2012-11-29, 10:02
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Eh va? Knappast, hur menar du?

Nej, det var nog kanske jag som missförstod dig lite. Jag uppfattade det som att du hävdade att alla höll med om din synpunkt men inte vågade säga ifrån. När jag läser det du skrivit igen så inser jag att det går att tolka åt båda håll.
Citera
2012-11-29, 10:14
Medlem
GreenCells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Frågan är, varför skrattar hela världen åt det svenska folket?

Hahahaha, det tänkte jag inte på! Så inskränkt av mig!

Fast om man ska basera sin världsbild på kommentarer på nyhetsartiklar på internet, vilket många i den här tråden verkar göra, och sedan tittar på kommentarsfälten i svensk media, bloggar och forum, verkar det ju som att en övervägande majoritet verkar tycka att jämställdhet är larv, könsroller påhittade och saker som bilderna i den här katalogen det största hotet mot samhället. Så vilka är det hela världen skrattar åt egentligen?
Citera
2012-11-29, 15:06
Medlem
För det första blir jag bara helt chockad över hur detta kan tas för manshat?! Helt absurt enligt mig.
Det handlar endast om att man ska få välja helt själv om vad man vill leka med. Bara för att en pojke leker med barbie betyder inte det att han kommer bli väldigt "feminim" när han växer upp. Att en man dammsuger hemma betyder inte att han är gay. Han kanske bara tycker att det är kul att dammsuga?
Jag blir så trött på detta. Varför kan inte alla bara få vara som de vill, så länge man inte skadar någon annan? Jag förstår inte hur det kan provocera så mycket... Underbart vore det väl om vi kunde leva i harmoni med varandra och respektera varandra?
Citera
2012-11-29, 15:51
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fevertotell
För det första blir jag bara helt chockad över hur detta kan tas för manshat?! Helt absurt enligt mig.
Det handlar endast om att man ska få välja helt själv om vad man vill leka med. Bara för att en pojke leker med barbie betyder inte det att han kommer bli väldigt "feminim" när han växer upp. Att en man dammsuger hemma betyder inte att han är gay. Han kanske bara tycker att det är kul att dammsuga?
Jag blir så trött på detta. Varför kan inte alla bara få vara som de vill, så länge man inte skadar någon annan? Jag förstår inte hur det kan provocera så mycket... Underbart vore det väl om vi kunde leva i harmoni med varandra och respektera varandra?
Fast nu börjar det ju gå åt det hållet där det inte är frivilligt utan mer och mer blir påtvingat att pojkar ska ha "feminina intressen". Varför har man annars börjat ha pojkar som står och leker med dockor i leksakskatalogen?
Citera
2012-11-29, 15:55
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap-ou-pas-cap
Fast nu börjar det ju gå åt det hållet där det inte är frivilligt utan mer och mer blir påtvingat att pojkar ska ha "feminina intressen". Varför har man annars börjat ha pojkar som står och leker med dockor i leksakskatalogen?

Innan har alltså pojkar tvingats leka med svärd och tjejer med dockor menar du?
Då är de gamla katalogerna precis lika hemska isåfall?
Citera
2012-11-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Skojar du eller är du bara allmänt dysfunktionell? För att detta skulle vara alldeles för politiskt inkorrekt för svensk press.

Tror du missade poängen.
Citera
2012-11-29, 17:35
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Men vad är det som är så fel med att vara osäker då? Fan, jag tror helt klart att man mår sämre av att definera sig som ett kön, då man får en massa förväntningar på sig på en gång, som är typiska för det könet.

Vad är det som får dig att tro att folk har problem med kin könsidentitet? Siffror?

Själv tror jag det är ett perifert fenomen.
Citera
2012-11-29, 17:46
Medlem
obans avatar
Det kan verkligen inte vara lätt att växa upp som barn i dagens samhälle när man hela tiden bombarderas av propaganda från feminist- och böglobbyn. Utomlands har man länge sett Sverige som ett land fullt av knäppskallar, men sällan når detta den svenska befolkningen. Nyligen fick vi dock oroväckande bevis på detta genom en rapport som talade om att svensk forskning inom humaniora överhuvudtaget inte ansågs som seriös utanför landets gränser. Det är mycket allvarligt.

Det lär bli värre innan det blir bättre. Bra att detta uppmärksammas i alla fall.
Citera
2012-11-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Varför det?

Ja, vad jag vet är inte dessa redskap färgade rosa särskilt ofta förutom i leksakssammanhang.
Citera
2012-11-29, 18:42
Medlem
Lys avatar
Nja, det stämmer inte helt att britterna skrattar åt svensk jämställdhet. Läste en uppskattande krönika ( skriven av en kvinna ) i The Guardian om denna leksakskatalog. :http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/nov/27/sweden-christmas-gift-girl-nerf-gun Faktiskt diskuteras jämställdhet mer i England än vad man kanske föreställer sig.
Citera
2012-11-29, 18:58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det verkliga problemet är att Svenskar vägrar inse att det är biologiskt vilka intressen vi har inte nå jävla miljötjafs.
Citera
2012-11-29, 18:59
Medlem
sumpklumps avatar
Tycker BR borde börja köra med nakna transvestiter också. Släng in en naken gubbe med en pojke i knät också.
Varför ska inte barnen vara nakna också när man ändå är igång?

Förstår inte hur dessa människor ständigt tillåts skämma ut oss friska medborgare.
Jag har knappt träffat någon genusdåre i verkligheten och det är det få som har. Ändå har dom utrymme i tv, radio och tidningarna vareviga dag.
Hur är det möjligt?

Maffian måste bort! Gå i terapi för er taskiga barndom och ta inte ut er ilska mot era elaka styvpappor på folks barn!
Åk till Ryssland med er och protestera mot att galna knarkare skakar galler pga diverse vandaliseringar av kyrkor istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in