna i katalogen kan man undra varför du undrar över vad du själv skrev, och vad det hade att göra med bilderna i katalogen.
Citera
2012-11-28, 09:27
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Sluta löjla dig och se inte minst videon jag postade från Kanada. Det man garvar åt är att man i svenska förskolor skall tvinga barn att leka med vissa leksaker och på ett visst sätt - d.v.s. pojkar skall inte tillåtas leka typiska pojklekar, även om flickor kan tillåtas det, barnböcker får inte i innehålla ordet "han" och "hon", alternativt får det endast finna homosexuella par, rasblandade par o.s.v. med i boken. Allt detta styrs dessutom av kvacksalvare som bygger sina dogmer på en pseudovetenskap vars mest centrala dogmer har vederlagts av seriös forskning, samt vars verksamhet kostar skattebetalarna miljarder med kronor årligen.

Ett typiskt kvacksalverijobb som utförs är att genusvetare, genuscoacher (och kvacksalvare med en lång rad andra självpåtagna titlar) skall "könsavkodifiera" leksaker och andra saker. Man påstår att barn väljer leksaker utifrån hur de är "könskodifierade" p.g.a. att de har blivit hjärntvättade av sina föräldrar och samhället. Några som helst bevis för detta existerar inte, men däremot är det motbevisat av empirisk forskning sedan långt tillbaka. Barn till människor, människoliknande apor och markatteliknande apor väljer leksaker utifrån hormonhalt, vilket är orsaken till att det finns en genomsnittlig skillnad mellan hur pojkar och flickor väljer.

Denna koppling mellan lekbeteende och hormoner har alltså uppkommit redan hos en förfäder till alla dagens apor, så givetvis väljer inte de t.ex. leksaksbilar p.g.a. att de är "könskodifierade", eftersom dessa knappast existerade för miljoner år sedan, utan p.g.a. att de passar bäst ihop med sättet de vill leka på för tillfället. I videoklippet från Kanada gav den ena ett bra exempel på det när han berättade att i en familj med enbart döttrar fick alla döttrarna leksaksbilar. De lekte gärna med dem, men till skillnad från att t.ex. köra omkring med dem, så föreföll de hellre att t.ex. samla ihop alla svarta bilar till "en familj", alla gula bilar till "en familj" o.s.v. Kort sagt, det är vad man vill leka som styr, inte leksakerna. Ett annat bra exempel är mina föräldrar som påverkade av sin omgivning köpte genuskorrekt en leksaksspis med kastruller, en sjuksköterskedräkt och en bebisdocka till mig i julklapp när jag var liten. Leksaksspisen lekte jag inte med (förutom att jag tvingades posera framför kameran med den), men däremot fungerade dockan utmärkt i mina actionfyllda lekar som t.ex. en "fiende" som jag smällde på käften, eller som en bov som jag band fast. Så var det med den genuspåverkan...

T.o.m. svenska genuskvackare fick konstatera att ett efter ett två år långt projekt, där de tvingade förskolebarnen att leka med vissa leksaker, så återgick samtliga barn inom en vecka till att välja leka med de favoritleksaker de hade innan de tvingades leka med andra leksaker under indoktrineringsprojektet, så inte ens deras egna utredningar ger något som helst stöd för att deras verksamhet skulle leda till de resultat de själva påstår att de skall ha. Vad man däremot inte vet något om är vilken inverkan det har på barn utvecklingsmässigt och mentalt, i det här fallet i första hand pojkar, att man hela tiden aktivt förhindrar deras naturliga lekbeteende. Personligen har jag svårt att se hur föräldrar som verkligen bryr sig om sina barn skulle tillåta att deras barn utsetts för ett ovetenskapligt experiment i många år utan några som helst förkunskaper om vilka eventuella konsekvenser det kan ha för barnen.

En hel del av detta är känt utanför Sveriges gränser och svenskar bör komma ihåg att allmänbildningen är högre på många håll än i Sverige. Med västvärldens kanske mest oseriösa och propagandistiska massmedia och en svensk skola som ligger i bottenskiktet bland skolorna i industrialiserade länder, så lär ju knappast svenskarnas allmänbildning direkt ligga i topp. Tyvärr verkar det som om desto okunnigare och sämre allmänbildade svenskar blir, desto mer övertygade är de om motsatsen. I vilket fall bör man knappast utgå ifrån att engelsmän som garvar åt t.ex. att leksaksföretag blir i Sverige fällda för att föra fram ondskefulla könsnormer och måste anpassa sig efter svensk genusideologi inte skulle vara medvetna om allt ovanstående kring Sveriges statsreligion genuspseudovetenskapen.

Vad strykning har med det hela att göra vet jag inte. Nej, jag skulle aldrig ha lekt strykning som liten. Däremot är jag illa tvungen att stryka på riktigt, givetvis. Inte ens när jag har partner kommer jag ifrån det, eftersom de flesta kvinnor verkar vara dåliga på att stryka skjortor m.m. Däremot får min partner sköta allt som har att göra med att sy, även om jag nu lärde mig att sy för hand i finska armén, eftersom hon är mycket bättre på det än jag.

Mycket bra inlägg som stämmer väl med verkligheten. Genusidiotin är ett samhällsproblem som Sverige kommer att få lida för i generationer framöver.
Citera
2012-11-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag tror Europe's svar till din post var... Ett svar på din post.
Vad din föregående post till vilken Europe svarade har att göra med bilderna i katalogen kan man undra varför du undrar över vad du själv skrev, och vad det hade att göra med bilderna i katalogen.

Nu svarar jag på din post här som är ett svar på min post som var ett svar på en annan post. Vad jag försöker säga är att jag inte förstår varför den här katalogen ger upphov till alla dessa tankar. Att man kan reflektera över förskolor, feminism, lagar, rättsväsenden och allt möjligt är ju en sak men varför för att man ser en pojke med ett leksaksstrykjärn? Nej, jag förstår det inte. Jag tycker inte att man kan börja diskutera kvinnor och salladsätande heller med katalogen som utgångspunkt, det blir bara konstigt.

Katalogen är harmlös och har inte gjort något konstigt. Däremot så är det konstigt att en del börjar gråta när de hör talas om den. Nån jävla rim och fason får det väl ändå vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in